I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-03 18:06

bra musiksidor

nu när jag inte längre prenumererar på sonic så behöver jag en bra musiksida som startsida så jag lätt kan hitta bra ny musik och nyheter om nya skivsläpp etc.

och ge mig inte dagensskiva som tips. jag hatar den sidan. vilket jag antar att alla här med gör.

go!

INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-11-06 19:22
ingen som vet någon?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-11-06 19:31
allmusic kanske
finns ju tidningar på nätet annars

2007-11-06 19:48
billboard.com är rätt nice.
Rock is not dead!

2007-11-06 21:00
Allmusic är grymt bra för den traditionelle. Där står det mesta man behöver veta ang. de flesta åtminstone inte sjukt små fullängdssläppen.

Men den bästa musiksida jag vet är Hype Machine. Man bara surfar runt på bloggar hela dagar och provlyssnar på grejjer. Har hittat väldigt mycket bra på det sättet.

2007-11-06 21:18
pitchfork är oxå bra.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-11-07 00:40
Allmusic
Nätets "officiella" musikdatabas. Recensioner, albumomslag, låtlistor, serienummer etc. Den mest kompletta sidan, som dock fokuserar mycket mer på att vara korrekt än recensioner.
Pitchfork
I min mening nätets absolut bästa musikrecensioner. Alla musiksidor hatar i princip Pitchfork för att alla är medvetna om hur överlägsna de är på recensionsfronten (vilket märktes på årets CMJ-mässa i New York). Väldigt bra med nyheter också, och väldigt "underground" ofta.
AbsolutePunk
En sida vars inriktning avslöjas i namnet. Detta är dock inte alls korrekt längre, inte helt iaf, då sidan har än väldigt bred målgrupp och en väldigt flitigt uppdaterad nyhetsfunktion. Detta är också ett av USAs största communitys och är smockfullt med forum och har en hel del recensioner också.
I Guess I'm Floating
Framröstad till förra årets bästa musikbloggare, och ligger i detta nu bäst till för att plocka hem titeln även i år.
Stereogum
En motståndare till "I Guess I'm Floating", men inte lika bra.
Sputnikmusic
En sida som har forum precis som "AbsolutePunk" men som är mer användargenererad. Ofta väldigt bra recensioner och röstläggningsfunktioner.

Detta är mina favoriter. Ta hand om de och behandla de med vördnad och kärlek. :) Enjoy!
•pave paradise•

2007-11-08 00:10
tack så mkt. dock behövde ni inte tipsa om allmusic. jag tog det som en grov förolämpning. ;)
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-11-08 00:11
pitchfork var faktiskt den jag letade efter, kom bara inte ihåg att den hette pitchfork. har varit inne på den förr nämligen och den verkade jävligt bra som startsida.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-11-08 00:12
Om du inte hittar minst 5 nya band att checka (du behöver inte gilla banden, de behöver bara vara helt okända för dig innan nu) första gången du gått igenom sidorna jag listade..ja, då äter jag upp min hatt.
•pave paradise•

2007-11-08 00:13
Sen har jag ingenting emot dagensskiva.com, haha..har t o m skrivit en recension där. Men det känns som att det bara är massa indiepopare där, precis som i Nöjesguiden.

Men som jag sa: hatt+äta.
•pave paradise•

2007-11-08 06:52
En polare till mig sa www.mixmatters.com men jag har inte testat sidan än... Så du kan ju checka ut den, och holla om den e soft :)