I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-11-13 16:14

dämpa trummor

kan man dämpa vanliga trummor, alltså göra dem mer radhusvänliga, på något vis?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-13 16:40
isolera rummet :)
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2006-11-13 17:52
digitalt är ett alternativ men det är så dyrt!

AshaOne det funkar alltså? hur mkt dempas det? hur mycket skillnad blir det i ljud?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-13 18:36
digitalt är dessutom skit.. det är låter inte lika bra!

2006-11-13 18:41
-ess-det sägs att om man klättrar till 150 000-kronors klassen både låter det och känns som ett "vanligt", jag tror inte jag har råd

AshaOne allright! skulle gäran testa, men har inget set hemma. nån annan kanske vet hur det är med det där?

2006-11-13 19:49
nhoj; haha tooo much iafalll!:/

2006-11-13 20:09
en aning. tipsa mig!

2006-11-13 20:16
man behöver inte lägga ut 150 000:- på ett digitalt

köp det "nya" roland-setet med meshad snare (den billigaste varianten, man kan tydligen få alla pads meshade men då börjar det dra iväg utav bara fan), köp toontrack ezdrummer och nån billig version av typ cubase eller annan sequencer med vsti-stöd och koppla in det via midi i din PC och kör med de bäst samplade trummorna som någonsin gjorts.. slutkostnad blir under 15 000:- exkl pedaler

har lirat med denna setup vid en demonstration med en fet PA-anläggning och hög volym, ingen skulle gissa att det var digitaltrummor.. allt sitter i EZDrummer, tro mig
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-11-13 20:21
mdubbelc sant 150 000 är ju inte nödvändigt, men jag har inte 15 000 heller just nu. jag behöver bara ett set att öva på, måste inte vara något highend, men tillräöckligt bra för att inte anses som dåligt. om man säger så.

2006-11-13 20:28

2006-11-13 21:51
ack, hur ska jag göra? HJÄLP!

2006-11-14 08:14
typ det beror lite på det brukar funka med en filt (gärna i flis) är det liksom ett rum bara för trummorna säger jag äggkartonger på väggarna.
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”

2006-11-18 21:11

Du kan ju alltid lägga ett täcke, kuddar eller nåt i baskaggen, och samma sak i pukorna om du har underskinn. Sen kan man ju som någon sa tejpa fast handdukar eller disktrasor, funkar även med små bitar som inte täcker hela trumman. Allt detta påverkar ju givetvis ljudet men alla har ju olika smak, du kanske tycker att det låter bra

Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2006-11-18 21:14
huvudaken är att det är dempat, frgåade på musikbörsen elrl vad det var, dom tyckte deras dempning dom sålde funkade bra, men jag får se

2006-11-18 21:26
gör det själv istället
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2006-11-19 18:31
gör det själv?

2006-11-19 20:28
jojo visst jag bara tänker om det blir skillnad, dämpningen måste ju vara gjort för att ge olika ljud på trummorna, man kanske sabbar det om man lajjar själv? eller?

2006-11-21 03:47
AshaOne: Gå till närmaste hönsuppfödare/äggställe, dom brukar ha ett gäng sådana kartonger man kan plocka.
Omnia est Faeces

2006-11-21 11:41
okej blir nog bra. kan ju fråga om köp, 200 spän, hur mkt skiljer det  i kvalitet på två set av samma märke men 2000 kr i pris? egentligen