I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

softa, laidback rocklåtar

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-05-09 23:05

softa, laidback rocklåtar

Jag vill ha tips på softa, laidback rocklåtar med lite lägre tempo och jävligt snygga och coola arrangemang. 

Tungt men inte hårt/aggro, om ni fattar. Jaja, jag listar de här tre låtarna så får ni nog en ganska bra bild av vad jag är ute efter:

Nine Inch Nails - Zero-Sum
Bush - Letting the Cables Sleep
Deftones - Anniversary of an Uninteresting Event

Andra som har gjort en del hyggliga såna här låtar är U2, Kent, Depeche Mode och liknande. Men det är ju ännu coolare som sagt när man får den där kontrasten med band som är rätt hårda i vanliga fall, som ovan listade trio.

Jag vill inte ha för jobbiga sångare, utan snygga och behagliga röster hehe. Fire away med era favoriter!

skriv kort, helst inte alls

2007-05-09 23:19
Pixies - Gouge Away ?

vet inte riktigt vad du är ute efter eftersom jag inte hört nån av låtarna du nämnt men jag chansar. förövrigt en jävligt bra låt!
Anima Sola

2007-05-09 23:21
Om du gillar Nine Inch Nails så är 'something i can never have', 'hurt' och 'right where it belongs' rena måsten! Fast du har väl troligast redan hört dom.
"There's an apple in the pussy mouth..."

2007-05-09 23:46
Vettefan om det här alls är vad du letar efter men när jag såg rubriken tänkte jag genast på Lynyrd Skynyrd - Simple man. Hur bra som helst.
Still in the bridge

2007-05-10 00:15
chizo: jofan, den är grym. rätt hårt inlyssnad på NIN redan ;-)

för att förtydliga:

bra: trummaskiner, keys/piano, cleana elgitarrer

dåligt: akustiska gitarrer, guns n' roses-ballader

ett band som passar stilen ganska bra är chino morenos sidoprojekt team sleep! så typ åt det hållet

2007-05-10 00:31
Band of horses - the funeral
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-10 16:25
Jag har inte heller hört nån av låtarna du nämnde, men Television - Marquee Moon är en sjujävla låt med sjujävligt fina gitarrer. Tycker att den passar in rätt bra i beskrivningen, men vetefan om det är vad du söker efter.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2007-05-10 18:10
vartfan är rocken?.. den där skiten räknas väl knappast som rock?

va?

2007-05-10 20:04
kanske inte det är ju mer typ synthstuk eller så på låtarna. men det är rockband iaf.

2007-05-11 07:56
Skit i allt dem här skriver!
Dem här är riktiga låtarna!
Lynyrd Skynyrd - Freebird!
Lynyrd Skynyrd - Tuesdays Gone
Lynyrd Skynyrd - Sweet home Albama
Lynyrd Skynyrd - Roll Gypsy, Roll
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-11 10:59
nä, det är inte riktigt det jag är ute efter. det där är ju gubbrock och inte snyggt nånstans. läs igen

2007-05-11 12:02
Neil young - cowgirl in the sand

tar kanske ett tag å fatta hur snyggt arrangemanget är, men ack så bra :)

2007-05-11 13:31
"gubbrock" är ju rock, all annan skit ni tipsat om är ju bara "hård" pop som försöker vara rock!
va?

2007-05-11 18:00

haha är deftones och nine inch nails pop?

jaja skitsamma vad du vill sätta för etikett på det - industri, nu-metal, post-grunge eller whatever dom där grupperna brukar kallas för, det känns oviktigt - dom har ju inte särskilt många gemensamma nämnare med lynyrd skynyrd iaf...åtminstone inte den typ av låtar jag nämnde och letar efter. men jag får fortsätta min quest utan hjälp från whoa...geez