I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-02-18 13:45

Jazzrekommendation

Är rätt ny i jazzvärlden men fan vilken skön musik det görs. Lyssnar framföralt på "nya" svenska artister...

rekommenderar starkt:

Oskar Schönning

Oddjob

Saga

Joakim Simonsson

Riktigt soft musik, några andra jazzfantaster här?

hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
Manager

2007-02-18 17:39
Amy Winehouse
Norah Jones

det är väll jazz? skit bra iaf
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-02-18 18:05
Manager

2007-02-18 18:53
aha missade "svenska"
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-02-18 18:55
inte jag! wowowowohoo!

2007-02-19 07:19
Jag gillar fri-jazz och post-bop från 60-talet mer än NÅGON annan musik...

Artister värda att kolla upp från den eran utan inbördes ordning:

Cecil Taylor, Ornette Coleman, Noah Howard, Eric Dolphy, Albert Ayler, Grachan Moncur III, Miles Davis (mellan 65-68), Wayne Shorter, Herbie Hancock, Andrew Hill, Sam Rivers, Archie Shepp, Frank Wright, Sunny Murray, Jackie McLean (efter 62), Charles Mingus, John Coltrane (duh!!!), Sonny Simmons&Prince Lasha, Marion Brown, Bill Dixon, Clifford Thornton, New York Contemporary 5, New York Art Quartet, Tony Williams, Bobby Hutcherson, Joe Henderson, Peter Brötzmann, Art Ensemble of chicago, Anthony Braxton...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-19 10:21
John Coltrane (duh!!!),
hehe...
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2007-02-19 10:37
Äh 30-40 talets swing är ju hundra ggr bättre än Jazz =D....

beror ju helt och hållet på hur man ser och hör, men jag finner otroligt stor skillnad på de båda schangrarna (hur fan det nu stavas)....
tut!

2007-02-19 10:41
Canadicken P22 lyssna på Johnny-V8!

Skönare svensk frijazz får man leta efter. Kolla gärna kullrusk (saxofonisten från oddjob) eller Goran Kajfes (trumpetare i oddjob, gjorde soundtracket till dokumentären ´the well´ om Orson Welles tillsammans med Johan berthling i b.la Boots brown). Även Gul 3 eller yttling jazz från Gorans egna skivbolag Headspin är feta!

Enjoy!

pop full a beer

2007-02-26 17:45
fan va tråkigt att den här tråden dog. Jag ville ju snacka mer jazz! Nån som har hört norsk-svenska Laser? Eller trion musicmusicmusic från göteborg?
pop full a beer