Michael Jackson tillbaka
Michael Jackson släpper en ny skiva nästa år. Här kommer en reklamsnutt för intervjun som kommer att släppas om några dagar tror jag:
http://www.youtube.com/watch?v=m7aY1nKzra4 Vad tror ni om nya skivan? Kommer ni att köpa den eller ladda ner den? Tror ni Jackson lyckas eller misslyckas med en ny skiva?
Skitsnack och onödiga kommentarer undanbedes.
"I never stopped" Hee-hee härligt! Jag längtar som fan. Will.I.Am, Teddy Riley & Kanye producerar en till två låtar var och resten är ONLY MJ??=)
Wahajet slemmi
Will.I.Am & Teddy Riley har jag också höga förhoppningar på och jag tror att dom lyckas få fram nånting som kommer att klassas som klassiskt med tiden. Kanye ger jag inte mycket för. MJ borde inte sammarbeta med honom, visst han e bra o har massa hita bakom sig men jag tror inte att han och MJ får fram ett beat som e så värst bra men man vet aldrig. Hehe håller med, fick lite gåshud när han sa att han aldrig slutat :D Hoppet är stort inför hans nya släpp!
Den ska jag lätt köpa! åh Gud vad jga längtar :) :)
Inte ens Michael Jackson kan få mig att lyssna på Will I Am
shit vad läskig han är! omg ska han sammarbeta kanye!? då är det inte mkt att hoppas på, låt han inte förstöra skitet som han gjorde med common.
Blow my mind....the one below the waistline.
Det där med Kanye har aldrig bekräftats riktigt utan det har enbart varit rykten. Will I Am är bara en utav dom MJ sammarbetar med. Sen är det ju så att Jackson knappast släpper någon dynga utan producenterna kommer att växa i hans närvaro. Kolla på Quncy Jones. Innan dom möttes var han en producent som proddade filmer. Tillsammans skapade dom världens bästa pop plattor. Jackson är igentligen också en duktig producent men han behöver hjälp med finputsning som alla andra. Helst hade jag sett han prodda hela skiten själv.
Quincy Jones var fantastisk långt innan han träffade Michael Jackson.
Skivan ska ju helt klart köpas, och jag tror utan tvekan att Kanye skulle kunna få fram ett grymmt beat åt MJ. Vilket jag oxo hoppas att han får fram. Visst har Kanye hypats lite väl ett tag, så man har som blivit less på han, men han är ju lätt en producent att lita på. Hoppas att MJ's nya skiva blir lika soulig å dansant som det gamla mästerverket "Off the wall". Men självklart i en modern förpackning.
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
känns som vi hört det förut, huh...jag tror inte på det förrän jag ser plattan i skivstället i butiken
skriv kort, helst inte alls
Soul_Survivor_II P28 Han var inte en producent på den nivån som han uppnådde med Jackson.Soulchild P22 Sant men nu får man ju se bilder i studion och han snacka om musik, han kommer tillbaka 2007 det är jag säker på.
AIex: "Nivån"? Jag tycker dom passade varandra väldigt bra. Men måste jag välja mellan om jag tror Quincy gjorde MJ bättre eller vice versa, satsar jag på första alternativet... Peace
Michael Jackson var rätt så ung när dom träffades. Dom träffades av en slump. Det är inte så att Quincy proddade precis allt utan dom gjorde det tillsammans. Jackson är ingen nolla direkt som får ett beat och en text i handen sen gör han en bra grej av det. Säger inte att du påstår det men jag vill bara klargöra det.
Jag menar hans jobb med Sarah Vaughan, Frank Sinatra, Ray Charles och Ella Fitzgerald t.ex., vilken "nivå" är inte det? Fast du kanske delar upp hans jobb som arrangör och producent i två olika delar?
Absolut itne. Som jag skrev så tycker jag att dom passade varandra väldigt bra, alltså samarbetade vackert. Quincy Jones är ju inte heller direkt nån nolla som bara gör som artisten säger. Jag tror Quincy var en jättestor orsak till att Off The Wall, Thriller och Bad är så fantastiska. Arrangemangen/produktionerna var det som, för mig, tog MJ till den där proveriala "andra nivån" och där bidrog ju både Michael och Quincy. Men anledningen till att jag lägger större deln av geniet hos Quincy kan ju vara att jag gillar jazz mer än pop/soul och att jag tycker Quincys arrangemang åt Frankie är bland det bästa jag hört... Min poäng är hursomhelst att jag inte tror att Will I Am blir en bra producent vem han än jobbar med. För till skillnad från Quincy tycker jag han enbart producerat dynga innan han jobbar med MIchael.
