I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Låt att spela trummor till

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-01-05 19:26

Låt att spela trummor till

Min lärare gav mig i uppdrag att välja en låt vi ska spela tillsammans, han gitarr och jag trummor. men det är så svårt att välja. någon som känner till en känd bra låt, som inte har allt för svåra, men ändå varierande, trummor? en bra låt för en inte allt för avancerad spelare med andra ord

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-05 21:43
En låt som är en jävla utmaning i uthållighet är nog Nobody wierd like me som spelas av red hot chili peppers.

Inte så värst varierande men om chad smith har svårt att hålla tempot så är den inte lätt.
Rock is not dead!

2007-01-05 21:45
då blir det kanske lite svårt, får gärna vara en låt som går normalt poptempo, om man kan tala om ett sånt. jag har inte spelat speciellt länge nämligen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-05 21:46
Okej, men testa typ

Big Me - Foo fighters
Scar tissue - Red hot chili peppers
Wonderwall - Oasis

rätt simpla låtar på trummor:) lycka till.
Rock is not dead!

2007-01-05 21:48

prova något med Meshuggah..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Producent

2007-01-06 04:32
david bowie - ziggy stardust?
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2007-01-06 13:53
skitbra tips! fler liknande?
Producent

2007-01-06 17:17
Bruce Springsteen. Nästan alla hans låtar går i samma tempo & har gitarr & trummor.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent

2007-01-06 18:53
Meshuggah har ju enkla trummor, de byter ju taktarter & tempo hela tiden.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-01-06 19:06
Procol Harum - Whiter shade of pale
Still in the bridge