I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

My chemical Romance

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-04-19 22:47

My chemical Romance

Sjukt bra band!

But i suppose anything goes when it comes to my flows Nothin' is off limits... except for michael's nose

2007-04-19 23:45

hoppas du skämtar..

Rock is not dead!

2007-04-20 00:41
Dom är tråkiga
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2007-04-20 01:28

Jag tål dom inte.. Men smaken är som röven.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2007-04-20 07:43

Jag har aldrig hört dem, men har förstått att det har något med det här Fashioncore-eländet att göra. I vilket fall, ett av tidernas töntigaste bandnamn, och mainstream-spearhead för en av tidernas sugigaste subkulturer. Nej, det låter inte lovande, det gör det inte.

2007-04-20 11:29
Dom är helt okej måste jag säga, dock gillar jag panic! at the disco mer

Finns mycket mer som är bättre men dugligt band
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-04-20 17:13
Jo smaken är som baken, men tycker deras senaste skiva är ruskigt bra
But i suppose anything goes when it comes to my flows Nothin' is off limits... except for michael's nose

2007-04-20 17:58

tycker det är alldeles för käckt tjoho-tjohej och för, typ, bombastiskt. synd för när jag först hörde talas om dom, och när jag såg vad dom som lyssnade på dom i övrigt gillade, så trodde jag att det var ett band för mig.

skriv kort, helst inte alls

2007-04-20 18:02
Min kompis (som avgudar dem) tillåter mig inte att tycka illa om dem...:P De är väl OK, men inte min typ av musik, inget fan av emo-genren (- säger hon som tog kort med Panic @ the Disco haha :P).
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-04-20 18:12
svarta håret och allt. you MUST be emo.

2007-04-21 13:40
Soulchild: Hahaha NOOO, shut yo mouth! Till mitt försvar så är jag blond igen och orsaken till att jag färgade det svart från första början var för att jag ville testa och se ifall jag passade i det! :P
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-04-21 13:53
Bortskämda ungar med instrument.
Fan ta lite LSD och pigga upp er för böveln.
Shooo bree

2007-04-21 19:18
Ja, jag gillar dem inte direkt, men jag gillar att deras senaste är en temaskiva om cancer. Sådär lagom mörkt och storslaget.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2007-04-21 21:54
Nja... Tråkigt, ogivande, oinspirerat och inte originellt. Men jag förstår varför teentjejerna diggar det.
12.

2007-04-21 21:55
Freak - jo, jag blev också lite överraskad att de faktiskt gjorde ett conceptalbum. Sådant brukar mainstreamskiten lämna åt mars volta and the likes annars...
12.

2007-04-21 23:51
de har gjort en del bra emolåtar faktiskt, men det mesta är ju rejält trist.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-04-22 01:39
Synd att de inte kan klassas som emo på riktigt då, med tanke på dessa emolåtar o allt.
•pave paradise•

2007-04-24 20:09
gaaah! ja gahr inte varit online på whoa på skitlänge och när jag kommer tillbaka är det diskussioner om sånhär oerhört ointressant musik. kan man inte lämna er ensamma en sekund utan att ni tappar greppet totalt?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-04-25 01:29
nej vi behöver din fasta faderliga hand

2007-04-25 17:46
trofan det.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-04-29 19:26
Deras senaste skiva suger balle. den är alldeles för poppig. lyssna hellre på "three cheers for sweet revenge" mycke bättre.
http://indiejames.blogg.se

2007-04-29 23:58
lhabia:

varför kan de låtarna inte klassas som emo?

2007-04-30 11:58
refused:

För att inga låtar som kallas emo dessa dagar ens påminner om Rites of Spring, The Promise Ring eller Sunny Day Real Estate. Om man nu väljer att kalla My Chemical Romance för emo (=emotional hardcore) så är även det fel då inget de spelar ens påminner om hardcore.
•pave paradise•

2007-04-30 17:39
inget för mig men jag kan inte låta bli att gilla det faktum att MCR upprör så många. Det är underhållning.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-04-30 22:41
Att Britney Spears säljer skivor upprör säkert många också, jag finner inte det underhållande för det :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-05-01 14:00
brittney upprör väl ändå inte på samma sätt. hon framkallar väl inte lika starka personpåhopp som MCR?
(jag menar mot fansen)
(itsclive.blogspot.com)

2007-05-01 18:13
Äh, emo är denna tidens punching bag :) Nothing more, nothing less
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-05-01 19:17
enola:

Personpåhopp skulle Britney också få om hon hävdade att hon var rockens räddare, eller betedde sig såsom My Chemical Romance gör. Jag tycker att det bara är skrattretande att sjunga om problemen man hade i high school när man är 27-29.
•pave paradise•

2007-05-01 19:36
jo, det är lite pinsamt med åldern, men så är dom i Amerika, på Idol utagningarna är ju all typ 27...

(vill bara klargöra att jag inte gillar musiken, men jag är intresserad av uppståndelsen)
(itsclive.blogspot.com)

2007-05-01 21:34
Enola:

På de två avsnitten av American Idol som jag har sett så var snittåldern 19. :S
•pave paradise•

2007-05-01 23:33
lhabia:

För att inga låtar som kallas emo dessa dagar ens påminner om Rites of Spring, The Promise Ring eller Sunny Day Real Estate.

Nu låter ju inte Sunny Day Real Estate och Rites of Spring sinsemellan det minsta lika heller, så jag ställer mig frågande till dina kriterier.

2007-05-02 09:12
refused:

Varför det? Jag påpekar bara att My Chemical Romance inte låter som varken eller, var väl rätt uppenbart om man läser mellan raderna.
•pave paradise•

2007-05-02 09:42
lhabia:

Nej visst. Men hur kan kriterierna för en viss musikstil vara att låta som just ett av tre, sinsemellan helt olika, band?

Jag tror man får acceptera att emo-genren är väldigt spretande, och dessutom varit med om en kraftig definitionsglidning genom åren.

2007-05-04 00:11

allt jävla tjat om emo hit och emo dit. idag klassas ju fan all musik med emotionella texter som emo (egentlgien handlar ju nästan alla musik om känslor så då borde man kunna kategorisera all musik som emo), vilket är helt fel eftersom emo kommer ifrån hardcoreen från usa då vissa band ändrade sina texter från att vara politiska till känslomässiga.  allt är bara en jävla missuppfattning utan dess like. mkt tack vare okunniga kids från usa säkert. äh jag orkar inte bry mig längre men som sagt så är rites of spring ett va de första emo banden och det folk kallar emo idag låter ju fan inte ens i närheten. t ex blir ju artister och band som bright eyes, elliott smith, death cab for cutie mfl.

INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2007-05-04 17:10
Ihabia
va!? har du bara sett två avsnitt av den kvalitativa underhållningen som kallas american idol!?
skamligt...
(itsclive.blogspot.com)

2007-05-04 19:01
säämst

2007-05-04 21:53
Refused:

Fortsätt diskussionen ensam ett tag, så går jag och lyssnar på riktiga band.
•pave paradise•

2007-08-26 21:13
Rensade lite upp i den här tråden, håll diskussionen vettig så behöver inte tråden stängas.

-Cly
Still in the bridge