Hangaround
2007-08-02 02:08
[request] rock punk/rock
Jag är inne i en grymt bra fas just nu och dunkar en hel del punk/skate/rock. Har lyckats komma över några hyfsade band. Men jag efterlyser några fler i stil med: Goldfinger Yellowcard Kid down SR-71 NOFX The red jumpsuit apparatus Neverstore ja, ni hajar. :)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...' Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Burning Heart har gett utan samlingar med sina band, kan vara värt att sno åt sig. Har du spanat in Jimmy Eat World ?
<br>
Lyssna på Bad Religion, dom råkar vara världens bästa band bara men men men
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Pennywise AFIs äldre grejer
Still in the bridge
Hangaround
2007-08-02 17:11
Jimmy, Pennywise, AFI är jag bekant med...dock har jag pinsamt nog inte tagit tag i Bad religion, fast jag har ju ett "hum" om dom dock. :) "No Use For A Name" h ar jag dock aldrig hört.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Rancid för saten
Anima Sola
Catch 22 och Streetlight Manifesto är också där och nosar på det jag tror du söker.. Lyssna på Catch 22 - Sick And Sad så får du ett jävligt bra smakprov..
Anima Sola
Millencolin Blink 182 Sum 41 Lagwagon
Hangaround
2007-08-02 18:36
Blink 182 Sum 41 Oj, inget jag vill veta av ;) Men det var ju tips. :P
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Hehe, okej! Men spana in Millencolin och Lagwagon då ;)
Här får du ett par band som i mitt tycke är the shieeet inom punkrocken. NOFX Bad Religion Rise Against Satanic Surfers Good Riddance Lagwagon Strung Out Descendents Misfits The Distillers
Sum 41 ... Det borde vara nackskott på dig, grabben. Minns en recension av deras katastrofala skiva.. En diss, rakt igenom, men slutkommentaren var: "må Sid Vicious ha för förbarmande med er". Ho ho =)Rise Against är för övrigt bland det bästa från den amerikanska punkrock-scenen.
<br>
Hangaround
2007-08-03 15:09
Jo alltså jag diggar Sum 41 rent musikaliskt, men jag har lite svårt för sångaren bara. Millencollin har man ju lyssnat på givetvis. :) Men hittills så har jag hört många bra tips ! toppen!
twomas P23 Smaken är som baken! Jag gillar sångaren och bandet som fan :P
_Rookie F22 Haha, så det säger du om Sum? Kan dock starkt hålla med dig om Rise Against. Är nog dom som pumpas mest här hemma. Konstigt att jag glömde nämna dom..
Lars Fredriksen & the bastards No Fun At All
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
förmodligen inte vad du vill ha egentligen, men Richard Hell äger när man åker kickbike. The Damned är ju en klassiker. Men jag åker kickbike och inte skateboard..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Fan också..Pausfågel hann före...!
•pave paradise•
randy
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
misconduct troublemakers twopointeight me first and the gimme gimmes turbonegro cky go skit så att säga
är det mig eller åskan du är rädd för?
Kolla in Stiff Little Fingers första LP Inflammable Material. Buzzocks, Clash mfl är också bra skit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
många av dom bästa har redan blivit sagda men jag kan dra till med ett par stycken till sublime against all authority against Me! bouncing souls anti-flag the mighty mighty bosstones less than jake lagwagon
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Ja,du får inte missa Less Than Jake ! Bra tips!
<br>
The Lawrence Arms!
•pave paradise•
The Boys The Damned 4 Skins Chelsea Cockney Rejects Roger Miret & The Disasters Stiff Little Fingers som sagt och Buzzcocks.. Om vi nu ska prata punk och inte sån där tråkig jävla skate/MTV-punk!
Turbonegro, värda att nämnas igen!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
soul almighty han frågade inte efter den sortens punk, man får ju hålla sig till den subgenren han frågar efter annars hade man kunnat namedroppa allt från fm static till nofx till ramones till agnostic front..
