I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-11-08 14:46

Damien Rice - 9

när 0 kom typ 2003 lyssnade jag nästan sönder den...skitbra skiva helt enkelt.

har nån lyssnat på 9 och kan dela med sig av sina tankar?
dn:s recensent verkade inte imponerad direkt...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-08 14:58
Har inte lyssnat, får bli till att fixa plattan och göra det :)
o
|\_o
)) \

2006-11-08 17:29
Inte ens nära lika bra som "O" tyvärr. Rätt ljummet släpp av en Mr.Rice som bara borde ha fortsatt med det vinnande receptet han använde för "O".

Tracklist:
9 Crimes (Dov piano-ballad som börjar med Lisa Hannigan på sång, Damien tar sedan över med Lisa sjungandes smått i bakgrunden. Smått orkestral, lyfts upp rejält på slutet och är verkligen riktigt bra.)
The Animals Were Gone (Akustiskt, skulle passa in på "O". Blir rätt löjlig mot slutet, körsång, stråkar och liknande skit.
Elephant (Akustisk, påminner smått om "Amie" från "O". Stabil rakt igenom)
Rootless Tree (Akustisk med hela bandet. Låter som något från en break-up-scen från en halvdan Collegefilm. Den är faktiskt riktigt, riktigt bra, mycket bättre än låtar som brukar vara med i nämnda exempel..om man bortser från den konstiga refrängen innehållande upprepade "fuck you"skrik
Dogs (Akustisk med bandet, rätt platt)
Coconut Skins (Återigen rätt stabil, förstörs av löjligt användande av ordet "ass")
Me, My Yoke and I (Elektrisk historia, mörk och ängslig men en av albumets bättre låtar)
Grey Room (Fin och lugn)
Accidental Babies (Fin och lugn pianodriven låt)
Sleep Don't Weep (22 minuter lång..säger allt..)
•pave paradise•

2006-11-08 22:52
tackar hjärtligt för att du tog dig tid att skriva så ingående! hade hoppats på en kanonplatta, för alla livegrejer och b-sidor som följde i kölvattnet efter 0 pekade ju den vägen...nu blir det en och annan extra funderare på om den är köpvärd...hmmm
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-09 16:53
Jag rekommenderar starkt att du på något sätt LYSSNAR igenom plattan först, min åsikt är trots allt bara min, du kanske tycker att den är 2000-talets bästa hittills.
•pave paradise•

2006-11-10 21:30
damien rice is the shiet.. förra skivan var snäppet bättre men denna skiva var endå rätt bra
hej.