I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-14 17:57

Simon & Garfunkel

Tidlös musik, helt underbar duo. Har aldrig stött på någon som ogillat deras musik!
Så frågan är finns det några Simon & Garfunkel-haters därute? Vad är det ni har svårt för isf?
Ni som gillar dem, vilka är era favoritlåtar? Mina är Scarborough fair, He was my brother, Homeward bound och Sound of silence.

Much love!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-14 18:04

The Boxer är ju helt klart den bästa.
Men som sagt, tidlös musik som gör en glad hur nere man än är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-14 18:09

Ja The Boxer är jävla bra. Bridge over troubled water ska spelas på min begravning! Finns så många fine tunes...

2008-01-14 18:32
lyssnat något på crosby stills & nash?.. en del dom gör är rätt lika musik som simon and gurfunkel, men har själv fastnat mer för dom.. mycket bra texter, och musik och hela köret

http://www.youtube.com/watch?v=MVEUbIgJa9Q från deras första spelning :)

2008-01-14 18:42

kjello
Åh jag älskar CSN! Wooden ships knäcker! Några tips på fler låtar? Även med Young vore uppskattat. :)

2008-01-14 20:44
The boxer, bridge over troubled water, I am a rock, the 59th street bridge song. Det är låtar det.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2008-01-15 00:53
JamieJones
om du gillar wooden ships, så kanske du gillar fler av stephen stills låtar.. kolla in 4 +20
 men tycker att du ska kolla in hela första skivan, riktigt bra, Alla tre skriver ungefär lika många låtar på skivorna, så blir lite olika stil.. stills var min favorit till en början, men nu har jag svårt att säga vem jag gillar mest

Young kom med på andra skivan, men jag lyssnar så pass mycket på young annars.. så tycker att han har gjort mycket bättre grejer ensam.. men dom stora låtarna han skrev under csny tiden är väl helpless och ohio.. som båda är riktigt bra

2008-01-15 15:15
A hazy shade of winter och The boxer.

2008-01-15 17:40

kjello P23: OK tack för tipsen!

2008-01-15 23:33
EL CONDOR PASA (If I Could) & såklart The Boxer

http://www.youtube.com/watch?v=gbmq39FB5CE

2008-01-16 13:51
I Am a Rock tycker jag har all känsla man nånsin kan behöva när man är riktigt deppig.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår