I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

myspace låt, (electro?)

Övrig musik - Rock, pop & annat

2008-02-10 02:34

myspace låt, (electro?)

tjo gjorde en liten grund grejj nyss

lirade in lite elgura sen schmacka jag på lite synth + skön takt

vet inte va jag ska kalla resultatet men hoppas ni diggare

http://www.myspace.com/noellyprod <- neckgrund

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-10 20:47
Inte så pjåkigt, rätt så svängigt faktist. Fick dock lite schlager-vibes av låten.
Still in the bridge

2008-02-10 21:31
haha ja kanske lite för poppigt! får styra upp det sen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-11 14:05
schlager? jag kände mer typ...pokemon? rätt skön skiss men du måste verkligen jobba på
a) arrangemanget, om man ska orka lyssna mer än en gång så måste det finnas mycket mer rörelse i låten och b) produktionen, ljudmässigt är låten jävligt platt nu, den där gitarren i börja t.ex. är jävligt avtändande nu men skulle kunna bli ok om du jobbade mer med soundet (och då menar jag inte bara slänga på nåt filter, utan verkligen arbeta fram ett sound som gör att låten  känns enhetligt och intressant)

peace

2008-02-11 15:11

jo obefintligt arrangemang just nu! bara en loop som ligger!
ok gitarren i början ska jag jobba fram ett ljud, just nu ligger den bara genom en gitarrplugg + behringer mixerbordsbrus hahh