Johnny Cash låtar i stil med "hurt"?
Jag e inte så väldigt inlyssnad på johnny cash men jag gillar hurt som fan. Kan folk tipsa på fler lugna, deppiga låtar som denna med honom?
"I see a darkness" Båda är ju dock covers tbh
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Mercy Seat är lite i samma stil. Bra också.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Nine inch nails har gjort en cover på Hurt under samma namn som är ganska bra.
I'm drinking the water. So should you.
FEL FEL FEL! Johnny Cash har däremot gjort en cover på Hurt, som är ganska bra.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Lyssna på orginalen vet jag!Hurt av Nine Inch Nails I see a darkness av Bonnie Prince Billy Mercy Seat av Nick Cave Cash gör dessa låtar hur bra som helst, men orginalen är riktigt bra de med..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Bonnie Prince Billys version är sjukt mycket bättre tycker jag :)
Har den skivan på vinyl. Hela plattan är sjukt bra! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Cash har gjort några sentida cover-skivor som Rick Rubin producerade, där bland annat Hurt återfinns. Kolla in dem. Allt är inte briljant, men ändå. Cash har förstås allt som oftast mörka texter, men melodierna är annars klart ladlyntare melodier och produktion, i country-, folk-, gospel- och rockabilly-fåran.
american recordigs 1 - 5 rättare sagt.
Johnny Cash - Sunday Morning Coming Down är ett måste. Så sjukt bra låt. sen kan du lyssna på The girl from north country också
"life's a garden, dig it."
Gillar inte den speciellt mycket personligen med God's gonna cut you down är väl lite i samma stuk. En låt som däremot är riktigt bra är Johnny Cash cover på Danzig - Thirteen.
Still in the bridge
vafan heter låten som går på "shark" reklamen? i wont back down?
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
jepp
"life's a garden, dig it."
Jag tycker God's gonna cut you down är bästa spåret på sista american recordings plattan..
hung my head tycker jag har lite likheter, väldigt melodisk!
One
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
Jonnhy Cash som gjort cover på Nine Inch Nails låt Hurt och inte tvärtom. Johnny gillade att göra covers, de flestaär rätt bra faktiskt.
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!
Hung my head, är jävligt skön och lite i samma stil. Tror den finns med på AR skivorna.
I was a highwayman...tralalala..
•pave paradise•
Jag tycker att American Recordings-serien är dom enda skivorna han spelat in som är värda att ha faktiskt, är inte mycket för det mesta han skrivit själv...
lhabia -> Haha, den är ju inte så jävla lik. Hans 80'i prylar är inte så förbannat vackra alla gånger.
Omnia est Faeces
kolla upp del 3-5 i american recordings-serien...värt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hedman: vet, men jag tycker den låten är förbannat rolig bara.
•pave paradise•
Like a bridge over troubled water?? ja, jag vet att det också är en cover, men jag lyssnar hellre på Cash mörka softa röst än Simon and Garfunkels falsettröster.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
som nån sa american rec. skivorna..köp dom..redemption är min favorit langa highwaymen skivorna oxå
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Hurt är givetvis grymmare med herr Reznor. Synd bara att så många tror att det är Cash himself som gjort den. American Recordings-plattorna är väl fyllda av den där typen. I'm so Lonesome I Could Cry-covern med Nick Cave är en personlig favorit
kasim upp i mixen hur gåre
hank gör den bäst
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
må hända, jag gillar två lipsillar på samma låt
kasim upp i mixen hur gåre
Johnny Cash - Thirteen (skriven av Glenn Danzig)