Fall Out Boy gör en cover på Beat It
Vad tycks?
Tråkigt, dåligt och skrämmande.
HELSINGBORGS IF!
det här kändes ungefär lika nödvändigt som när alien ant farm gjorde en cover på "smooth criminal"
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Filbunke said it.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Metallica gjorde detta lite kort på första spelningen efter St.Anger spelats in på VMAs, var mycket bättre. Denna version av Fall Out Boy är rätt trist och inspirerades av en cover de gjorde live som tydligen är med på deras kommande live-dvd. Där finns däremot John Mayer med och spelar låten, så det är ett litet plus som tyvärr inte hjälper så mycket.
•pave paradise•
Göra covers på Jackson är ju igentligen en klockren promotion med tanke på hans publik i hela världen. Inget slår originalet så klart. Har också lyssnat på Metallicas cover på Beat It och håller med om att den var bättre.
Are people still listening to Michael Jackson? :P Jag tyckte att han var bra när jag var liten, visst var han sjukt begåvad när det begav sig, men ja hans musik känns uttjatad och gör inget för en längre. Men han kanske är tidlös i andras ögon/öron, vad vet jag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JanieJones: Det där är som att säga "are people still listening to The Beatles?" enligt mig...
•pave paradise•
lhabia X0 hehe va fan, jag tycker att michael jackson är helt sjukt grym.. men att jämföra så där med beatles tycker jag var lite att klämma i :)
I övrigt så fattar jag inte att dom orkar sig på att göra en cover på jackson, känns inte som att någon lyckas särskillt bra med det, och det här var ju fan värre än vanligt
Jo, Michael Jackson och The Beatles...inte riktigt samma grej men kom igen...tidlösa artister.
•pave paradise•
jo absolut sant, är på helt olika sätt Michael jackson måste ju vara världens grymmaste artist på många sätt. Tycker att hans låtar är helt unika och han lyckas få ett nytt sound på varje hit, fast det fortfarande låter lika mycket som honom. Sen är det ju häftigt hur stora live shower han har, men med bara sig själv. Finns ju många band som har värsta scenshowerna, medans hans shower är lika häftiga bara genom hans dans över scenen. A men som sagt, svårt att jämföra med the Beatles, själv är jag inne i ett beatles stim nu, kan väl vara därför jag ryggade tillbaka så mycket :) Beatles kommer väl alltid vara ett ruskigt överskattat band, med deras storhet går det ju inte att vända det till att dom är underskattade direkt
Beatles kommer väl alltid vara ett ruskigt överskattat band, med deras storhet går det ju inte att vända det till att dom är underskattade direkt Say what now? Överskattade är det sista Beatles är.
Look with your own eyes - See with your own mind
PenDragon, hehe jag förstod att det där skulle komma :) Själv är jag ett riktigt beatles fan, tycker det är bland det bästa som gjorts i musikväg. Men dom är ju världens största band och kommer nog troligen alltid att vara det. På så sätt så är dom ju överskattade Finns ju många andra artister och band som har gjort väldigt mycket bra musik, men vem man än jämför mot beatles så är ju den man jämför underskattad i jämförelse. Därför tycekr jag att man kan säga rakt ut att beatles är ett överskattat band
Ja, mannen kunde sjunga och dansa, men jag tycker inte hans musik känns tidlös och oumbärlig som t ex Beatles eller Led Zeppelin.
janie, näe det är sant, tidlös är nog felutryck. Men tycker nog (nästan iaf) att michael jackson har ett mer orginellt sound. Han dök upp från ingenstans och lät helt annorlunda än någon annan. Medan zeppelin kom på en våg med massor av band som lät lika dant, och dom även har snott många av sina riff och ideer från liknande band. Men sen att Led Zeppelin är så jävla mycke bättre än michael jackson nånsin kommer att vara är ju en helt annan sak :) Är väl lite samma sak med Beatles, dom kom ju upp ur en våg av liknande band, och det fanns många som lät precis lika dant. Men folk tyckte att Beatles körde covers och så jätte bra i början (twist and shout osv). Sen så fick dom fram något mer eget genom åren
Mmm men jag tror nog att MJ har Quincy Jones att tacka för gällande soundet!
