I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Millencolin släpper nytt!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-11-26 16:20

Millencolin släpper nytt!

Millencolin gick in i studion den 26 oktober för att göra ett till album!
Dem bloggar lite om hur det går och så på deras hemsida millencolin.com. Vad har ni för förväntningar?

Vilket håll hoppas ni skivan går åt?

Jag hoppas dem går tillbaka till sin gamla stil på 90 talet eller home from home skivan.. eller ah, inte fortsätter på samma spår som kingwood skivan utan går tillbaka lite! Den planeras att släppas första kvartalet 08.

frågan är om det finns någon mer som gillar dem här...? har aldrig varit uppe en tråd om dem.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-26 18:00
"frågan är om det finns någon mer som gillar dem här...? har aldrig varit uppe en tråd om dem"

jag tycker tvärtom, att millencolin nämns i var och varannan tråd här.

Chansen att dom "går tillbaka" i sitt sound ser jag dock som minimal.. band utvecklas naturligt.. sen om man gillar hur dom utvecklas eller ej är en annan sak.. personligen gav jag upp millencolin för ett bra tag sen.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2007-11-26 19:33
De lär väl fortsätta i samma riktning som senast, för finslipat för min smak. Går att lyssna på men aldrig att jag skulle köpa skivan.

Förresten, nån som kan förklara varför min brorsas skiva heter Tiny tunes när deras första skiva, på cdon och alla andra platser, heter Same old tunes?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-26 19:53
murflemski: För att din bror är äldre än dig och mer old school :)

"1994 släpptes debutalbumet Tiny Tunes, men Warner Bros stämde då Burning Heart Records eftersom Tiny Toons (observera stavningsskillnaderna) är ett registrerat varumärke tillhörande bolagsjätten. Omslaget och namnet på debutplattan ändrades därför till Same Old Tunes." - Från wikipedia.

2007-11-26 20:00
hehhe okej, så i bästa fall kan den bli e raritet med åren? Buckleten är iofs spörlöst fösvunnen så det kvittar.

2007-11-26 20:37
murflemski: ja i annat fall hade den säkert kunna bli en raritet.

2007-11-26 21:17
sitter här och lyssnar på life on a plate, önskar verkligen att dem går tillbaka i utvecklingen, var goare musik då.. men utvecklingen lär väl gå framåt så lär väl inte bli så!

2007-11-29 01:22
Jag älskar millencolin, ibalnd. har diggat sen jag var liten som fan!
MEN deras nyare skivor blir bara sämre och sämre, kingwood var bara trams!

2007-11-29 16:40
Jag har Tiny Tunes komplett med booklet och allt iaf! Millencolin blev dåliga efter For Monkeys tycker jag. Alldeles för perfekt och välproducerat.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Admin

2007-11-30 14:22
De blir äldre helt enkelt. Orkar väl inte köra samma gamla grejer utan vill utvecklas. Tyckte också att deras nyare grejer var ganska tråkiga när de kom, men nu för tiden kan jag faktiskt uppskatta dem. Man får se dem som ett helt annat projekt helt enkelt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2007-12-01 14:58
Millencolin kan vara det bästa svenska bandet någonsin, ser verkligen framemot deras nya platta...

2007-12-02 14:33
det blir nog bra
http://www.kommandot.se/wp/

2007-12-03 02:03
Åh Millencolin så ruskigt sköna. Har alla album med dom på datorn och dom bästa albumen som dom har släppt enligt mig är:
- Pennybridge pioneers
- Kingwood

Dom två är mina favoritalbum, ska bli kul att höra det nya också!
Live Hard, Die Young

2007-12-03 02:04
-ess- F19
Kingwood albumet är ju skitskönt!
Live Hard, Die Young

2007-12-04 10:38
fronh, inte som dem tidigare, home from home och pennybridge mmm..underbart

2007-12-05 22:24
chana_masala P19
Mhm håller med dig om Pennybrigde piooners men home from home, njaa.
Live Hard, Die Young