I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hanna Fahl - Kär I En Hipster

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-05-18 19:48

Hanna Fahl - Kär I En Hipster

Sommarens hit helt klart, mördar blogsfären just nu...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-18 20:25
kan du inte länka, eller ska jag bli tvungen att leta själv.
guuuuuud vad jobbigt..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-05-18 20:27
ok det var inte så svårt.

länk

Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-05-18 20:59
äh, inte lika bra som Kär i en kickers

2007-05-18 21:27
Det kanske beror på att du bor i Rävlanda?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-19 01:21
Jag tycker det är det roligaste jag hört på år och dar...
New job. New Life. Good life

2007-05-19 02:07
riktigt roligt, väldigt träffande
Slick Alex - Mainstream is Everything
"Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"

2007-05-19 13:19
hahahhaha helt fantastiskt...
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2007-05-19 13:44
Jag tycker också Kär i en kickers var bättre.

Fast jag hänger för lite med Teatron-muppar för att tycka att det är roligt med tjejer med stora tröjor.

2007-05-19 23:25
Japp så är det tyvärr floppen

Lovar att börja hänga mer på discobelle och fluokids och dina andra favoritbloggar så jag kan förstå vad dom där hipsters är för nåra

2007-05-19 23:56
Jag låg på golvet och tokskrattade i en timme åt den här.

Vänta.

Betyder det att jag är Teatron-mupp? SHIT.
This is how we do in the XR2

myspace.com/birchstreetproject
Producent

2007-05-21 15:02
Vad är en hipster?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-05-21 15:59
Dopeness:
Jag tror det är någon sorts parasit, men jag är inte helt säker.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2007-05-21 16:29
haa haa-roligt är det väl ändå inte?
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2007-05-21 18:15
jakpuk

För indie-eliten och de som vill vara som indie-eliten är det roligt. Det är mycket igenkänningsfaktor där.

2007-05-21 18:59
Dopeness - "The word ‘’hipster’’ was revived when marketers started to have trouble marketing to the infamous 18 to 24 demographic because of their eclectic tastes. The first appearance of "hipster" in its contemporary form was in April 14, 1994 in the Camel Cigarettes Confidential Internal Report: 'These “hipsters” entire social lives revolve around nightclubs, cafes, fashion, and music.'"

In case of doubt: wikipedia it! ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-05-21 23:25
Ja den kanske inte är lika kul för folk vars utgångschema består av indian karischma och söderkällaren....

2007-05-22 06:11
Fan va jag blir helt fantastiskt glad att jag inte förstår ett ord av låten.

2007-05-22 12:35
haha, det här kan vara den bästa tråden på länge. Bra dissar från båda sidor
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2007-05-22 14:40
R0feman

Inga uppviglingar nu, tack :)

Jag har inget emot Teatron-muppar per se, jag känner flera stycken, men jag tror inte att låten är så rolig om man inte är sådan. Det är ju självironi, och det brukar ju mest vara roligt för de närmast sörjande, no?

2007-05-22 15:10
man måste ju skratta men hatet mot dessa människor är ju extremt?

2007-05-22 16:52
remixen ar ju bra

2007-05-23 06:14
"hatet mot dessa människor är ju extremt?"

Va? På vilket sätt då? Jag tror inte jag sett något hat mot Stockholms fattigaste partaj-experter?

2007-05-23 10:30
Eksem: Jag vet inte riktigt hur det ligger till i sthlm, men i göteborg är det roligare fester än dom där tråkiga hiphop/reagge festerna där det står människor i för stora kläder och headnoddar. Nej fram för speedade indiekids och elektro!

2007-05-23 16:32
jag talar för min egen skull du får gärna älska!

2007-05-23 19:51
R0feman

"men i göteborg är det roligare fester än dom där tråkiga hiphop/reagge festerna där det står människor i för stora kläder och headnoddar. Nej fram för speedade indiekids och elektro!"

I Stockholm finns det bara speedade indiekids och elektro, så det finns inte riktigt något att jämföra med. Indiekids på kola är mainstream i Stockholm. Hela stan ser ut som Beckmans.

Det enda alternativet är haken som framgångshjälmarna hänger på, men de spelar elektro och indiekidsen är där och tigger öl hursom.

