I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Converge - No Heroes

Övrig musik - Rock, pop & annat

   

2006-10-12 18:32

Converge - No Heroes


... släpps ju den 24 egentligen.
Men som vanligt har den läckt och jag är inte den som klagar.

Har lyssnat igen nästan hela skivan nu och är verkligen possitivt överraskad. De har tagit ett steg tillbaka (eller kanske vidare) till ett sound som mer liknar Jane Doe än You fail me.
Aggresivt som på Jane Doe men med mer tyng som på den senare kanske man kan säga. Det konstiga är att de lyckas göra det utan att de känns som en upprepning eller som att de har stagnerat. Det brukar ju ta ett tag att komma in i deras skivor så det nog alldeles för tidigt att fälla ett omdömme redan
men jag kan tänka mig att det här kommer bli soundtracket till min höst. Min favoritlåt efter första igenomlyssningen är nog "Plagues" som jag tycker har en riktigt härlig skräckfilmskänsla som utmynnar i en kataklysmisk och utdragen dödsorgasm.
(hahah vilket jävla ordförråd jag använder)

Nu ska jag lyssna vidare. Köp skivan när den kommer den 24 Oktober. Det ska jag göra.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.