I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-16 18:53

Allsånger

Tjena!

Skulle behöva lite tips på sånger som man kan spela gitarr till!
Har sökt runt på google men det kommer får bara fram massa gamla låtar eller snapsvisor.
Jag vill ha låtar det är lite drag i och som en grupp människor med olika musiksmak kan tycka är roliga att sjunga. Att tillägga är väl att alkohol är inblandat så inget som blir för svårt efter klockan 18.00. :)

(Inlägget ändrat av whatone 2008-07-16 19:07:21)

o
|\_o
)) \

2008-07-16 20:05
Länk till http://chordie.com/publicbooks.php Kolla nånting sånt där, finns ju mappar med Campfire songs och så, går säkert hitta en jädra massa, och det är nog mest du som vet vad du och dina kompisar gillar när du bläddrar där

2008-07-16 20:08
Sjunger du Stairway To Heaven så slår jag sönder gitarren.

Jag _hatar_ folk som ska briljera med guran och dra Stairway To Heaven och tro att dom är unika och duktiga.

Men för att tillföra med nåt till tråden så kan du ju lära dig lite nationalteatern eller så, det kan väll dom flesta?
Gyllene tider är ju ett annat alternativ om du vill ha kvinnfolk mellan lakanen senare under kvällen!

Anima Sola

2008-07-16 21:09
Tack för länken kjello! Ska kolla den men just nu ska jag på lokal.

Gyllene tider har jag med, plus lite hits som går, sånt som alla kan.
Kom gärna med fler förslag!
o
|\_o
)) \

2008-07-16 23:35
Hehe du var steget före din gamle sol och vårare. Höhö
Anima Sola

2008-07-17 07:56
Challma: Du glömde "Wonderwall" som nog är den absolut största gitarrkilleklyshan i modern tid. Nästa snubbe jag ser med innefrilla, t-shirt med tryck och armband försöka sig på den här låten återfinns aldrig.
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-07-17 07:58
Cornelis är annars aldrig fel. Beroende på sällskap.
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-07-17 09:10
Nationalteatern - kolla kolla,
barn av vår tid
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-07-17 19:50
Ni glömde Knocking on heaven's door. Om någon halvschysst pulare drar fram gitarren så är det säkert att den låten kommer upp. Undvik alltså.

Jeff Buckleys version av Hallelujah är ju ett tips, det är en låt som många känner till och gillar. Eller varför inte Cat Stevens - Wild world?
Still in the bridge

2008-07-17 21:01
proud mary

höhöhö
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-07-18 00:16
Askin: jag har en polare som tyvärr stämmer in precis på den bilden du målade upp. Blond spretig innefrilla, t-shirt med tryck, armband och drar alltid igång Wonderwall på hemmafester för att locka till sig brudarna. Han sjunger den med sådär lagom mesig pop-punk/emo-röst.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-07-18 13:49
hotel california?
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2008-07-18 20:54
Min farsa brukar damma av introt till Hendrix "Little Wing" när han vill glänsa.. men då blir jag bara sur och får mindervärdeskomplex, haha
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-07-19 11:14
Jagduger: Haha, det är verkligen en komisk bild jag fick i huvudet av ditt inlägg :D
Still in the bridge