I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skamlös ripoff! Simple Plan snor friskt.

Övrig musik - Rock, pop & annat

2008-05-04 14:32

Skamlös ripoff! Simple Plan snor friskt.

http://www.youtube.com/watch?v=XAbcgmwq3EU

Vi satt hemma hos en polare i fredags och så kom den här låten på Mtv. Det är ju för fan Green Day "Boulevard Of Broken Dreams". Alla tänkte det samtidigt.. vad säger ni?

Lyssna på melodin/ackordföljd i verserna..

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-05-04 14:33
framför allt andra strofen i versen där han sjunger "waiting up alone" .. haha samma melodi som "and I walk alone" i Green Days låt..

2008-05-04 14:39
Inte hört, men föga överraskad...

Kan nämna i samma veva att Boulevard of Broken Dreams är Wonderwall spelat ett band högre upp på gitarren.
•pave paradise•

2008-05-04 14:46
lhabia: ja, det vi sa när vi såg videon var "det låter som en blandning av boulevard of broken dreams och wonderwall" haha :)

2008-05-04 14:50
Haha...ja, du ser. Spot on!
•pave paradise•

2008-05-04 15:01
Simple Plan är pinsamt dåliga och intetsägande förövrigt..

2008-05-04 15:03
Japp! Därför kommer det bli kul att se de samma dag som Rage Against The Machine. Bara för att visa de stora skillnaderna på skit och kvalité.
•pave paradise•

2008-05-04 15:03
sån här musik är faktisk så fruktansvärt platt o tråkigt.
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-05-04 15:44
haha.. "köp köp"
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-05-04 18:23
sån här musik är faktisk så fruktansvärt platt o tråkigt.

WORD!  Vad är det ens för genre? har en kompis som älskar sån här poppunk-aktig amerikansk highschool filmmusik.. jag dör lite inombords när jag hör sånt.. =/
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-05-04 18:25
Poppunk kan man väl säga...även om det här är en direkt skam för all BRA poppunk som finns..
•pave paradise•

2008-05-04 18:54

Haha min kompis köpte mig en Simple Plan-t-shirt när jag fyllde år förut, bara för att jävlas. Brukar sova i den ibland, men blir då lite nojjig att jag ska dö i sömnen, kan ju inte bortförklara mig då och så kommer folk spela deras låtar på min begravning noooooo.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-04 18:58
Hahaha...
•pave paradise•

2008-05-04 19:02
ja lite likt ibland. men det är massa musik som är lik varandra dock.
 www.RekFoto.se

2008-05-04 20:24
Snatta populär låtuppbyggnad, packa om och sälj - en "simple plan" för framgång .) Det handlar naturligtvis om återvinning, vi måste ju tänka på "miljöhotet"!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-04 20:29
*budumdisch*
•pave paradise•

2008-05-04 21:38
Alltså alla såna här band är ju bara de gamla goda pojkbanden(bsb, take that, blue osv) fast i ny förpackning. Samma med emoband som 30 seconds to mars, my chemical romance, panic at the disco, taking back sunday osv osv.

Kollar man på målgruppen för den här musiken är även den precis samma som de gamla pojkbanden: 14 åriga flickor.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-04 21:57
Lexicon: visst att mycket musik påminner om annan men när du säger "lite likt ibland" undrar jag hur du hör egentligen.. för det här är inte bara LITE likt.. det är stöld