I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

fråga till alla tjejer på whoa. [låttips]

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-06-17 13:50

fråga till alla tjejer på whoa. [låttips]

Har blivt tillfrågad om jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som DJ på nån tjejfest men då jag inte har en susning om vad som är aktuellt på dansgolven i krog och discoteksvärlden vänder jag mig till er tjejer här.

Vad får era rumpor att skaka?

Så droppa låtar

FREE Ayatolla.
Producent

2007-06-17 13:51
det e juh bara lira sånt som e inne....sånt som spelas på MTV osv..tror inte alla brudar har samma smak precis...utan blanda med allt som har med populär musik att göra
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-06-17 13:52
jag vet inte vad som är inne. Jag är för smal för att vara inne
FREE Ayatolla.
Producent

2007-06-17 13:53
Låt MTV eller ztv va på så kommer du fatta va som e inne idagen samhälle...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-06-17 13:55
Pitbull gör mycket skaka-rumpan-vänlig musik. Låtar som Shake remix feat ying yang, Culo remix, mil amores ... eller va fan, hela Money is still a major issue plattan är bra för det ändå målet, min sambo drar alltid igång den när hon har tjej fest och det funakr bra varje gång. Men visst, som Fumez redan sagt, pop funkar med, sett folk dansa satan till Lavignes nya, girlfriend eller vad den heter...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-06-17 13:55
men det är ju aldrig någon musik på MTV längre och Z har jag inte
FREE Ayatolla.

2007-06-17 13:56
Det som får min rumpa att skaka är när jag går. höhöhöhö
whoopzidoo

2007-06-17 14:02
ha ha work it
FREE Ayatolla.

2007-06-17 14:09
Dra lite skön blandning mellan hiphop/rnb först.När dom börjar bli lite onyktra ska du dra på klassiker som dom sjunger med till.Hur gamla är dom?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-17 14:25
Det mesta som spelas nu är väl gamla/äldre låtar som har fått en liten ny touch...

Och sen går väl det mesta trallvänliga hem, skulle jag tro. Beror ju lite vad dom gillar att lyssna på också. På krogen spelas ju olika beroende på dansgolv och ställe...
What we do in life echos in eternity.

2007-06-17 14:28
så ... var är festen?
* De löser sig sa gubben och sket i badkaret *

2007-06-17 14:28
Kul att alla killar svarar, haha. Just nu skakar jag rumpa till Timbaland, Way i are. Bap bap.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-17 14:30
gå in på mtv o se vad som är inne
Tizzle Tazz

2007-06-17 14:30
kolla hela musik forumet istället?...
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-06-17 14:33
reaggeaton
work some magic

2007-06-17 14:39
Dancehall

2007-06-17 14:43

men kolla in nån absolut music skiva eller nått, eller så spelar du bara sånt musik som du gillar och äger dom XD

forever feels like home
Sångare

2007-06-17 14:45
öhm, mtv & ztv? No no. Vad är det för brudar?
Kör en mix då,
Janis Joplin
Saian supa crew (det dansar ju vem som helst till)
Beastie Boys
m.m

lägg in lite allt möjligt, allt från queen till dancehall.

Inga molltoner, men det behöver ju inte vara "Singalong-classics" heller?

2007-06-17 15:15
Jeru the damaja - da bichez
N.W.A. - A bitch is a bitch
Snoop Dogg - Aint no fun

2007-06-17 15:29
Vafan, kör låtar som håller lixom..

Typ

2pac ft dre - Calefonia love
Usher - Yeah

sånna som får en att vilja dansa..
Finns ju tusentals sånna..

RnB och  Hiphop som ha en touch av Rnb..
Tror jag funkar perfekt :) sen kan du la lägga in lite annat skit oxå :P
Highfive anyone, anyone?

2007-06-17 15:30
Lite konkreta tips sådär:

Sommarens hit, Umberella - Rihanna, gör iaf mig danssugen...även om jag tycker de flesta av hennes andra låtar är mest irriterande så tycker mina dansqueen-polare om de precis som många andra. Det mesta som Timbaland är delaktig i är trevligt att dansa till..PCD har också dansvänliga låtar.

Men saken är den att då det är en tjejfest och du inte riktigt vet vad de gillar: rota inom olika genre.

Jag skulle föreslå lite dansvänlig rnb, reaggetune, dancehall, lite gamla låtar i nya remixer...Men skippa för guds skull schlagern! Schlager kan döda vilken fest som helst...Och skippa även låtar som inte har något ordentligt beat, det gör bara att alla går och sätter sig ner.
Delam tange barat

2007-06-17 15:31
Och juste...mer 90-tals hiphop är trevligt att dansa till
Delam tange barat

2007-06-17 15:41
uffie!

ska det vara en särskild genre? och ska det vara tjejer som gör musiken?
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-06-17 15:52
let me bring out the freak in you- lil rob
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2007-06-17 16:04
slum village, de diggar brudar även dom som inte har hört dom.

D stand up
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-06-17 16:20
du kanske ska fråga vad alla shakar ass till..inte vad endast tjejer shakar till. skulle dra till clichen shclager, men de gäller ju killar me dålig musiksmak inte bara tjejer med dålig musiksmak...så donno.

2007-06-17 16:20
Vad fan är det för wacka tips alla i tråden ger dig? ^^

Nej lyssna här, du fixar klassisk golvmusik som svänger, dvs,

Funk, RnB, Hiphop, Breaks, Rock osv. James Brown, Rick James, Jackson 5, Prince mfl och du har ett bra underlag till att börja med.

