I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Metallica - The Day That Never Comes

Övrig musik - Rock, pop & annat

2008-09-07 12:36

Metallica - The Day That Never Comes

Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-09-07 19:19
Tråkigt, menlöst, besviken ännu en gång...

Plus att resten av plattan suger lika mycket!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-07 21:51
Hehe, inte helt oväntat att det skulle bli kasst.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2008-09-07 23:06
det här är inte det enda forumet där de nya metallica-låtarna hatas på, men det jag inte förstår är: vad hade folk förväntat sig av nya skivan? så här bra har dom ju inte låtit på drygt 17 år

jag är riktigt imponerad av det nya materialet, denna skivan är en värdig återkomst efter allt vad coverskivor och St. Anger heter
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2008-09-08 16:50
mcdubbelc: Bara för att Metallica har gjort en hel del usla grejer de senaste året så betyder det inte automatiskt att det här är bra. Jodå, visst är det här schyssta grejer jämfört med St. Anger men eftersom alla vet hur bra Metallica en gång i tiden lät så bleknar det här bort i jämförelse.
Still in the bridge
Poet

2008-09-08 16:52
Platt låt, säger mig ingenting. Metallica är usla föredettingar.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-09-08 20:04
Clydisch P22

det svarar fortfarande inte på frågan, hade folk verkligen gått och förväntat sig en ny Master of Puppets, 22 år senare? efter hur de har låtit sedan Load/Reload-tiden?

personligen hade jag väntat mig nåt i stil med vad som nu finns att lyssna på; en klar uppryckning jämfört med St.Anger med bättre ljud samt gitarrsolon. That Was Just Your Life är en av de skönaste låtarna jag har hört på sistone

men men, jag började lyssna aktivt på metallica runt 96 och tyckte om deras stil då för vad den var utan att ha någon större inblick i vad de hade gjort tidigare. att jag sedan upptäckte 80-talsskivorna och tyckte dom var bland det bästa som gjorts var mer en bonus. jag uppskattar dom för det mångsidiga band som dom är och den nya skivan är, precis som load och reload, ett givet inslag i min skivsamling.
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2008-09-10 10:58
Finns två band som ständigt sågas (ett inte lika mycket här) och ständigt förväntas släppa mästerverk varenda gång inspelningstider nalkas. Metallica är det ena, som har helt sinnessjukt höga förväntningar på sig, varför har jag inte riktigt förstått då inget band i världen mig veterligen släppt bara bra plattor under en 27 år lång karriär. Det finns ju bara inte?

Det andra bandet är Oasis som exempelvis i USA blir totalsågade för att Gallagher-bröderna har en strikt "no bullshit"-policy när de snackar med pressen eller överhuvudtaget. Varje gång något nytt släpps av det bandet så snackas det alltid om att det inte ens är i närheten av Definitely Maybe eller (What's The Story) Morning Glory.

Förstår inte alls hur människor tänker när det går så långt att band sågas när de faktiskt släpper BRA skivor. Att man sågade St.Anger och Load/Reload är helt rätt; den ena lät som axplock från usla nu-metalband medan de två andra var dålig hårdrock. Bra hårdrock gjorde Metallica iom The Black Album men i mina ögon så är Metallica ett metalband som ska spela metal och inget annat. Den nya plattan är inte alls så dålig som den kunde vara och de som förväntade sig ett nytt mästerverk verkar inte kunna njuta av musik på ett hälsosamt sätt. Gå och lyssna på Slayer istället om ni vill höra samma skiva i gradvis sämre version om och om igen.
•pave paradise•
Redaktionschef

2008-09-10 19:32
Nu är jag inte världens största metallica-fan men jag lyssnade ganska mycket på metallica under 90-talet och slutade väl mycket pga av att jag tyckte att dom tappade rejält under 2000-talet... och jag tycker ändå att nya plattan är helt okej. Dom är inte tillbaks i gammal form men har ändå tagit ett kliv i rätt riktning.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-09-10 19:51
Glömde nämna de uppenbara anledningar bakom det faktum att Metallica aldrig kommer att skriva musik som ens kommer nära det som skapades av dem på 80-talet. Iaf om man är ute efter fart.
•pave paradise•

2008-09-11 10:40

Äh jag gillade detta. Antar att det handlar om förväntningar. De är fortfarande så mycket bättre än det mesta annat som släpps nuförtiden.

2008-09-12 18:19
Har inte hört skivan än, men det ska bli intressant med detta i åtanke: Metallica stoppade intervju efter bottenbetyg :D

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-09-12 18:24
Mabande:

Rubriken är väldigt missledande och i artikeln står det att intervjun ställdes in av denna anledning: "Universal Musics vd Per Sundin tog beslutet att stoppa intervjun, eftersom recensenten hänvisar till en illegal bootlegversion.".

Köpte skivan, definitivt värt det. Man kan inte förvänta sig en ny ...And Justice for All och det gjorde jag inte heller, därför är jag nöjd med skivan.
•pave paradise•

2008-09-13 20:13
Av det jag hört från den här plattan (ca 3 låtar) så är det i mitt tycke det sämsta dom har släppt, förutom möjligtvis Kill em all (ja, jag är medveten om att jag inte alls tycker som "äkta" metallica-fans).

MEN, jag har stoor respekt för metallica som vågar byta stil för varje platta!

2008-09-14 21:40
Har lyssnat på Metallica sen 86-87 typ, är uppväxt med dom. Fattar mycket väl att band utvecklas och går vidare med sin konst. Men tyvärr så tycker jag att dom är tråkiga nu, ger mig inget. Jag förvänta mig inget av nya plattan, lyssna inte på dom när dom prata om att dom gått tbx till rötterna osv. Lyssnade med okritiska öron och blev besviken igen... Man kan helt enkelt säga att nya plattan är tråkig...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2008-09-18 09:05
jag diggar dem fortfarande...men jag saknar James gamla röst. :)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-09-18 11:49
Ja, sånglektioner och nykterhet förstörde röstupplevelsen ganska mycket, men det kan det ju vara värt :)

lhabia - Ja, rubriken är klart missvisande, men det var främst innehållet jag tänkte på: att den nedklippta lät mycket bättre än orginalversionen. Skulle vara intressant att höra (och det är ganska kul at de fortfarande är hardliners ang. nedladdningen) :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-09-18 11:57
Mabande:

Så är det säkert men å andra sidan så visar det också att recensenten förmodligen har svårt för gamla Metallica också de den nedklippta versionen av Death Magnetic gör att låtarna är mycket kortare. Alltså kan man gott anta att recensenten i fråga ändå inte skulle ge den här plattan ett bättre betyg. Själv tycker jag att det är oetiskt gjort och rätt kasst sett ur journalistiska ögon. But that's just me.
•pave paradise•

2008-09-26 08:04
St anger låter ju bättre än den här skiten

Sen att dom ens vågar försöka göra en Unforgiven 3 suger ju mer kuk än i en vanlig porris.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-10-03 20:47
väldigt besviken på den nya skivan + att ljudet är skit.

2008-10-05 11:07
Jag säger bara att GH3 mixen är bättre...

2008-10-05 11:13
Glömde nästan!

2008-10-06 16:21
Jag tyckte plattan var hyffsad iaf!
Live Hard, Die Young