Black Metal
finns det någon här på forumet som diggar black metal? band som tillexempel: 1349 Alsvartr Ancient Dark Funeral Darkthrone Dodheimsgard Ofermod Satyricon
1349, Frost som trummar där är ju helt sinnessjuk! Lyssnar inte så mycket på musiken, men gillar kulturen, då främst den som fanns kring -92, då scenen fortfarande var true, och Varg inte var inlåst.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
jag är ett stort fan av Naglfar, melodisk black.. men i övrigt inte så mycket black i min skivsamling
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Jo bergtatt med Ulver är faktiskt jävligt bra konstigt att jag glömde den hehe
Dead Winter Days från Pale Folklore-skivan har jag fan på min dator, nån polare hade skickat.. Jo de va fan bra de också kom igen nu whoas gömda BM-fans
Pagan fears med Mayhem är ju en klassiker också, vilket intro! "the past is alive"
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Vinterland - Welcome My last Chapter, skiva som jag fortfarande lyssnar på ibland. synd att dom bara gjorde en skiva.. tror dock flera av bandmedlemmarna tillhör andra mer eller mindre aktiva band i samma genre, men vad vet jag. som spela bara in ett studioalbum ivf.
Jag måste säga att Graveland, trots deras bakgrund och den högerextrimist de besitter, så gör de nog den mest nagelbitande blackmetalen. Naglfar, Bathory, gamla Enslaved och framförallt "Hellveto - In The Glory Of Heroes" är också några riktigt fina BM exemplar värt att nämnas.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Bathory!!! Under the sign of the Black mark är och förblir bäst i genren. För att fortsätta på old-school spåret så är Sodom's ultra-primitiva "in the sign of evil" (nej, det är INTE thrash, de blev thrash senare dock) helt suverän. Vad gäller norrmännen så gillar jag Darkthrone som fan (framförallt "A blaze in the northern sky" och "Under a funeral moon") och Immortal's "Pure holocaust" och Mayhem's "De mysteriis..." också, är dock ingen expert på sånt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Panzerfaust är riktigt jävla bra, ja!
"transilvanian hunger" är bra men lite för minimalistisk och enkelspårig även med Darkthrone mått mätt, det är väl iofs poängen med skivan. De två Celtic Frost-hyllningarna på "Panzerfaust" är FÖR uppenbara även om den skivan är bra också...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Carpathian Forest är jävligt bra! sjukare än sjukast, dock
Det bästa med carpathian forest var när dom skulle ta den extremaste black metal bilden någonsin och han smetade in sig med pyttelite av sitt eget bajs och la sig i ett badrum. Det var grim necro and so fucking true!
Lordi!
hahaha så jävla äckligt =)
Jag uppar den här tråden och passar samtidigt på att slå ett slag för Fanisk, NSBM band, men med objektiv syn på deras musik så lär du få en stämningsfull resa:
myspace
watains nya är fett. rock n roll!
Better active today than radioactive tomorrow
Dissection
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Naglfars nya är nog den bästa jag hört inom genren på hela 2000-talet, hade helt tappat hoppet tills jag hörde den.
Dimmu Borgir, tror jag räknas till Black Metal, hur som helst är dom grymt jävla bra.