vilka är era favorit skivor?
mina är: my bloody valentine - loveless beach boys - pet sounds stevie wonder - innervisions elliott smith - either/or television - marquee moon radiohead - kid a vashti bunyan - just another diamond day david bowie - low bonnie 'prince' billy - i see a darkness
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ett axplock: Fad Gadget-"Fireside Favourites" Depeche Mode-"Music for the Masses" Hefner-"the Fidelity Wars" Strawberry Switchblade-"Strawberry Switchblade" the Clash-"Combat rock Bauhaus-"Mask" Martin L Gore-"Counterfit" (EP egentligen) Pascal-"Galgberget" och så fortsätter det......
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
jag har så sjukt många favoritskivor så det blir svårt som fan.. Bob Dylan - Highway 61 Revisited Against Me! - Reinventing AXL Rose Against Me! - As The Eternal Cowboy Social Distortion - White Light, White Heat, White Trash Lagwagon - Blaze Lagwagon - Trashed Bad Religion - Suffer Bad Religion - No Control Lawrence Arms - The Greatest Story Ever Told None More Black - File Under Black Kid Dynamite - Kid Dynamite Aesop Rock - Labor Days Atmosphere - Lucy Ford No Trigger - Canyoneer The Flatliners - Destroy To Create Buck 65 - Secret House Against The World Cobra Skulls - Sitting Army Strung Out - Exile In Oblivion Ten Foot Pole - REV Sage Francis - Personal Journals och givetvis en hel del till som jag för tillfället inte kommer på :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Brand Nubian - One For all The Who - Quadroephenia Pink Floyd - The Piper at gates of dawn Tom Petty - The Big Jangle David Bowie - Aladdin Sane Jackson Browne - Lawyers in Love Mott The Hoople - Shouting and Pointing Soundgarden - Superunknown Cream - Disraeli Gears KMD - Black Bastards Ultramagnetic MCs - Funk your head up George Harrison - All things must pass Them - Them Again Van Halen - Woman and children first Kiss - Dressed To Kill Tom Waits - Small Change det som kommer upp i huvet
i got this guitar and i learn how to make it talk
Nu: Drudkh - Forgotten Legends Drudkh - Autumn Aurora Drudkh - Blood in Our Wells Falkenbach - Ok Nefna Tysvar Ty Falkenbach - Heralding - The Fireblade Watain - Sworn to The Dark Naglfar - Sheol Naglfar - Vittra Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misantrophia Satyricon - Dark Medieval Times Summoning - Stronghold Summoning - Let Mortal Heroes Sing Your Fame Windir - Arntor Hänger fortfarande kvar sedan förr: Cypress Hill - III Temples of Boom Simken Heights - Religion of The Beast Jedi Mind Tricks - Vision of Gandhi Dead By 28 - The Spawning Malice - Concepts KGP - Necrology Ganksta NIP - The South Park Psycho Kannibalistik - Blood Thirsty Halfbreed - Rage of The Plague Halfbreed - Serial Killaz Midnight Maraudaz - The Lost Generation The Kristet Utseende - Över Dimmornas Bro Till Ankara
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
The Who - Qudrophenia Beatles - Sgt. Pepper's lonely hearts club band Pink Floyd - Darkside of the moon Against Me! - Reinventing Axl Rose Allt jag orkar med att skriva nu.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
Raised Fist - Dedication Refused - the shape of punk to come Nine - Killing angels Converge - Jane doe Converge - No hero Rentokiller - Cadaveri Eccelente Millencolin - For monkeys För att ta några.