kjello P23 Är med på vad du menar... gällande en våg av liknande band... men jag håller definitivt inte med om att det fanns band som lät likadant, såväl Beatles som (framför allt) Led Zeppelin hade ett helt unikt sound som folk sen dess inspirerats av. Skulle kunna urskilja en LZ eller Beatles-låt från 300 liknande låtar utan tvekan.
Du ska dock ha cred för att du argumenterar för din sak på ett vettigt vis :)
Klart världen lyssnar på Jackson, hans musik spelas på radiokanaler över hela världen dagligen, hans skivor säljer dagligen. Han släppte Thriller 25 för ett tag sedan och den plattan låg etta i många länder runt om i världen. 2a i Sverige som bäst tror jag, kanske etta? Jackson är populär överallt i världen, vart han är kommer. Människor i alla slags åldrar kan lyssna på honom. Han är en så mångsidigt artist.
Klart Jackson har en tidlös musik, varför spelas hans musik fortfarande om den nu inte skulle vara tidlös? Hans musik kommer alltid att hålla. För ni som inte vet så har Jackson sålt mer skivor än Elvis och lägger man till det han har sålt med hans bröder så har han sålt mer än Beatles. Jackson har sålt över 750 miljoner album och säljer miljontals album varje år världen runt. Beatles har sålt mest som grupp och Jackson mest som soloartist. Jag vet inte om JanieJones utrycker nåt slags hat mot Jackson men att säga att hans musik inte är tidlös är en personlig åsikt, ingen fakta direkt. Skrattretande att läsa sådana åsikter. Finns band/artister som jag inte gillar och som har gjort tidlös musik men inte fan snackar man skit om dem.
Jackson och Quincy producerade allting tillsammans när dom jobbade med varandra. Ibland producerade Jackson större delen av låten och ibland mindre. Det är så ett sammarbete går till.
Ni ser på alla dagens artister, nya rnb artister o.s.v har sån grymm respekt till Jackson och man kan hitta lite av en Jackson i varje rnb artist nu för tiden. Kolla på Chris Brown, Usher, Justin o.s.v
En sak som är sant att det aldrig kommer att komma en populärare artist än Jackson. Michaelmania var större än Beatlesmania. Jackson behöve inte ens uppträda i städerna han komm till. 100 tusen mötte han på en flygplats ändå. Han valdes till världens kändaste person under 90 talet. Nån som var mer känd var gud, så beskrevs det iaf :) Jackson har vunnit alla priser inom musiken som går att vinna, har många många rekord som aldrig kommer att bli slagna. Säg vad ni vill men Jackson är den största artisten någonsin. Detta uttalande baserar inte på åsikt utan på fakta vad Jackson sålt, konsärpublik o.s.v
Än fast Jackson har blivit så pass smutskastad i media och falskanklagad så säljer han ändå och får nya fans varje dag. Tur nog så tror inte alla på vad som står i tidningarna.
Där argumenterade du bra Kjello och Pen du är som vanligt "on point". :)Jag vet inte om JanieJones utrycker nåt slags hat mot Jackson men att säga att hans musik inte är tidlös är en personlig åsikt, ingen fakta direkt. Skrattretande att läsa sådana åsikter. Ja, det var en personlig åsikt och jag tycker det är mer skrattretande att ha åsikten att han är bland det bästa som hänt musikhistorien, men smaken är som baken! Jag hatar inte Michael Jacksons musik (personen kan jag inte uttala mig om - även om han verkar vara en underlig kuf), men jag gillar inte den heller, tycker den är överskattad. Något jag hatar däremot är att han inspirerar artister som Chris Brown och Usher. *ryser*
Ja du, du och jag lär inte komma nån vart med våran diskussion. Du gillar inte bara Jackson. Kanske har allt skitsnack i tidningarna ändrat din åsikt eller har du aldrig fördjupat dig närmare i hans musik, scenframträdande o.s.v
Att Jackson är det bästa som hänt musikhistorien är inte skrattretande utan fakta och Jackson är så klart inte bara ensam om att vara "det bästa som hänt" utan det finns många andra till, artister som grupper.
