I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tänkte slå två flugor i en smäll...

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-02-17 15:03

Tänkte slå två flugor i en smäll...

Och fråga inom samma topic:

Vad för band rekommenderar ni om man gillar Dinosaur Jr, dvs vilka (bra) band har ett liknande sound?

Om man generellt är anti-Leonard Cohen och tycker att hans mörka röst är irriterande och låtarna pretentiösa och what not men upptäckt att man gillar låten "War" från 1975, för hans röst och musik låter inte som den gör idag, vilka låtar kan man då tyckas gilla med honom?

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-02-17 15:42

du kanske vet redan om Sebadoh(Lou Barlow)..annars tycker jag The Replacements är bra med låtar som Favorite Thing och I will Dare

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-17 15:46
Har inte lyssnat så mycket på Dinosaur Jr, men typ Hüsker Du, Sonic Youth och The Pixies.
Still in the bridge

2007-02-17 15:46
No I had no idea. :D :P Hört talas om The Replacements men inte lyssnat på dem. Tack, ska kolla upp!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-02-18 19:24
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat är underbar!
hans äldre musik är grym!
Wisdom is wonder

2007-02-18 20:04
Känns som att du vill gilla Leonard Cohen "bara för att"..typ..försöker impa på en boy kanske? ;)

Mudhoneeeey!
•pave paradise•

2007-02-20 11:16
Ihabia: Hehe nej inte alls, jag har alltid tyckt illa om hans musik (det lilla jag hört) som t ex "First we take Manhattan", men sedan så såg jag en Gary Oldman-film och där spelades en gammal Leonard Cohen-låt som jag gillade och när jag fick veta att det var han så tänkte jag att det kanske är dags att omvärdera honom, kanske har han fler bra låtar?

2007-02-21 21:32
Hur låter Dinosaur Jr?
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com