HELSINGBORGS IF!
skivor som jag tycker innehåller bra låtar från början till slut: Moonblood- Blut Und Krieg Marduk- Nightwing Koldbrann- Nekrotisk Inkvisition Deicide- Legion Immortal- Sons Of Northern Darkness I- Between Two Worlds
Heretic ,Thou Art Cast Down!
vill lägga till Jimi Hendrix - Axis Bold As Love på min lista..
ett axplock av vad som är/varit favoritskivorna: (ingen speciell ordning) animal collective - sung tongs animal collective - feels animal collective - strawberry jam khonnor - handwriting panda bear - person pitch panda bear - young prayer leonard cohen - songs of leonard cohen leonard cohen - songs from a room grandaddy - sumday grandaddy - the sophtware slump the radio dept. - lesser matters nas - illmatic múm - finally we are no one okkervil river - black sheep boy okkervil river - don't fall in love with everyone you see okkervil river - down the river of golden dreams turbonegro - apocalypse dudes turbonegro - ass cobra belle and sebastian - the boy with the arab strap the misfits - hela diskografin 1977-1983 beirut - the flying club cup bright eyes - hela diskografin fram tills 2004 casiotone for the painfully alone - twinkle echo explosions in the sky - the earth is not a dead cold place daniel johnston - hi, how are you domotic - ask for tiger jay dee and madlib - jaylib mystic chords of memory - mystic chords of memory dinosaur jr - you're living all over me dinosaur jr - where you been non phixion - the future is now patrick wolf - lychantrophy patrick wolf - wind in the wires ghostface - pretty toney snoop doggy dogg - doggystyle beastie boys - hello nasty fan orka fortsätta. kan komma på massa album som varit/är mina favoriter.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Fan va svårt. Aja kan göra ett försök iaf .) Slayer - Reign In Blood Coldplay - Parachutes Coldplay - X & Y Coldplay - A Rush Of Blood To The Head Alter Bridge - One Day Remains Alter Bridge - Blackbird Turbonegro - Party Animals Turbonegro - Never Is Forever Hardcore Superstars - Dreamin' In A Casket In Flames - Reroute To Remain HIM - Deep Shadows And Brilliant Highlights Tyler Hilton - The Tracks Of Atreyu - The Curse Och mycket MER!
Live Hard, Die Young
CiL har helt Ok smak faktiskt... några av mina all time favorites där.. Släng in The Postal Service också och kanske Atmosphere,Pigeon John och K-Os så hade jag varit lite mer nöjd.. Sen borde du ju nämna Beirut´s gamla grejer också... Väldigt glad över att se Patrick Wolf där.. särskilt att du skippat Magic Position..
Dock nämnde trådskaparen två bra du missat och det är Radiohead och Elliot Smith
blues - ny tid, ny strid
skriv kort, helst inte alls
radiohead - pablo honey
radiohead - the bends
radiohead - ok computer
radiohead - kid a
radiohead - amnesiac
radiohead - hail to the thief
radiohead - in rainbows
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
dylan-the times they are a-changing, för alltid...tills jag dör boots of spanish leather är tt mästerverk
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Meshuggah - Nothing Metallica - Master of Puppets Slayer - Reign in Blood Mastodon - Leviathan Mastodon - Blood Mountain In Flames - The Jester Race Naglfar - Sheol Slipknot - Slipknot At the Gates - Slaughter of the Soul
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Jag håller min lista väldigt kort, har rätt höga krav på skivor som försöker slå sig in här: Thrice - Vheissu Elliott Smith - Either/Or Radiohead - OK Computer The Blood Brothers - Crimes Sigur Rós - ( ) Deftones - White Pony Explosions in the Sky - The Earth is Not a Cold Dead Place
•pave paradise•
blues - ny tid, ny strid Va??
Shooo bree
Atmosphere - Lucy Ford Immortal Technique - Revolutionary volume 2 Army of the Pharaohs - Ritual of Battle Dead Prez - Let's get Free Non Phixion - The future is now
You like the smell of males on your mattress!
