I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

poplåtar med ståltrummor

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-05-28 23:29

poplåtar med ståltrummor

jag älskar ljudet av ståltrummor i poplåtar och är tacksam om ni gav mig några titlar. om ni inte vet vilket ljud jag menar så är det som bla finns i dessa låtar:

jens lekman - happy birthday dear friend lisa
the kinks - come dancing
the knife - pass this on
the knife - you take my breath away

ge mig!

INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-05-29 12:49
Göteborg svämmar väl över av ståltrummorna nu? Känns som typ Air France, Boat Club och såna band borde ha. Minns inte exakt dock, ska klura och lyssna lite. I'll be back.

2007-05-29 12:58
vad är ståltrummor för nått?
är inte kinks låten spelat på ett vanligt trumset men att kompet går mycket på hi-haten?
Och på knife låtarna så är det väl bara digitala trummor?

2007-05-29 14:49
Mr Hudson&The Library - Too late too late
Mr Hudson&The Library - A tale of two cities
Mr Hudson&The Library - Bread&Roses
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-29 15:00
Jack Johnson - Flake
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-29 16:28
kjello P22

jag menade själva ljudet, the knife ahr bara använt sig av midi ljud i den låten men de finns i alla virituella midi-synthar. "steel drums" heter ljudet. det är karibiskt. i the kinks låten kör de med ståltrummor i refrängen. stål trummorna ger ifrån sig mer klara toner istället för slag så man borde egentligen inte säga att det är trummor men man slår ju iofs på dem med pinnar.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-05-29 16:37
Tsiknes F22

finns ju inga ståltrummor i den jack johnson låten.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-05-29 16:58
Rick Asley - Never gonna give you up?
Still in the bridge

2007-05-29 17:03
CiL
Jo precis i början.