I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(+44) - When Your Heart Stops Beating

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-11-15 07:21

(+44) - When Your Heart Stops Beating

Albumet släpptes igår, finns på www.cdon.com, www.ginza.se osv.

www.plusfourtyfour.com

2006-11-15 23:02
lönt att göra ett nytt topic?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-16 03:02
Jag har inte lyssnat på pop punk på flera år men beslöt mig ändå för och kolla vad det här va för platta och jag blev positivt överraskad. Det här är ett prakt exempel på ärlig, vuxen och mogen pop punk som gjorts bra. Bra texter och bra sång av Mark och Travis sköter sig bra bakom trummorna.
Detta är ett bevis på att man inte måste förneka allt man gjort de senaste 10+ åren och starta ett pretentiöst arenarockband för och försöka visa att man har mognat.
A Profound Hatred of Man

2006-11-16 16:46
fruktansvärt bra album.
don't watch me, watch yourself

2006-11-16 17:44
Härligt att folk här tycker om den!

Skell P19

Hatar att påpeka det men kan inte låta bli.. Det här är väl mer alternativerock än poppunk? förlåt, hatar att jag sa det.

2006-11-16 19:31
AntLon P16

Vissa låtar är lite rockiga ja, men i det här är i stort sätt är det en pop-punk platta, en mogen sådan men fortfarande pop-punk enligt mig. Vissa låtar skulle lugnt passat in på en Blink skiva.
A Profound Hatred of Man

2006-11-23 02:40
Såg de precis live på Letterman, smått imponerad på Travis, spelade med totalt omplastad arm MEN hade en baskagge som agerade snare drum...mer smart än grymt alltså. Bättre än Blink182 och Angels and Airwaves, helt klart, ändå inte bra då det nu blev totalt klart för mig att de snott Alkaline Trios patenterade gitarrljud.
•pave paradise•

2006-11-23 13:11
Vad är det med dig och Alkaline Trio? Efter år av gnäll från allt och alla så sitter jag och lyssnar på Goddammit plattan nu och den är  ärligt talat rätt medioker. Jag har dock bara hört From Here to Infirmary innan, aldrig brytt mig om Good Mourning eller Crimson.
A Profound Hatred of Man

2006-11-23 14:35
Skell:

Det är inget med mig och Alkaline Trio? Och du ska inte kommentera det bandet utan att ha hört just "Good Mourning". Jag gillar inte att man är för lik andra band bara, känns falskt och o-originellt.
•pave paradise•

2006-11-23 20:28
noo missa ja =( finns d nånstans ja kan checka a reeee run = )

2006-11-23 20:35

har redan gjort biff i saken ; ) grymt sköna trummor av Trav! Bad ass!

2006-11-24 11:56
lhabia

Jag har bara för mig att jag såg nån annan tråd där du skrek om att nått band snott allt ifrån Alkaline =D.
Poppunk är inte en sån varierad genre att börja med, det mesta låter likadant. Jag ska ta och lyssna på Good Mourning nu, hoppas att den är bra.
A Profound Hatred of Man

2006-11-24 19:51
skell:

Visst är poppunk en begränsad genre, men lyssna på gitarrerna och döm sen.
•pave paradise•

2006-11-28 17:57
lhabia: jag har Good Mourning plattan.. aldrig tänkt på att det skulle vara något jättespeciellt med Alkaline Trio's gitarrljud? förklara.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-11-29 00:23
Filbunke:

På vissa låtar så är det bara väldigt likt det ljud +44 skapat ett antal år efter Alkaline Trio.
•pave paradise•