I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-12-14 19:36

Tiger Army

Är det någon som sett Tiger Army live? Isåfall, vad tyckte ni? Bra ös?
Tipsa också gärna om liknande musik, typ psykopunk om det finns något som kallas så...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-14 20:46
Psychobilly heter den genren :)

Nekromantix, Mad Sin, Horrorpops, Peter Pan Speedrock, Spooky DeVille.. etc etc :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-12-14 21:00
tiger army är riktigt nice. Diggar basisten med hans kontrabas.
Rock is not dead!

2006-12-14 21:04
Koffin Katts fungerar riktigt bra, kolla låten V8 Nightmare t.ex.
Still in the bridge

2006-12-14 22:07
jag anser det väl tillhöra punkabilly mer än psychobilly. sen råder det väl ett ständigt hat mot dem inom psycho scenen då det ses som typ psychons svar på typ backstreet boys. lika så är väl horrorpops ett ut skält band av scenen som också anses plastikt och sellout. det är dock inte min egna åsiketr utan mer något jag noterat av psycho scenen.

demented are go
meteors (typ stil grundande)
asmodeus
astro zombies
batmobil
frantic flintstones
damage done by worms
grave stompers
guana batz
king kurt
long tall texans
m.m.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-15 11:33
Stort tack för tipsen! Ska kolla in banden. Kan ju tipsa om att de är på turne' i norden i april tillsammans med brittiska Deadline, besöker Sverige 2 ggr...

2006-12-15 11:35
Meteors är ett måste. Det första och bästa.
Shooo bree