Lära sig Gitarr !
Japp, efter ovanstående rubrik antar jag att ni fattar vad tråden handlar om.. Jag har nämligen bestämt mig för att lära mig spela gitarr.. Och jag undrar då, vilken låt är lättast att lära sig? Helst en smörig..( Ah, ni fattar varför :D ) Sen vore det gulligt om ni kunde plocka fram någon hemsida där man kan se hur låten går !! Jag är kass på gitarr, ska kanske tillägas :) Tack o Hej
Highfive anyone, anyone?
men spela bas istället.. mycke roligare.. Det gör ja iaf.. fattar inte varför alla ska spela gitarr.. Peez
prefix for death.
Jag kan småsnuttar av Hey ya med Outkast.. fast den kanske inte är så smörig. Sen kan jag Hang down your head Tom Dooley.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha jo men jag är inte så inne i det, vill bara lära mig spela lite.. Så jag ville lära mig en simpel låt? Finns det ingen som man kan lära sig snabbt ?
Highfive anyone, anyone?
Du är rappare? Skriv en text, hitta din melodi. BLAM! Fett impad bruden kommer bli om du gör allt själv istället för att baita.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
quiet.. Jafan, men hur fan ska jag kunna hitta en melodi, när jag inte kan spela gitarr :D:D
Highfive anyone, anyone?
Övning ger färdighet, lär dig ackorden, E moll,G,F,A,D,C... så kan du snart spela en del låtar.. Börja med att öva att byta mellan dom ackorden...
Men som sagt,övning ger färdighet...
ta dire straits - sultans of swing.... klarar du den låten med 2 solon så lovar jag att du kommer impa på alla budar!
Du får döda en kossa och äta den, men du får inte plocka en blomma och röka den. FREE 42-ÅRINGEN!
http://www.youtube.com/watch?v=z2nQZPC2uTs
där har du låten
Du får döda en kossa och äta den, men du får inte plocka en blomma och röka den. FREE 42-ÅRINGEN!
Graffare
2007-05-25 18:19
http://www.e-chords.com/cifra/idmusica/59281.htm Bob marley - acoustic medley (en 12 min låt med 6 smöriga låtar som är rätt enkla att spela, håll musen över ackorden så ser du hur man tar dem)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Brajjamaja, hehe ja men svårt o spela den ensam ju, på akustisk.. Puge, oh fan, najs sida :D Ska försöka lite nu :D
Highfive anyone, anyone?
tips är att söka på guitar lessons på youtube. finns jättemycket där!
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
mannen, bara öva hela tiden så sätter du allt sen =)
som sagt
Vikktorius P20 : ÖVNING GER FÄRDIGHET! peez
Mitt mål är att kunna spela..Eagle Eye Cherry - Save tonight.. Undrar hur lång tid det kan ta? Nån som kan den?
Highfive anyone, anyone?
niito när jag var yngre och låten var på tapeten brukade jag spela den. Det är individuellt hur lång tid det tar. Jag spelade gitarr i några år, tog inte så lång tid att lära sig i början. Däremot tar det lite längre tid att lära sig alla ackord, och att sätta dem snabbt, framförallt barré-ackorden. Nu har jag inte rört en gitarr på hundra år. Funderar fan på att köpa en ukulele för att vara lite originell och slippa en stor jobbig jävla gitarr, alternativt en mindre gitarr.
Yeah!
Varför försöka impa på en brud med något som du inte kan och säkert kommer göra dåligt. Visa henne något som du är skillad på och kan framföra mer självsäkert. Det kommer garanterat funka bättre. Peach
Skaffa programmet Guitar Pro, smidigt att lära sig snabbt med..
Jk- Har alltid velat lära mig gitarr, så det är inte bara för att impa på brudar lixom.. :P Krueger, okej ska kolla upp de programet :D tnx
Highfive anyone, anyone?
save tonight är inte så jättesvår att spela, mer att den går ganska snabbt och du måste lära dig skifta snabbt mellan ackorden :)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
steem ukelele har väl bara fyra strängar? Du kanske tänker på banjo, som har fem?
Yeah!
sweet home alabama är ju jättelätt. de tre enklaste ackorden. och den går likadant hela tiden. D C G den går ju snabbt. ingen smörig låt så. men svinenkel
FreeBird e Skiit lätt! Lär dig den!
Nåt riktigt lätt? Versen i Blood hound gang - Fire water burn.. Fusk-G, bara 3:e bandet e-strängen (understa).. se bara till att inte spela de 2 översta strängarna då.. Sen ere Em (Emoll) Alltså, G och Em.. simpelt..
Jockish @ B-vik
Undrar varför det är en sån grabbgrej liksom, vore nice om en nice flicka hookade en gitarr och charmade en kille istället, hehe.. Känns lite som alla killar kan lira gitarr medan inte en enda tjej gör det.