Ska jag vara ärlig så besitter du mer kunskap om Q än jag. Vad jag läst så var han en känd producent innan han hookade upp med MJ men efter dom släppt 3 grymma plattor det var då han blev väldigt väldigt känd. Jag visste inte att Q hade proddat så mycket musik innan han arbetade med MJ.Vad jag hört då så vare mest film som gällde för han. Hur tror du MJ & Q hade låtit idag? Hade dom fått fram nåt bra?
På den tiden var ju producent mer som en avanserad studiotekniker och/eller en projektansvarig (som i filmbranschen) så Quincy gjorde ju sitt namn som "arrangör" av storbandsmusik och sedermera, som du säger, som kompositör av filmmusik. En multibegåvad herre helt enkelt. Han blev känd för en ny generation och en ny publik. Dom unga, som kanske inte alltid pluggade in vem som arrangerade Sinatra och sånt. Men bland jazzdiggarna var han ett stort namn. Jag skulle gissa att Michael hade låtit bättre än på länge om han "tog tillbaks" QJ. Hanä r ju en sån kille som visat sig hålla i alla epoker. 60-tal, 70-tal, 80-tal...
Oki, visste inte allt detta men tack för infon hehe. Jag tror inte att MJ & Q skulle få fram nåt riktigt bra idag. Jag tror inte ens att dom är polare längre. Jackson sammarbetar idag med denna rastasnubben från Black Eyed Peas och Teddy Riley som han sammarbetade under Dangerous. Dangerous plattan var ju riktigt grymmt och visade vägen för den nya popen i början av 90-talet.
MJ var skön förr i tiden, men på senaste tiden har han tappat sin gnista. Vet fan inte om det är värt o köpa, kanske ladda ner?
Det kommer inte ske, men man hoppas folk kan fokusera på musiken när och om denna skiva släpps. Den kommer absolut köpas, snubben är ansvarig för några av världens tyngsta låtar.
gemeaux F17 Tappat sin gnista? På vilken sätt? Genom att vara borta länge från musiken? Genom att han framställts som en galning i media? Må han vara konstig men jag kommer aldrig att snacka skit om han eller dömma honom av det jag ser i en skvallertidning.
Det har släppts ännu en teaser (reklamklipp) kan vi kalla det för intervjun med MJ som släpps den 2 november.
http://www.youtube.com/watch?v=USD-uU2Qw5w Jackson ser faktiskt bättre ut än på länge. Fast han är ännu blekare än förut känns det som men det är kanske all ljus som riktas mot honom. Aja jag skiter i utseendet. Han har levererat den bästa musiken i över 40 är. Det räcker för mig.
Michael Jackson to make rare public appearance at World Music Awards in LondonThe Associated Press Published: October 29, 2006 LONDON Michael Jackson will make a rare public appearance at the World Music Awards in London next month, organizers announced Sunday. The reclusive king of pop will receive a Diamond Award, given to artists who sell more than 100 million albums, at the industry ceremony on Nov. 15. "We are thrilled to be bringing the World Music Awards to London, the music capital of the world," said founder Melissa Corken. "The presence of Michael Jackson is very exciting for us," she added, Jackson has made few public appearances since being acquitted of child-molestation charges in June 2005. He left the United States soon after, and has spent time in Bahrain and Ireland. Jackson last performed in Britain as part of the HIStory tour in 1997. In 2001, he addressed the Oxford Union student debating society.
Wahajet slemmi
http://expressen.se/index.jsp?a=733997 Expressen har skrivit om det också. Ingen vet om han kommer att uppträda eller bara ta emot ett pris, säga ett par ord och dra. Har flera polare som åker för att se denna gala i London. Lite surt att en b-skådis som Linday Lohan är programvärd.