Här får du ett snabbt exempel av mig på en inte allt för avancerad och ganska klassisk låtlista och som kommer att funka utmärkt,

* Curtis Mayfield - Move on Up

* Bob Marley - Iron Lion Zion

* Kurtis Blow - The Breaks

* James Brown - Get Up Offa That Thing

* Delegation - Heartache no 9

* Eric B & Rakim - Don't Sweat the Technique

* Rick James - You and I

* Jackson 5 - I Want you Back

* Bill Medley & Jennifer Warnes - The Time of my Life

* Lionel Richie - Don't Stop the Music

* Aretha Franklin - Rocksteady

* Gloria Estefan & The Miami Sound Machine - Conga

* The Jimmy Castor Bunch - It's Just Begun

* James Brown - Give It Up or Turn It Loose

* Jimi Hendrix - Crosstown Traffic

* Bomfunk MC's - Super Electric (fu tourist remix)

* Wild Cherry - Play that Funky Music White Boy

* Aretha Franklin - Respect

* Breakestra - Inner City Blues

* Jackson 5 - Get it Together

* Rick James - Give It to me Baby

* Madonna - La Isla Bonita

* Prince - Lolita

O.s.v, o.s.v, o.s.v...

2007-06-17 16:22
very gut. där har du en bra shake that ass början. även om jag personligen inte skulle köra så många 70's-80's låtar utan ha massa bangers från 90-2000 ist. typ i stil med ante up, baby I've got your money etc

2007-06-17 16:24
Iofs.. Skulle jag också, att bara köra oldies är lite play safe hehe, då vet man iaf att alla diggar, vissa bara pga nostalgikänslor osv, ;)

2007-06-17 16:38
  • beyounce - naughty girl
  • casacada - one more night
  • chaka demus & pilers - murder she wrote
  • christina milian ft. volito - dip it low (reggaeton)
  • million style - miss fatty
  • rupee - tempted to touch
  • MC lyte ft. missy elliott - cold rock a party (remix)
  • rihanna - sos
  • lady saw - been so long

2007-06-17 17:04
Spela funk! Jag blir jävligt party av det, och sen kan du blanda med sköna hiphopklassiker samt lite nyare rnb typ. Då skulle jag dyka upp hursomhelst.
fortsättning följer.

2007-06-17 17:15

det bästa som finns är en låt som är lite gammal och man ba "ÅHHHHH DEN HÄR, DEN HADE JA JU NÄSTAN GLÖMT"
fast inte bara sån musik då.

2007-06-17 17:21
my humps
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-06-17 17:38
så ... var är festen?

Skulle tippa på att den kommer hållas i Örebro med omnejd.
De sitter forfarande i planeringsstadiet och är det någon tjejer är bra på så är det att planera, så runt midsommar 2010 är de nog klara:D

Skulle hellre se dem lite mer spontana typ hyr ett elaggregat fyll på med soppa plugga in och kör så skogen ryker, men allt ska tydligen diskuteras, ska man ha inbjudningskort, vem ska få komma, ska det serveras alkohol, lämplig lokal, teman, osv.

Tack alla som har svarat.
FREE Ayatolla.

2007-06-18 00:39
dont you wish your girlfriend was hot like me ?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2007-06-18 01:32
Ni kan ju fan ingenting. Lista kommer imorgon, stand bye!
<br>

2007-06-18 10:49
mitt förslag är att du använder den långa planeringstiden till att ta reda på vad som funkar på dansgolv själv, (t ex genom att gå ut själv eller spela på småfester), eller så skiter du i det o ger spelningen till någon annan. t ex till en tjej

men ärligt, du kan inte sitta på röven och bli serverad om du ska kalla dig dj
SKYSCRAPER - MILLION VIBES
http://www.myspace.com/martinnordbeck
http://www.myspace.com/millionvibessound

2007-06-18 15:12
sätt igång en radiokanal bara och låtsas spela skivor. tjejer gillar enbart sån musik ty kfvinnan hafva  lägre intellekt än mannen. nejmen seriöst spela absolut music skivor och sånt. alla tjejer har likadan musiksmak och om en tjej skulle påstå sig ha en avikande musiksmak ljuger hon. hon vill bara verka cool.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-06-18 17:22
det är väl ingen skillnad på vad killar/tjejer gillar.
kör musik som om det vore en vilken kväll som helst.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-06-20 02:46

men ärligt, du kan inte sitta på röven och bli serverad om du ska kalla dig dj

Ha ha word!
Nu har jag ju inte på något sätt utgett mig att vara DJ utan blev till frågad främst för att jag har 2 skivspelare och en mixer.

En uppsättning skruvmejslar gör ju inte per automatik en man till en duktig mekaniker så att säga.
FREE Ayatolla.

2007-06-20 20:44

Om du frågar mig får det gärna vara en mix av Daft Punk, Ramones, Chromeo, The Strokes, The Clash, Led Zeppelin och Bob Hund, men nu är jag inte bjuden buhu... :'(
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-06-20 20:58
jag bor i örebro, bjud mig!

2007-06-20 21:22
Tur att GAIA levererar.

ATLien vet iofs överlag vad jag vill ha också ^^

MEN NU VAR DET JU INTE MIG TRÅDEN HANDLADE OM!
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-06-20 21:52

Pen: Nej, så RAUS!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.