I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-05-21 17:40

the pogues

2007-05-21 17:42
hatar den här jävla skiten,vafan jag trycker enter av ren reflex!

Iaf...vart är alla hardcore the pogues fans??
Vilken låt är bäst och varför är Shane den absolut coolaste snubben i världen? Hur kan han dricka så mycke och tror ni han ligger med många tjejer??

2007-05-21 21:22
tror han blir dissad pga sitt utseende. han är grymt ball, karismatisk och sjunger jävligt najs, men man måste erkänna att han är ful.
Thousands are sailing är bra, liksom Sickbed of Cuchulainn, Boys from the county hell, lullaby of london. med flera så klart.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-05-21 21:47
ja han är fulare än stryk men som du säjjer..han sjunger fett nice och han är karismatisk!
Jävligt grym är juh även den låten Fairytale of new york som han gjorde med Kirsty MacColl

2007-05-21 22:03
Bästa låtarna är classicsen, nämligen "if i should fall from grace with god", och "dirty old town". coolast är han för citatet "tidningarna har gett mig en vecka att leva i 20 års tid nu". Och slutligen, han får nog en hel del groupie-love. Dom fulaste får alltid ligga mest, dom är mest angelägna att fixa brudar
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2007-05-21 22:51
Jag är inte nån hardcore lyssnare direkt, har bara hört en skiva och den är sjuukt bra. Har inte riktigt kommit mig för att tanka mer men ska nog fan göra det nu.

Iaf så är det samlingsskivan "Rest & the best" jag hört och där e det "London Girl" som jag lyssnat mest på iaf.

Helt klart ett asbra band.
Anima Sola

2007-05-21 22:54
Jag gillar just nu mest en låt som Shane gjort med Nick Cave, "Death is not the end", men annars gillar jag  inga särskilda låtar, bara skönt att sätta på lite pogues ibland...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-05-23 11:46
fairytale of NY är topp 10 dom bästa låtarna någonsin, den texten assså, oj
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-05-23 12:59
jag är en riktig hardcore shane fan....... bara så ni vet!!!

dom två senaste plattorna med the popes är ju bara hur tunga som helst!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-23 13:01
london girl är bra, elvis costello var med i studion när dom spelade in den låten.
Shane tyckte han var riktigt dryg....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-23 23:07

And the auld triangle... Went jingle BLOODY jangle..!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-05-24 16:02
sally maclennane är utan överdrift helt sinnessjukt bra
tut!

2007-05-24 21:23
nä, bästa citatet är "borders are such a fucking pain in the arse!"
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
DJ

2007-05-24 21:29
"vart är alla hardcore the pogues fans??"

Jag är ett stort fan. Köpte Fairytale Of New York 7"-an när den var stor och på den vägen är det...Föräldrarna tyckte väl att det kändes sådär att jag spelade dryckesvisor dagarna i ända när jag var 9-10 bast, menmen...

"Vilken låt är bäst"

Kan omöjligt välja en, men bland mina favoriter finns: Boys From The County Hell, Sally McLenanne, Sick Bed Of Cuchuillan (sp?), If I Should Fall From Grace, Lullaby Of London, Body Of An American, The Broad Majestic Shannon och Thousands Are Sailing. Men OK, måste jag välja EN ENDA blir det ju såklart Rainy Night In Soho - en av de kanske fem vackraste texter som skrivits, oavsett musikalisk eller litterär genre.

"Hur kan han dricka så mycke"

Han är alkad, senast jag såg honom på TV kunde jag inte hålla tillbaks tårarna, han är så förstörd. Det är så sorgligt, så sorgligt. Så synd på ett sånt poetiskt geni.

"tror ni han ligger med många tjejer"

Inte för att jag är insatt i eller intresserad av hans sexliv, men han är gift, så antagligen ligger han med en kvinna.

2007-05-24 21:32
Inte lyssnat så mycket, typ bara dem mest kända.Men jag har bott i samma stad som Shane, och en polare har fått sina möbler flyttade av samma flyttsnubbe som Shane hade, de ni ! :)

han verkar ju skön annars
http://www.youtube.com/watch?v=gLDcQbe5GO8
New Zealand Why not?

2007-05-24 22:19
läste eller såg på tv att han var på sin favortipub å drack i vanlig ordning. Så skulle han gå på toaletten och två ynglingar följde efter han,och spöade totalt skiten ur honnom,bla med ett järnrör!
Han hamnade på akuten och var tydligen jävligt illa däran.
Iaf så när han typ vaknade upp så vägrade han dels prata med polisen och dels ville han inte stanna på sjukhuset,utan bara åka tillbaka till puben och fortsätta dricka! Har för mej att han även gjorde de!
Bara en irländare eller norrläning som tänker på de sättet ;)

2007-05-24 22:22
 Soul_Survivor_II P29

håller med dig,det är lite synd på ett vad jag lätt anser är ett geni. Samtidigt vet man juh inte om han skulle varit lika bra om han inte druckit som han gör.
Men det är helt klart synd att han förmodligen kommer dö relativt ung!

btw, du verkar juh ha stenhård koll..finns det någon låt där han inte sjunger en mening om att dricka alkohol?

2007-05-24 23:56
"The band played waltzing Matilda" är inte en heldum låt heller. Har dock inte bekantat mig med The Pogues förutom enstaka låtar.
Still in the bridge

2007-05-24 23:59
tycker de säjjer endel om kvaliten på deras musik när folk droppar typ 100 olika låtar som bästa låt! :)

2007-07-02 18:08
A pair of brown eyes

har alltid vetat att de är en grym låt,men när jag hörde den full för första gången (idag) så insåg jag varför det är dryckes-musik...

2007-07-03 02:46
oj oj , jag har hört dom sen barnsben jag med! alltid gillat den irländska musiken.

En låt nämdes men inte en av mina favoriter som är Sunnyside of the streets, sen rainy night in soho som är så fin som nån sa, sjukt bra låt!

Jullåten är ju också en klassiker, och South Australia är ju riktigt clean!

Shane är kung, dom kommer ju till göteborg 10 Augusti till Way out west :D:D

2007-07-04 14:39
adoler

WHAT? är du helt seriös...???

2007-07-05 12:33
adoler P3: är inte det Pogues utan Shane?
Omnia est Faeces

2007-07-12 11:26
nä shane kommer i egen hög person till göteborg i sommar... jag vill dit, men har inte råd!!