Mycket nationalromantik i den där märkliga neo-folk, folk-industri, post-industri genren, eller vad det nu kan kallas. Men man bör tänka på att dom som gamla industrisnubbar är ganska förtjusta i ambiguitet och provokation och i just deras fall är jag rätt säker på att dom inte är, i alla fall, nazister. Man kan jämföra med tex Throbbing Gristle, som varit inne på samma sak, hade en bild på en skorsten från Auschwitz som logga till sitt skivbolag. Däremot kan man nog inte säga samma sak om genren som helhet, där är det en hel del rätt suspekta grejer som pågår, tex på de akter som svenska cold meat industry släpper. Men man bör hellre fria än fälla, ofta handlar det mest om en förtjusning i ideer om att ifrågasätta konventioner och att skapa en egen moral. Mycket Nietzsche är det. Hursom, länge sen jag lyssnade på sånt här och jag gillade mer typ current 93, nurse with wound och coil, men om du hittar nån riktigt bra skiva med DIJ, så tipsa mig, är lite sugen på att smaka på mörkret igen.
http://soundcloud.com/80scrackpolo