I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-11-12 16:50

Irländsk Punk!

Pratar om Amerikanska/Irländska punkband som Dropkick Murphy´s, Flogging Molly mfl. Droppa favorit artister & låtar. Behöver också tips på bra engelska street/trall/oi oi punkband..

Spelats mest på min vecka som sjukling

Dropkick - Gangs all here, Boys on the docks och Wich side are you on.

Flogging - What´s left of the flag, Seven deadly sins mfl.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-12 18:47
Nej efter som det var irländsk amerikansk/punk jag hade lust att propsa. Så säg mig varför du väntade dig att bli förvånad när du klickade på tråden?

Kunde liväl nämnt Real Mckenzies, The Pogues och The Mahones om jag bara hade velat ha propsa alla irish punk band, men the real Mckenzies är Kanadensiska likaså the mahones och the Pogues Engelska.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-12 19:43

2006-11-12 20:03
Great Big Sea, The Real McKenzies, The Pouges, The Mahones, The Bloody Irish Boys, The Tossers, Black 47
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-11-12 21:31
Jo folk har en förmåga att inte läsa igenom trådarna ordentligt det var inte ett glosförhör på irländska punkband utan att det skulle vara mer som ett forum för diskussion. 

Droppa favorit artister & låtar. Behöver också tips på bra engelska street/trall/oi oi punkband..

DJ

2006-11-13 10:36
Visst hade Pogeus lite punk-attityd och -tempo på första och i viss mån andra plattan, men det är ju så mkt mer än bara punk!

2006-11-13 16:49

bra oi!-band är ju typ Cockney Rejects, 4-skins, Angelic Upstarts, Perkele och Clockwork Crew

nå, vad vill du diskutera då?

..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-11-13 18:31
perkele är långt från bra tyvär, kanske kända inom scenen då alla är polare med dem men deras texter suger järnet och deras musiker är inte mycket att hänga i granene. att nämna dem med band som cockney redjects och 4-skins är lite väl av att häda tycker jag. clock work crew är väl häler inte precis det bästa svensk Oi /street punk scenen har framstält. menar lyssna lite till och du kanske inte kommer gilla alla nödrim på dåliga floskler om öl drikande.

2006-11-13 20:12
okej förlåt storpajsarn, jag är en dålig människa :(