Jag vet inte hur många "din favorit"-tråd jag svarat i och jag har nog svarat samma varje gång.Songs To Fan the Flag of Discontet - Refused är världens bästa platta, vilken jävla skiva! Den går aldrig ur.. At the Drive-In - Acrobatic Tenement (ibland Relationship Of Command ) Andra:Handsome Boy Modeling School - So... How's Your Girl? Annorlunda och kul platta, skön mix av olika stilar.Aretha Franklin - Greatest Hits 1980-1994 Jag älskar dig, Aretha.The Pharcyde - Labcabincalifornia Bob Marley - Legend Varje låt har sitt eget minne, Is This Love är förresten en av världens vackraste kärlekstexter.
<br>
_Rookie: heter inte plattan Songs To Fan The FLAMES of Discontent ?
Filbunke Jo, pinsamt värre, hjärnsläpp..
<br>
De flesta brukar, som ovan, tycka att Shape of Punk är bästa plattan.. Nog för att den är bra men att den är den bästa..? Why?
<br>
_rookie: Hur många gånger måste vi gå igenom det här...Songs to Fan the Flames of Discontent är inte ens nära lika banbrytande och originell som The Shape of Punk to Come. Den må vara bättre och stadigare från spår till spår, men medan den ena är mer "vanlig" hardcore är den andra något HELT annat. Tror Evil Empire förtjänat sin plats som favorit hos mig nu också.
•pave paradise•
Dire Straits- Communiqué The Misfits- Walk among us
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lhabia Många gånger till i varje fall, det där håller jag inte med om alls! Skulle vilja slå ett slag för Dedication -plattan med Raised Fist , ingen dålig låt med där!
<br>
Du förklarar ju aldrig varför du inte håller med, det är därför man måste gå igenom det igen och igen och igen...och igen.
•pave paradise•
modern life is war - my love, my way killing the dream - in place apart have heart - the things we carry converge - you fail me bane - the note ..är väl några av favoriterna
A
lhabia: jag måste säga att Evil Empire inte är i närheten av The Battle Of Los Angeles.. fast jag tror inte det är många som håller med mig.
Tycker att The Battle of Los Angeles är alldeles för slätstruken och lättsmält för min smak, därför jag gillar Evil Empire mer. Tire Me räcker egentligen liksom.
•pave paradise•
lhabia: taste is like the ass som man säger.
I övrigt håller jag med dig lhabia om "The Shape Of Punk To Come" .. nog för att "Songs To Fan The Flames Of Discontent" är en grym platta, men den är som sagt mer traditionell och inte alls nyskapande på samma sätt som "Shape..."
radiohead - pablo honey
radiohead - the bends
radiohead - ok computer radiohead - kid a
radiohead - amnesiac
radiohead - hail to the thief
radiohead - in rainbows Jag tror att etna gillar Radiohead.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Just nu då... The 101'ers - Elgin Avenue Breakdown Blondie - Parallel Lines Gluecifer - Tender Is The Savage The Hellacopters - By The Grace Of God The Hydromatics - Parts Unknown Johnny Cash - Allt i princip... Juliette And The Licks - Like A Bolt Of Lightning MC5 - Back In The USA Null$Katte$Nylterne - Fortar Hardar Høgar Rocket From The Crypt - Scream Dracula, Scream! Roky Erickson - Casting The Runes Sonic's Rendezvous Band - City Slang Thin Lizzy - Fighting Tysta Mari - Tjugo Minuter Över Tre X - Los Angeles Sen är listan ny om en vecka...
just nu snurrar mest: danava - unonou boris - heavy rocks josefus - dead man hydria spacefolk - symetria the tallest man on earth - shallow grave suma - let the churches burn lento - earthen
you can't scare me, i'm sticking to the union.
Jag väljer att inte skriva in mina favoriter utan skriver vad jag plöjer igenom för tillfället: Portishead - Third Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold Death Cab for Cutie - Narrow Stairs Isobel Campbell & Mark Lanegan - Sunday at Devil Dirt Nine Inch Nails - The Slip The Roots - Rising Down Liars - Liars Cut Copy - In Ghost Colours Russian Circles - Stations Millencolin - Machine 15 Silversun Pickups - Carnavas The Mountain Goats - Heretic Pride Ingen kommer bli en favorit, men ändå. Här har ni massa rätt bra rätt ny musik att leka med.