Personen Jackson kommer man aldrig att träffa eller ens se kanske men varför ens ha en åsikt om nåt man aldrig träffat eller ens sett? :) För mig räcker det med att personen är en bra musiker och underhållare. Alla kändisar är väl mer eller mindre sjuka i bollen enligt dagens skvallermedia.
Usher, Chris Brown, Rihanna, Beyonce + många många andra är alla uppväxta med Jackson och hyser en stor respekt för den musikaliske mannen. Michael Jackson själv hade James Brown som förebild men sen utvecklar man ju sin egen stil o.s.v Likaså gör samtliga ovan med tiden.
Jag trodde att den här diskussionen var menad att man skulle uttrycka och förklara sina personliga åsikter om varför man tycker att MJ är skit/gud/whatever, en diskussion behöver inte vara en debatt som någon måste vinna genom att övertyga den andra? Men okej, nu vet jag att folk utanför U-länder fortfarande lyssnar på MJ och det är inget fel, finns värre artister att lyssna på, jag tycker bara att man inte hör mycket av hans musik i etern längre, bara nyheter och skvaller om honom som person, så jag fick intrycket att han inte var så poppis här längre. Nej, jag skiter väl i vad tidningarna skriver, don't confuse the art with the artist för att citera Jack Black! Jag sade ju att jag inte kan uttala mig om hur han egentligen är som person och att det inte hade en betydelse för hur jag bedömer hans musik? "Det bästa som har hänt musikhistorien" är ju inte fakta utan din subjektiva åsikt, jag personligen ser hans arv mer som ondo haha då jag tycker inte om artister som Usher, Chris Brown, Rihanna, Beyoncé, osv. James Brown däremot är en annan femma! :) Men skitsamma fortsätta digga MJ så diggar jag det jag diggar! Peace!
Mest sålda skivor någonsin med två olika skivor tycker jag förtjänar stämpeln "tidlös" men vad vet jag om musik...
•pave paradise•
Att Jackson är det bästa som hänt musikhistorien är inte skrattretande utan fakta Som JanieJones säger, det är inte fakta, utan en subjektiv åsikt. Dock har han givetvis haft en ganska stor inverkan på delar av musikvärlden, DET däremot är fakta. Sen om det är positivt eller inte kan diskuteras. Mest sålda skivor någonsin med två olika skivor tycker jag förtjänar stämpeln "tidlös" men vad vet jag om musik... Där uttryckte Janie ganska tydligt att det var hennes personliga åsikt, således är det ganska svårt att argumentera mot. Jag är beredd att hålla med om det i viss mån, hans mest 80-talsinfekterade musik är inget jag känner fortfarande är nytt och fräscht, till skillnad från alster från Led Zeppelin eller Beatles, och då gillar jag ändå Michael Jackson.
Allt detta kallas för knitpicking. Men jaja.
•pave paradise•
Oj, här kan vi döda en låt ja. Tyvärr allt för ofta slödder som tror att de kan tillföra storhetena något, enl. mig. Annars är ju låten grym, och skulle kunna bli läcker med ett nyskapande sound på.
Det var verkligen en spännande tråd.
Jag tänker inte tjaffsa om vilken artist som e bäst eller sämst osv. Dock kan jag väll tillägga att både Michael Jackson och The Beatles är otroligt duktiga och de har båda gjort tidlös musik, vare sig man gillar dom eller inte.
The Beatles andan lever vidare och varje ny genaretion verkar hitta sina favoritlåtar. Likaså då det gäller Jackson.
