Nu ska vi göra en noggrann analys EXKLUSIVT för Whoa av denna skit, som jag tycker borde bli tagen till rätten för det grova plagiatet på Grammy. Jag stryker över alternativen som är ett skämt och skriver in de som borde vara där istället, enligt mig:ÅRETS ALBUM JENS LEKMAN – NIGHT FALLS OVER KORTEDALA KENT – TILLBAKA TILL SAMTIDEN LARS WINNERBÄCK – DAUGAVA MONEYBROTHER – MOUNT PLEASURE SAHARA HOTNIGHTS – WHAT IF LEAVING IS A LOVING THING SALEM AL FAKIR – THIS IS WHO I AM SÄKERT! – SÄKERT! THE ARK – PRAYER FOR THE WEEKEND THE HIVES – THE BLACK AND WHITE ALBUM TIMBUKTU – OBEROENDEFRAMKALLANDE Vart är: The Tough Alliance - A New Chance Shout Out Louds - Our Ill Wills Laakso - Mother Am I Good Looking? Dungen - Tio Bitar Taken By Trees - Open Field José González - In Our NatureÅRETS GRUPP ELDKVARN – SVART BLOGG KENT – TILLBAKA TILL SAMTIDEN MANDO DIAO – NEVER SEEN THE LIGHT OF DAY SAHARA HOTNIGHTS – WHAT IF LEAVING IS A LOVING THING SHOUT OUT LOUDS – OUR ILL WILLS THE ARK – PRAYER FOR THE WEEKEND THE HIVES – THE BLACK AND WHITE ALBUM OH LAURA – A SONG INSIDE MY HEAD, A DEMON IN MY BED PETER BJORN AND JOHN – WRITER’S BLOCK WEEPING WILLOWS – FEAR & LOVE Vet att Kent i princip bara behöver skita och spela in ljudet för att nomineras, men deras ständiga Radiohead-ripoffs börjar gå mig på nerverna. Sen är det sjukt kasst att nominera Kent för dessa saker utav ren princip, men missa att nominera de för Årets Liveakt. Sen blev det bara tråkigt att lösa. Jag är glad över att varken Dygnet Runt eller Nöjesguiden tar med Kent i sin Årets Album lista i år iaf. Tack för mig. And for the record: awardshows are a dead scene
•pave paradise•