Beatet som spelas i intervjun låten najs, kan tänka mig Michael över den, hoppas dom får ihop feta grejer... Medverkar inte Rodney "Darkchild" Jerkins med i nya skivan eller? Han o Mike brukar alltid hooka upp
http://www.myspace.com/deadlykanha
Producent
2006-10-31 15:14
Grymt att Teddy Riley är med. Hoppas att Rodney Jerkins är med också, dem två passade bra ihop på "Invincible".
Fan Michael ser skummare och skummare ut för varje gång.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Jackson har tidigare nämnt Rodney under ett tacktal. Han sa bl.a att han var ett musikaliskt geni. MJ ser väldigt femi ut med denna frilla. Det raka och långa håret alltså. Tycker att han borde krulla till det och framhäva sina svarta sidor mer. Gillar inte den raka frisyren alls. Under Bad och Dangerous hade han det så där långt och krulligt. En hatt på det så är det bra igen. MJ uppträder eventuellt i London eftersom i den senaste pressrealeasen från hans talesperson så kommer man att dela ut 200 biljetter gratis och MJ fansen kommer att få rabbat när dom köper denna galabiljett. Detta hade knappast annordnats för en gala där MJ tar emot ett pris, säger tack o grejer o drar. Eventuellt uppträder han och vill att fansen ska få chansen att e han uppträda för en billigare slant. D.v.s ge tillbaka nåt för all stöd och underhållning på det. I senaste pressrealesen stod det också att Jackson hade sålt 750 mille skivor allt som allt. Inkl alla singlar m.m Rätt grymmt med tanke på hur negativt media har varit mot honom. Beatles har sålt över en miljard. MJ är best selling artist of all time :D
Producent
2006-11-01 05:10
Jag skulle inte kalla hans hår för krulligt under Bad och Dangerous tiden, snarare vågigt. Han hade mer krulligt hår under "Off The Wall" tiden.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Pinsamt nog med en eller två spår...
Asså fan va jag är glad över det här, det kan bli såå bra om dom sköter allt på rätt sätt. Hoppas det blir så. Ingen kommer bli större än michael det går inte, han är på en annan nivå.
Fick nu veta att länkarna jag postat inte var en intervju utan den som ställer frågorna till MJ fick bara göra det under tiden som MJ och Will I Am var i studion. Och det är inte ens säkert att dom kommer att sammarbeta. MJ bjöd in honom för att han skulle visa vad han har och vilka beats han har gjort. Dom skulle också kolla om kemin skulle stämma. Då har media sagt att Will I Am skulle hjälpa honom men inget e säkert alls än. Skulle det vara så att MJ faktiskt gör en eller två låtar med honom så har Will I Am säkert fått fram nåt bra eller om han hade ett bra grundbeat så att säga så har MJ och han putsat på detta beat sen. Denna reporter spelade in 40 min i studion och vi har fått se ett par minuter. Det är inte säkert att det blir så mycker mer eftersom detta är ingen riktig intervju. Man ser faktiskt på Jackson att han tänker noga på vad han svarar. Man ser blyghet och säkerthet i honom. Han e så rädd för att säga det minsta dom kan vinklas i media.
Finns ingen annan som MJ, människan är ett geni. HAIL MJ!
Ord.
Jackson uppträder i London nästa onsdag.
Ja han ska det, har kollat på svt och ser inget med world music awards där från den 15 o framåt.
Mer info:
Michael Jackson to perform at the World Music Awards.
According to USA Today, Michael Jackson will perform live when accepting the Diamond Award at the 2006 World Music Awards. They write that Jackson's costume will be designed by Roberto Cavalli, who supposedly visited Jackson monday.
The official World Music Awards website, also lists Jackson under performers.
To get more information about how to achieve tickets, please go to:
http://www.mjjforum.com/forums/index.php?showtopic=80256 Source: USA Today / worldmusicawards.com / MJJForum
Jacksons sista uppträdande fram tills nästa onsdag:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2vQ4521RFc
Verkar som att han ska uppträda med Thriller, är dock ej 100% säker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Va det inte idag som han va på scen igen?
Att aftonbladet hakar upp sig på att Michaels utseende är fucked up är inget nytt, men jag tycker att hans framträdande va ganska fattigt. Man ska inte förvänta sig för mycket iof. Men en viss besvikelse tycker jag man har rätt til efter gårdagens framträdande.
