I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-09-28 17:33

Nya skivsläpp

Dom nya skivorna faller ner över oss men ändå så verkar whoa leva i sin lilla bubbla...

vad har ni köpt för nytt på sistone??

idag släpptes Magic, Springsteens nya skiva, är inne på spår 2 nu och det låter riktigt lovande, E Street rock när den är som bäst..

Peter Lemarc har även han släppt nytt, har inte hunnit lyssna än med GP gav den en femma, så de kan ju inte va dåligt..

Mark Knopfler släppte nytt i onsdas, köpte den idag så har inte riktigt hunnit lyssna in mig heller..men de jag har hört verkar lovande det med..

nå?

Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-09-28 18:38
Foo fighters släppte ny platta den 26e fast den är väl rätt ojämn jämfört med deras andra skivor. Alldeles för nedtonad och lugn musik, man saknar det riktiga skriket endast Grohl kan producera. Men den är nog värd pengarna, det är trots allt foo fighters.
Rock is not dead!

2007-09-30 14:13
Senaste skivan jag köpte var Hard-fi's nya platta.
Babyshambles nya släpps på onsdag så den ser jag fram emot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-30 21:43
Mars volta släpper ny i oktober, Efterklang och Dillinger Escape Plan i november. De jag kommer på så här som nog kommer bli riktigt bra.
12.

2007-09-30 22:46
Jag väntar på nya José men vinylen är inte ute ännu, så det är bara vänta lite till.

jagvillocksåhaenblog.com

2007-09-30 23:12
Babyshambles - Shotters Nation
Släpps väl snart? Fick ner den häromdagen och jag är så sjukt besviken.
Låter som trött, urvattnad brittisk rock. All magi är borta.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2007-10-01 00:10
Dom skivor jag köpt nya den här månaden har varit Kanye West - Graduation och Winnerbäck - Daugava. Bra skivor båda två.

Vad det blir i oktober vet jag inte riktigt än..vi får se. Mando Diao är en iaf.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-10-01 14:29
"Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience and Grace" - känns medelmåttig, kommer nog växa, liksom allt annat Foo Fighters gör i princip (minus "Skin and Bones").

"Kanye West - Graduation" - Rätt mysig.

Kommande plattor:
Radiohead - In Rainbows - 10th October.
The Mars Volta - The Bedlam in Goliath - 28th January.
Thrice - The Alchemy Index vol.1&2: Fire & Water - 16th October.
Ryan Adams & The Cardinals - Follow The Lights EP - 23rd October.
Thursday - Kill The House Lights CD/DVD - 30th October.
Sigur Rós - Heima DVD och "Hvarf/Heim" - 6th November.
The Dillinger Escape Plan - Ire Works - 13th November.

•pave paradise•

2007-10-01 16:00
Ny Ryan Adams-EP redan? Det hade jag ingen aning om..
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-10-01 16:22
etna:

Man måste ha kontakter ;) Haha.
•pave paradise•

2007-10-01 18:55
Pascal släpper en ny skiva i november, singelsläpp nu i oktober. De nya låtarna är helt fantastiska! Så, missa inte.

Jonas Game
ska komma med skiva snart, oktober tror jag. Kan faktist bli hur bra som helst.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2007-10-01 20:51
Wiil.I.Am's nya e grymm!

2007-10-01 22:19
Anna Järvinen ska tydligen vara riktigt grym, sen har väl nya Beirut skivan som någon talade varmt om nyligen släppts med kom jag på.

Freak

Hel skiva redan alltså? Intressant.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-10-02 11:58
José González har ju släppt nyligen, men de riktiga inbitna fansen kunde väl knappast ha missat det. Plattan är hur fet som helst.

2007-10-02 13:57
Tyckte att "In Our Nature" lät som en enda lång låt..:S
•pave paradise•

2007-10-02 21:29
Väntar på den, fattar inte varför vinylen släpps senare än CD.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-10-02 23:18
Midas:

För att vinyler är inte lika lätthanterliga eller eftertraktade som CD-skivor, samt att de är svårare att producera?
•pave paradise•

2007-10-03 08:35
Det gör att den ska släppas typ två veckor senare? Du tror inte att det går att släppa båda samtidigt som de flesta andra gör eller? :)
jagvillocksåhaenblog.com

2007-10-03 08:37
Midas:

Nej, jag tror inte det trots att jag vet att du har rätt och att jag missade en smiley när jag skrev mitt inlägg!!

:$
•pave paradise•

2007-10-03 13:20
:D

Blir en vända förbi Record hunter på hemvägen ikväll i alla fall. Se om det dykt upp något nytt spännande.
jagvillocksåhaenblog.com