Skulle hans musik vara icke tidlös då är det svårt att förklara varför det idag spelas en så stor mängd stora hits med just Jackson samplingar. Kan inte komma på någon annan artist av samma grad som samplats så flitigt i hitlåtar som Jackson. Nu senast med Fall out Boy men även Mariah Carey samplar, sjunger ett stycke ur Jacksons klassiker
Rock With you i en av sina låtar på nya albumet. Med facit i hand vi behöver inte diskutera om Jacksons musik är värdig att kallas tidlös.
The Beatles är enligt Guiness world records världens genom tidernas största grupp men Jackson är också erkänd av samma hederliga Guiness att vara The most sucess full entertianer of all time. För Er som tror att det är ngt Jackson trams en fanclub hittat på kan ni läsa pressmedelandet ifrån Guiness själva här
http://www.guinnessworldrecords.com/mediazone/pdfs/entertainment/061114_michael_jackson.pdf Sedan får vi inte glömma att Jackson och Sony Music idag äger ca 250 av The Beatles största hits tillsammans. Och kommer så göra i ytterligare 25 år. Vill minnas att ägandet går tillbaka efter 50år. Och om 25 år är Paul McCartney och de andra Ex medlemarna döda utan tvekan, säkert också Jackson. Så det är ju skitsamma.
Båda artisterna har inspirerat en hel musikvärld på sitt sett. The Beatles genom sina texter och musik. Jackson genom sin musik, dans, videos och sin otroliga förmåga att ta live framträdandet till en helt ny nivå. Så här med tycker jag vi börjar hylla våra idoler istället för att gnata och tjata om vem som är bäst hit eller dit.
Alla nya/gammla artister samplar Jackson och snor hans danser o.s.v Jackson är både den artisten som sålt mest och som även äger The Beatles katalog, det svider nog i ögonen på många + att Jackson ägar många andra kataloger. Kolla på den gamla Beatles medlemmen Paul. Det är synd om stackarn, killens senaste skiva har sålt i 100 tusen ex ungefär så nu ger han bort den gratis på nätet :)
det här kändes ungefär lika nödvändigt som när alien ant farm gjorde en cover på "smooth criminal" whaa :| en av världens bästa covers! men jag gillade detta! inte såå annorlunda, men visst fan funkar det! MJ är så jävla i helvete mycket bättre än Beatles. TYCKER JAG
men helvete vad onödigt. låt klassikerna vila era pengahungriga kuksugare kan verkligen tänka mig hur idén till detta gick till tjock skivbolagssnubbe#1: hmm, så vad tror ni kan sälja nu då? emo grejen börjar bli "gammal" tjock skivbolagssnubbe#2: vi kan ju alltid låta ett av våra pojkband göra en cover på nån låt som är tillräckligt känd för att generera emokids-dollarn och tillräckligt old school för att kunna få in nostalgipop-dollarn. nån catchy MJ låt tjock skivbolagssnubbe#3: typ smooth criminal? tjock skivbolagssnubbe#1: nej men den har vi redan fördärvat. de kommer inte gå på samma sak igen tjock skivbolagssnubbe#2: vad sägs om beat it? tjock skivbolagssnubbe#3 : YES$ VI KÖR PÅ DET $$$$$$
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Fall Out Boy ger termen attentionwhore en helt ny innebörd. Beware.
•pave paradise•
MJ är så jävla i helvete mycket bättre än Beatles. TYCKER JAG Anar att det har med ålder att göra.
PenDragon P24 Känner folk över 30-40 som håller med om att MJ är bättre än Beatles. Men det där är väl smaksak igentligen ;)
AIex P24 Visst kan man tycka det även om man är äldre, men sättet personen i fråga uttryckte sig på... ett sätt som i mina ögon tydde på liten eller ingen förståelse för Beatles storhet, brukar i regel vara åldersrelaterat :)
Förstår Beatles storhet betydligt mer än du tror kan jag lova dig.
•pave paradise•
lhabia Var det någon som pratade med eller om dig? :P