I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Musik till mellanstadiedisco

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-01-12 15:39

Musik till mellanstadiedisco

Ja, den här tråden är för er som gick på mellanstadiet åren typ 94-96. Jag ska simultera ett disco ikväll med popcorn i plastpåse och two step. Jag behöver musik! som typ snap och robnraz

tack på förhand =)

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan:
vad skulle promoe ha gjort?
Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-01-12 15:57
okej de jag hittat är

captain hollywood project

magic affair

haddaway

snap

rob n raz

Mr. President

Basic Element

2 brothers on the 4th floor

Cool James and the black teacher

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-01-12 16:12
haha. några grymma:
the outhere brothers - boom boom
melodie mc - dum da dum
2 unlimited - no limit
army of lovers - crucified
basic element - the promise man
blümchen - heut ist mein tag
midi, maxi & efti - bad bad boys
herbie - pick it up
la bouche - be my lover
the bucketheads - the bomb
sin with sebastian - shut up (and sleep with me)
pandora - trust me
freddie mercury - living on my own
dr alban - sing hallelujah!
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2007-01-12 16:24
hääärligt jobbat!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-01-12 16:27
ååh the bucketheads! va typ bara jag i hela min skola som gillade dem =)

2007-01-12 17:05
mer tips?

2007-01-12 19:07
jakpuk P22 melodie mc - dum da dum!!! Hehehe....
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2007-01-13 13:54
Du måste fixa Absolute Dance Classics! Är typ alla dom där låtarna och artisterna plus en massa låtar som man inte känner igen när man ser namnen men som man på direkten känner igen när man lyssnar på dom. Perfekta 90-talsdisco-skivan! Haha, så fruktansvärt dålig musik men ändå riktigt nostalgiskt att lyssna på =)
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2007-01-13 14:46
Egentligen är det ganska läskigt att Kenny Dope (Bucketheads) nämns i samma mening som typ 2 Unlimited, Haddaway och Dr. Alban...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-13 16:23
floppen: egentligen inte. bra dansmusik alltihop! och sen spelades inte så mycket andra MAW-låtar på mellanstadiediscon.

2007-01-13 16:23
fimp: hur gick det med att ha disco?

2007-01-13 23:21
Äntligen en tråd jag kan tillföra nått till. Här skall du få en riktigt bra playlist fimp. Eurodance FTW!

Culture Beat - Mr Vain
Cool James and Black Teacher - Dr. Feelgood
Gina G - Ohh Ahh (Just a little bit)
Scatman John - Scatman (Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop)
Mr. President - Coco Jamboo
Corona - Rhythm of the Night
Haddaway - What Is Love
Basic Element - The Ride
Herbie - Right Type Of Mood
Ice MC - It's a Rainy Day
Captain Hollywood Project - More And More
Pandora - Trust Me
Twenty 4 Seven - Keep On Tryin
Whigfield - Saturday Night
U96 - Das Boot

Man blir rätt nostalgisk när man sätter ihop en sådan här lista, så många minnen.

Bra länk:

http://www.eurokdj.com/ - KDJ Eurodance - The Eurodance Encyclopaedia

2007-01-14 00:49
Hah, jag har faktist varit DJ under denna tidsperiod.

:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-14 10:55
Jag var också DJ på diverse tillställningar :)

2007-01-14 11:03
Här kommer lite fler guldkorn.

Urban Cookie Collective - The Key The Secret
Cappella - U Got To Let The Music
K.W.S - Please Dont Go

Det finns hur mycket som helst...

2007-01-14 13:21
jakpuk. du det gick skitbra! ja bortsett från att jag glömde all musik hemma =) det blev motownkväll istället, vilket inte är fy skam det heller iofs!