•pave paradise•
ahh, russian circles. bra där!
you can't scare me, i'm sticking to the union.
Finns inte en chans att jag kan ranka några skivor rättvist på ett mer permanent vis, således får det bli skivor som snurrar flitigt nu för stunden. Paul Gilbert - Acoustic Samurai Beady Belle - Belvedere Emerson, Lake & Palmer - Brain Salad Surgery Joe Satriani - Professor Satchafunkilus and the Musterion of Rock Michael Hedges - Aerial Boundaries No-Man - Schoolyard Ghosts Ozric Tentacles - Jurassic Shift Porcupine Tree - We Lost The Skyline R.E.M. - Accelerate Robert Plant & Alison Krauss - Raising Sand Stephen Stills - Stephen Stills The Verve - Urban Hymns Väldigt mycket gamla favoriter som spelas flitigt igen :)
Look with your own eyes - See with your own mind
The meteors - In heaven Templars - Return of jaques de molay Ghostface killah - Ironman The planet smashers - Attack of the planet smashers massa massa mer men dom skivorna är nog dom som man lyssnade mest på förr och som fortfarande är lika bra idag.
Shooo bree
Och gällande vad som skrivits ovan, vare sig Battle of Los Angeles eller Evil Empire står sig mot Self-titled ;) Men ja, smaken är ju som bekant delad.
PenDragon : Jag känner nog som du.. eller ja, just nu föredrar jag Battle of Los Angeles.. men self-titled är hursomhelst mycket bättre än Evil Empire.. många hävdar ju att just Evil Empire är bäst, men jag har inte alls fastnat för den.
Är av åsikten att de inte gjort en dålig skiva, men self-titled... ja herregud, vilken jävla debut :) Inte ett dåligt spår verkligen.
Jag gillar det vansinniga svänget Evil Empire har i varje spår egentligen. Självbetitlade är betydligt bättre, ja. Mer gitarrdriven osv men jag gillar Evil Empire mer. Varför vet jag inte riktigt men den slår högst för mig.
•pave paradise•
Hakan Hellstrom - Kann ingen sorg for mig Goteborg. Hakan Hellstrom - Det ar sa jag sager det. Hakan Hellstrom - Ett kolikbarns bekannelser.
right on.
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik Red Hot Chili Peppers - Californication Linkin Park - Hybrid Theory The Smashing Pumpkins - Mellon Collie And The Infinite Sadness The Smashing Pumpkins - Adore
Jockish @ B-vik
THE STONE ROSES - THE STONE ROSES (Självtitlat) The Clash - London Calling No Fun At All - Out of Bounds äsch jag orkar inte mer kan räkna upp 39 st. Men stone roses är absoluta favoriten
brainstorm P19 And a great album it is :)
Pendragon Indeed my friend, indeed.
Tool - 10'000 days Jethro Tull - Thick as a brick Miles Davis - A tribute to Jack Johnson The Gladiators - Trenchtown mix up John Frusciante - Shadows Collide with people Neil Young - Rust never sleeps Neil Young - Everybody knows this is nowhere Neil Young - Zuma Pink Floyd - Wish you were here Marvin Gaye - What's going on Jimi Hendrix - Axis bold as love Scion - Arrange and process Basic Channel tracks Akufen - My way funkar alltid om man behöver en rekreations stund med sig själv
I try to stay uplifted so that bullshit can pass me
Ett axplock, utan inbördes ordning: The Stone Roses - The Stone Roses, Turns into Stone. Arzachel -Arzachel. Jeff Buckley - Grace. The Doors - The Doors. Radiohead - OK Computer, The Bends. The Jesus & Mary Chain - Darklands, Stoned & Dethroned. Primal Scream - Vanishing Point. Mark Lanegan Band - Bubblegum. Mad Season - Above. Alice in Chains - Dirt.