I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Musikfördomar? Neejdå..."

Övrig musik - Rock, pop & annat

2007-01-05 17:22

"Musikfördomar? Neejdå..."

Jag är djupt chockad! I en operauppsättning av "Dantes Inferno" som ska spelas i vatikanstaten ska "Helvetet skildras till tonerna av rock, punk och rave" Från DN.se 
Det är dags för oss att protestera mot kyrkans förföljelser av oss renläriga musikälskare! Vi är inte demoner!

"att det i djävulens näste spelas rockmusik ska inte ses som en värdering av musikgenren i sig, försäkrar Marco Frisina"

Absoluuut inte :)

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-01-05 18:31
äh, det är ju najs! det kan ju tolkas som att kyrkan tar avstånd från rock, och det är väl inte fel?
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-01-05 21:18
egentligen vem bryr sig om vad kyrkan tkr?

dom får acceptera vad vissa gillar tänk om vi skulle skriva skit om dom bara för att dom tror på gud ?
vissa är sämre än andra

// Gus

2007-01-06 16:40
jag tar också avstånd från rock, punk och rave.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2007-01-06 16:55
Vad för musik spelas i himlen då?
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-01-06 16:56
insane m: housetech
http://www.sthlmmd.se

2007-01-06 16:57
gospelhouse!
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Producent

2007-01-06 17:12
rave är ingen musikstil, rave är slang för fest på engelska. Sen har fester där de spelar techno, trance o.s.v blivit mer & mer synonymt med ordet rave.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-01-06 17:34
Jakpuk har helt rätt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-06 19:22
Råkade visst skriva fel, det är ju Den gudomliga komedin som ska spelas :)

insane M - Det ska vara gammal hederlig "klassisk" musik :)

10-4, over...

2007-01-07 02:04
Mabande:

Men seriöst... Vilken musik skulle annars spelas i helvetet?:) Möjligen lite hård döds, det skulle passa tycker jag. Men det kanske faller in under "rock"
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2007-01-07 12:23
Antonq - Finns mängder av "klassiskt" som passar (och även är skrivet för att illustrera helvetets våndor), plus att det ju alltid går att specialskriva "klassiska" stycken (vilket jag misstänker att de ändå gjort med rocken, technon och punken).

10-4, over...

2007-01-07 19:11
Om låten som spelas i South Park-filmen när Kenny åker till Helvetet INTE SPELAS i denna grej är den inte värd att se!
•pave paradise•