Vi får väl se vad som händer med Teatron nu. Det är tydligen väldigt dålig ekonomi i att ha gäster som är 18, inte köper nåt att dricka och smiter in på gästlista eftersom de jobbar som scripta på Strix.

2007-05-23 22:20
Teatron kommer förvandlas till ytterligare ett Stureplansställe (Stureplansgruppen = 666), in the non-hip-sense, och Kornél kommer hitta nåt nytt ställe att rekonstruera för andras pengar, köra tills han tröttnar och sen dra vidare.

THE ORACLE HAS SPOKEN!
This is how we do in the XR2

myspace.com/birchstreetproject

2007-05-24 05:59
"Jag vet inte riktigt hur det ligger till i sthlm, men i göteborg är det roligare fester än dom där tråkiga hiphop/reagge festerna där det står människor i för stora kläder och headnoddar. Nej fram för speedade indiekids och elektro!"

Amen!

2007-05-24 11:31
natal 

teatron har alltid ägts av stureplansgruppen.

Låt new rave kidsen ha sitt roliga, jag tycker det är underhållande. Södra latin brudar i plastglasögon klädda i soppåsar....

2007-05-24 11:38

Är inte så het på framförandet, men texten är fin .D

2007-05-24 13:30
Alltså är inte det där snacket om electro jävligt överdrivet. Jag har varit på Teatron typ 10 gånger (Go Bang och Housewives, aldrig Kornels klubb men han spelar väl iaf. Techno?) och jag har i princip bara hört house, disco och djup techno. Jag hör eller inte särskilt mycket electro ute på några andra ställen heller, snarare är det väl techno och nudisco som gäller? Electro kändes som det var stort typ när Paradise fanns...

2007-05-25 08:55
floppen 

Uttrycksdevalvering på gång. Elektro är allt som är elektroniskt :)

2007-05-25 10:48
Visst och Hitler va indier...

2007-05-25 12:42
Ja, det är väl ungefär samma begreppsdevalvering. Hårt liv.

2007-05-25 15:17
Eksem P24

electro är electro och techno är techno. Milsvidd skillnad.

2007-05-25 15:37
peejii

Arier är arier, och... well, vi vet nog båda vart det där bär hän. JAG säger inte att det är samma sak.

2007-05-27 13:20
kan vi inte bara kalla det "fräsig bloggmusik"? Då vet nog dom flesta vad som menas

2007-05-27 13:38
Jag tycker låtens humor slår lite fel när Hanna Fahl är en wannabe-hipster...
Speciellt när hon har ett mediajobb som hon inte ens förjänar.

Kär i en kicker rockar i alla fall! \m/
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-05-27 16:21
"Jag tycker låtens humor slår lite fel när Hanna Fahl är en wannabe-hipster...
Speciellt när hon har ett mediajobb som hon inte ens förjänar."

Fast det är väl det som gör det roligt? Självdistans och så vidare.

2007-05-27 19:12
Eksem P24
Humorn hade varit om hon varit en "riktig" hipster eller om hon inte varit det alls.
Eller om hon haft ett "halvtaskigt" mediajobb eller ett rätt bra sådant som hon utförde väl också.

Förstår du vad jag menar?
Blir varken "diss-humor" eller självdistans och därmed ingen vidare träffsäker/klockren humor... I alla fall inte i mina öron.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-05-31 11:00
klockren låt om det hade varit någon som inte själv varit en hipster.

kär i en kicker är också jävligt klockren. kickers brudar är heta
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
DJ

2007-05-31 12:13

När ni säger Electro, menar ni då Electro Hiphop som typ Soulsonic Force eller menar ni nåt annat? För i så fall är det ju en undergenre till hiphop, inte till Techno...

2007-05-31 13:04
Soul_Survivor: De menar s.k. bloggelectro, dvs. musik som släpps på labels som Ed Banger och figurerar i bloggar som Discobelle.net. Tiga är/var genrens stora fixstjärna, det är någon form av post-electroclash och var väldigt stort för ca. två år sedan då klubbarna Kilotin och Paradise hade sin storhetstid. Idag känns det hela som ett rätt trött begrepp eller snarare en svordom.
DJ

2007-05-31 13:08
floppen: OK, I see. Men har det nåt med electro hiphop att göra alls, eller råkar de två genrerna bara bära samma namn?