I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

streetpunk/punkrock.

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-11-04 12:54

streetpunk/punkrock.

jag har kört fast!
ge mig förslag på musik i stil med u.s. bombs, lars frederiksen and the bastards, street dogs, och roger miret and the disasters!

gärna mer okända, inte lönt att ni skriver typ rancid, dropkick murphys, cock sparrer, the casualties, the unseen och sånt för det vet jag redan.. gräv djupare!

tack.

..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-11-04 20:21
testa the crack babies. Är några polare till mig.
crack
Better active today than radioactive tomorrow

2007-11-04 20:32
clockwork crew?
WoooP!

2007-11-04 20:45
Gammla sakerna med Mouthwash borde passa dig perfekt. Kolla upp deras skiva 1000 nights den är klockren.
Shooo bree

2007-11-04 22:06
clockwork crew har jag redan, såg dom förra året på bullret bland annat :)

ska kolla upp crack babies och mouthwash, tack!
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-11-04 22:17
minvänmahatmaD

måste säga att dina polare är duktiga som fan, låter riktigt bra :)

2007-11-06 19:12
the blitz alltid and forever   angelic upstarts och 4skins . på amerikanska sidan glömmer många bort the bruisers där al barr i dropkick murphys var med innan
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2007-11-06 20:02
moufassa

tack, men dom har jag redan koll på.

2007-11-06 20:36
Flatliners!

http://www.myspace.com/flatlinerstoronto
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2007-11-06 20:40
förlåt.. http://www.myspace.com/theflatlinerstoronto

och Cobra Skulls.. passar kanske inte helt hundra på din beskrivning.. men CS släppte årets bästa platta "Sitting Army" och rekommenderas varmt!

http://www.myspace.com/cobraskulls

2007-11-06 21:12
Filbunke

Cobra Skulls låter rätt bra, som sagt kanske inte riktigt det jag var ute efter, men det var skön musik.

haha, måste säga att lineupen på deras konserter va lite.. otippad.
Against Me!, Sage Francis & The World/Inferno Friendship Society :)

2007-11-07 10:58

monkey radar och the rogues är två band som kan hittas på myspace  och på monkeyradar.com  bra stockholmsband med norrländska rötter

//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2007-11-07 13:10
Doktor_Humor: Den lineupen är hur fet som helst.. fyra av mina favoritband/artister på samma kväll.. hade varit guld :)

Sage och Against Me! har jag redan sett i år dock.. Sage Francis kan ju tyckas otippat, men han känns mer punk än hiphop om du frågar mig.. trots den musik han sysslar med.

2007-11-07 17:25
Filbunke

ja det hade varit galet nice, har lyssnat på Sage i flera år och har missat honom varje gång han har varit här, Against Me! har jag börjat lyssna på ett tag, även The World/Inferno Friendship Society, blir sjukt glad av deras musik :D

jo sant, till stilen och attityden är han mer punk..

2007-11-07 22:09
Lyssna på Bomb The Music Industri och Arrogant Sons of bitches, googla på dom och du får antagligen ner deras skivor, båda banden är ungefär samma uppsättning musiker men i två olika namn beroende på dom olika typerna av punk. Btmi är lite mer elektronisk punk och ASOB är mer rå punk.

Dom har ett rätt skönt koncept, dom säger åt sina fans att ta med en vit t-shirt till deras spelningar om dom ska ha en band t-shirt, så får man köpa trycket för exakt vad det kostar, typ 1 dollar eller what so ever. Dom keepar it real..
Anima Sola

2007-11-07 23:16
Agent bulldog, Perkele, 4 skins? xD de e ju Oi! men va fan =P
WoooP!

2007-11-08 17:35
paddywack

det var 3 av dom mest kända Oi!-banden som finns, har du överhuvudtaget läst vad jag skrev?

challma

tack tack, fan vad nice att man kan tanka skivorna helt gratis från hemsidan..

2007-11-08 21:31
challma

BtMI! va ju inte riktigt det jag letade efter.. det var inte alls det jag letade efter faktiskt. men det var riktigt skön musik ändå, så tack iallfall!

2007-11-09 15:14
Doktor_Humor

Jag vet, jag utförde en liten kupp på dig, visste att om jag hade beskrivit den som den är så hade du nog antagligen inte ägnat din tid att tanka den;)

Hittar du nåt med ASOB då? var längesen jag snokade runt på deras sidor.
Anima Sola

2007-11-12 17:39
Men jag vet ju fan inte vad du lyssnar på? och tyvärr var ju ingen av dom dom mest kända oi banden som finns..
WoooP!

2007-11-19 20:15
paddywack

the blitz, 4 skins och angelic upstarts? skulle dom inte vara några av dom mest kända Oi!-banden? dom må inte vara lika stora som kanske cock sparrer, men för i helvete.

challma

hehe nej sant, har hört namnet Bomb the Music Industry! innan men jag har aldrig lagt tid på att tanka det för ingen har tipsat mig direkt.. men det visade sig vara bra iallafall :)
ASOB hittar jag inget med..

2007-11-19 20:42
Doktor_Humor: http://www.myspace.com/arrogantsonsofbitches där kan du ju lyssna lite iaf..

2007-11-23 23:58
Mob 47? men dom känner man ju oxo till.. MPP kasnke?
WoooP!

2007-11-24 09:14
mob47 är väl att ta i, kängpunk är inte riktigt det jag letar efter ;)

MPP har jag inte hört, det ska jag kolla upp.

2007-11-24 19:02
MOb 47 e fin fint xD men ja kanske inte riktigt faller i kategorin street punk =P
WoooP!

2007-11-24 19:14

2007-11-24 19:30
Doktor_Humor

Skulle kunna lägga upp en rar-fil med  så kan du få lyssna lite. måste fixa den från min gamla dator bara. Skickar in en länk sen.

Du blir förhoppningsvis inte besviken!
Anima Sola

2007-11-25 12:13
challma

gör så, hade varit guld av dig :)