I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Millencolins första singel inför nya albumet!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2008-01-22 10:01

Millencolins första singel inför nya albumet!

http://myspace.com/millencolin

Brand new game

tycker den är riktigt skön faktiskt!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 11:17
De är ett av de få band som inte blivit sämre efter en miljon album! Lika bra som alltid!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 11:29
jag blev orolig när jag hörde de första 15 sekunderna på låten, lät som något green day skulle kunnat göra, men det ordnade sig och blev riktigt bra tillslut, jag var lite orolig innan att det skulle gått ännu mer åt "punk hållet" på denna skivan som kingwood, men känns som dem gått tillbaka i stilen lite. Det gillar jag.

plattan släpps i början av andra kvartalet är det beräknat

2008-01-22 11:34
7 april är plattan i affärerna

2008-01-22 17:35
jag blev orolig när jag hörde de första 15 sekunderna på låten, lät som något green day skulle kunnat göra

Hm..var man för sig, såklart..men om man frågar mig så kommer inget band från den här scenen någonsin nå upp till hur bra Insomniac och Nimrod av Green Day är.
•pave paradise•

2008-01-22 17:36
Väldigt snyggt omslag till denna platta, dock. Kan bli intressant även om det låter lite för mycket som scenens band dessa dagar för min smak.
•pave paradise•

2008-01-22 19:59
lhabia X0

givetvis är det vad man gillar personligen, jag har själv någon gammal platta med green day hemma. Men när jag "dissade" Green day tänkte jag på american idiot blalba boulevard.. du fattar. Lät lite smörigt eller hur jag ska uttrycka det, en mixtrad röst.

och vad övriga scenen presterar vet jag faktiskt inte i dessa dagar, bara millencolin som hängt med mig genom åren och alla andra har fallit bort.

2008-01-22 20:06
Jag antog det, men var tvungen att påpeka det ändå :)

Millencolin - Home From Home
Green Day - Insomniac
Lagwagon - Blaze
Hot Water Music - The New What Next
Alkaline Trio - Good Mourning
Rancid - ...And Out Come The Wolves
The Get Up Kids - Something To Write Home About

Mina favoriter från denna genre och relaterade!
•pave paradise•

2008-01-22 20:10

wow, två frågor dök upp direkt, finns millencolin ens kvar ?
vilket leder mig till nästa fråga, finns det ens fans kvar ?

2008-01-22 20:22
Bägge frågor blir besvarade i topicen. Next!
•pave paradise•

2008-01-22 20:23
1. ja
2. ja

och du förresten, 6 oktober 2-0

2008-01-22 20:26
göteborgare :) hahaha

grattis, kul att ni kan säga något bra om ert lag efter sisådär 10-12 år.

off topic, men det var jag innan också så...

2008-01-22 20:30
när blåvitt är regerande mästare kan jag ta sådana kommentarer med ett leende :)

väldigt off toppic

vi kan ju vandra tillbaka in igen..

2008-01-22 20:53
En Trelleborgsback som slår hål i luften och en linjedomare som ser något ingen annan ser = guld för IFK.

Nog om det. Tillbaks till Millencolin. Om skivan låter som den låten kommer jag dock inte skaffa den. Alldeles för mycket modern amerikansk punkrock för min smak.
•pave paradise•

2008-01-22 21:30
båda dem grejerna kan man svara samma svar på - det är fotboll..

2008-01-22 21:32
chana_masala:

Jovisst, men faktum kvarstår att ni inte hade haft ert guld utan dem :) nog om det, som sagt.
•pave paradise•

2008-01-22 22:03
lhabia: Insomniac är en ju en onödigt sågad platta.. den förtjänar att nämnas ja.. men Good Mourning? Den har ju bara fem låtar som går att lyssna på.. faktiskt den enda platta som jag tankat in i iTunes och iPod och tvingats ta bort massa låtar ifrån för att slippa att dom dyker upp när jag har shuffle på.. :)

men ja, smaken är ju som baken..

annars undrar jag lite vilka plattor som räknas för att nämnas inom den här genren och relaterat..? Om du ändå nämner HWM kan man ju gå så långt som till Foo Fighters. Och andra sidan kan man gå åt andra hållet och nämna Bad Religions "Suffer" och "No Control". Och när vi ändå håller på så vill jag slänga in Ten Foot Pole "REV" som en av dom absolut bästa plattorna inom genren. Och Lawrence Arms är ju som bekant bäst och dom har ju faktiskt varit förband åt Millencolin. Jag blir snurrig nu, den här genren är så svår att avgränsa och det här inlägget är så galet off topic.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-01-22 22:06
Filbunke:

Jag gillar iofs Maybe I'll Catch Fire en hel del också, men Good Mourning klaffar perfekt för det mesta för mig. Jag tänker Punk Rock och där går jag så långt som att inkludera HWM och Lagwagon och Bad Religion bara för att underlätta. Foo Fighters debutplatta skulle vara den enda som passar in här, allt annat är alldeles för säreget för att funka. The Empire Strikes First är den enda Bad Religion-plattan som verkligen funkar för mig, The Greatest Story Ever Told funkar för mig med.
•pave paradise•

2008-01-22 22:11
lhabia: woot? "Suffer" och "No Control" måste ju ändå tillhöra dom bästa plattorna i genren. Eller?

Men pratar vi poppunk nu eller punkrock? Med betoningen på ROCK så borde ju snarare band som Social Distortion och American Steel nämnas. Men men, vi kommer aldrig reda ut begreppen så vi ger upp direkt :)

Men om vi är överrens om Lawrence Arms så är ju The Greatest Story Ever Told given.. bättre platta får du leta efter.

2008-01-22 22:17
Filbunke:

Jag brukar bunta ihop poppunk och punk rock då många av banden som ingår gått från det ena till det andra gradvis och vice versa. Jag har svårt för vissa Bad Religion-skivor, men jag vet hur bra nästan alla är. Grejen är den att jag har svårt för plattor som inte är typ briljant producerade, så BR-skivorna blir lite svåra för mig. Social Distortion räknar jag med, då jag som sagt låter gränsarna försvinna lite när jag snackar om det hela.
•pave paradise•

2008-01-22 22:23
lhabia:

In that case, 'Social Distortion - White Light, White Heat, White Trash'. Hands down, jag vann!

Men nu får vi övergå till gästböckerna om vi ska fortsätta diskussionen :)