Efter att ha läst både Expressen och Aftonbladet idag måste jag ändå säga att det var ganska bra skrivet. Det näms faktiskt att han blivit hedrad med ett fint pris samt att det ocvkså häromdagen stod lite kort om han världsrekord. Dock tycker jag att man ifråm media hänger upp sig lite för mkt på att vissa av fansen buade. Fiasko kallar Expressen det. Jag har full förståelse om besvikna fans buar efter timmar ja kanske dygn av väntan och så får de inte det mötet de hoppats på. Sedan vet jag INTE om det är Jackson eller de ansvariga på World Music Awards som borde stå till svars gällande ryktet om Thriller uppträdandet? Så vitt jag vet har man aldrig ifrån Jackson`s sida att man ska framföra eller uppträda en låt, bara ta emot priset. Dock har man fått uppfattningen att World Music Awards arangörerna byggt hela showen på att Jackson ska uppträda live. Då borde man ifrån Jackson`s sida tidigare klargjort att så inte kommer att ske. Men kom också ihåg, samtliga tidningar nämner också att Beoncy och andra stjärnor hyllar Jacko.
Aftonbladet skämmer faktiskt ut sig. Skräckbilder? Han har ju ett ut så där i massa år. Inget nytt alls. Barnkör? Ser ni barn på bilderna? Bara vuxna människor. Dom kan inte skriva bra om Jackson. Visa respekt eller vara professionella. Jackson lovade aldrig någonting. Vissa fans blev besvikna och buade. Fansen trodde för mycket på tabloids inkl jag som blev besviken lite grann. Jackson fick stora hyllningar på galan av hela eliten. Han var den som fick största uppmärksamhet o.s.v
Och detta var ingen comeback officielt från Jacksons sida utan det är media som puchat fram det hela och gett alla massa förhoppningar. När Jackson kommer tillbaka så hoppas jag att det blir riktigt bra.
jag tar mig friheten att citera ett näranog psykotiskt mj-fan! för att bevisa att även sådana kan ha balanserade åsikter och inte förbehållningslöst måste hylla, utan även kan kritisera när det finns fog för det. "Ändå är det ju så att Michaels fans älskar honom, vad han än gör. Så publiken var hela tiden, trots detta minst sagt amatörmässiga - ja rentav sorgliga - framträdandet, i total extas. /.../ Jag tror att Michael Jackson inte vill göra någon comeback. Här hade han nämligen en alldeles utmärkt chans - fans från hela världen hade rest dit med förhoppningen om att få se Michael göra det han gör bäst - sjunga och dansa. Istället fick vi se ett förvisso fint tacktal och ett totalt värdelöst uppträdande. Jag tycker att det är oehört dålig stil av Michael. Han hade kunnat låta släppa ett pressmeddelande redan från början, om han inte tänkt uppträda. Fast det är klart, eftersom Michael fick 300 000 pund för sin insats, så kanske han inte vill riskera att inte locka dit fansen och uppröra arrangörerna." jävligt på spiken.
Ända sedan MJ-info försvann har jag alltid velat länga upp en NY Svensk Nyhets-site om Michael Jackson. Alltså inte en Hightech sida med miljarder mediafiler utan mer inriktat på nyheter kring The King Of Pop. Vore kul med en spallt som dementerar den Svenska massmedian när de skriver felaktiga saker. Ta bara World Music Awards händelsen som e. Jag vat att en Engelsk sida skulle generera fler besökare, men en Svensk sida vore ändå trevligt. Det jag nu söker är 2-3 pers som skulle vilja vara med oc skriva på sidan. Vad skulle ni tycka vore kul att se på sidan annars?
jag vill se cindys blends
do u like it? michael likes it
Jag förstår vad du menar Moonwalker Men skulle det inte vara kul med en Svensk sida om MJ där Svenska fans kan prata eller liknande? Annars finns det alltid 103239 forum i England, Tyskland, Italien och Spanien. Så why not in Sweden. Detta vara bara en idè, tror jag kör vidare på iden så får vi se vart detta hamnar.
det fanns ju ett forum på svenska back in the day. men den enda behållningen var ju han chilinut. när han försvann dog alla vettiga diskussioner