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Hangaround
2007-08-09 00:58
Shit man tackar och bockar, nu har jag "shiit" så det duger bra länge. :) "Lagwagon" pumpas för fulla muggar! :)
Lagwagon=favoritband bland alla här.
•pave paradise•
Hangaround
2007-08-09 01:23
hehe ja det kan jag förstå. Det är så sanslöst skönt att bara ge sig ut på en "musikalisk utflykt" istället för att bara harva på med allt gammalt rat man spelar om och om igen. Inget ont om folk som är helt nedgrävd i säg...deathmetal? bara för att ta ett slumpat exempel. Men det är sjukt uppfriskande att anstränga sig för att hitta något man kan älska inom olika genre, som man vanligtvis inte lyssnar på... i alla fall inte regelbundet. :)
Checka in www.myspace.com/highhats Sverige bästa band om man e inne på pop-punk
http://www.alleycat.se-- http://www.showdowngbg,se -- http://www.jonk.se -- http://www.myspace.com/perfektklubb -- http://www.myspace.com/belsepub
Dom absolut bästa inom genren:Against Me! Lawrence Arms Lagwagon Strung Out Kid Dynamite None More Black och sen lite fler band som är värda att nämna:Lifetime Smoke or Fire 88 Fingers Louie New Mexican Disaster Squad Rise Against Sainte Catherines Western Addiction Samiam Strike Anywhere Ten Foot Pole Good Riddance där har du ett axplock :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
dödade jag tråden? :(
Det skulle jag inte säga. De du kallar bäst i genren är liksom..spot-on i princip, om man bortser från None More Black, don't like them :P eller Kid Dynamite...
•pave paradise•
lhabia: kul att få medhåll! :) även om jag står fast vid att Jason Shevchuk (None More Black & Kid Dyanmite) är ett geni! Allt han rör blir ju sanslöst bra.. Du skulle ha hört hans solocover på "Singing in the rain" som låg på hans myspace förut.. jävlar säger jag :) men smaken är, som bekant, delad..
Konstigt att ingen har nämnt Social Distortion . Du borde nog gilla Alkaline Trio också.
KID DOWN - Du måste kolla upp dom, världens bästa band. Annars spelas just nu rätt mycket Reel Big Fish , dom spelar ska dock, fast helt klart värda att kollas upp! :D
Hangaround
2007-08-26 15:58
Ahh Kid down och Alkaline Trio är riktigt nice!
Enda jag kan komma på som inte nämnts är The Ataris ..
Göteborg på låtsas.
Alkaline Trio är favoriter de med. Men The Lawrence Arms känns otroligt vassa just nu, iaf hos mig.
•pave paradise•
hur kunde jag glömma Social D? Mike Ness är kung!
dom ska definitivt nämnas bland de bästa banden inom genren..
märkligt att ingen har sagt varken offspring eller bowling for soup !
doktor_humor: De flesta inom denna scen hatar Offspring och skrattar åt Bowling for Soup :) iaf alla jag träffat på.
•pave paradise•
lhabia jag vet, men dom bör ändå nämnas i ett sånt här sammanhang :)
Då kan man ju falla bakåt och säga Green Day, Blink182 osv..men det gör vi inte nu..uschuschusch, förlåt mig! Kör en till lista på rak arm, samtliga KAN ha nämnts tidigare och kanske direkt passar under kategorin, men de är inte långt ifrån: Bad Religion Jawbreaker Lagwagon Strike Anywhere Screeching Weasel The Lawrence Arms Strung Out Propagandhi Against Me! ....fan, där tog det stopp redan..vad kass jag känner mig..
•pave paradise•
lhabia usch nej, så långt behöver vi inte gå.. några till; the suicide machines mad caddies new found glory reel big fish rufio the bouncing souls transplants
Nu har jag inte läst tråden, men
The Mighty Mights Bosstones är sjukt bra..
Video Detta är "äkta" skatepunk enligt mig.. Glad musik med trumpeter och skit med :D
på tal om glad punk, Toy Dolls !
SaXoR .. det där lät mer ska än skatepunk, fast det funkar helt klart najs att skatea till :)
the mighty mighty bosstones är ska, 3rd wave :)