I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tough Alliance nya?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-10-08 12:12

Tough Alliance nya?

Var inne och kikade lite på deras hemsida och såg några nya grejer. Undrade bara om det var någon som har hört och om det isf är värt att köpa? Tacksam för svar

Adam och Eva

2006-10-08 18:02
personligen tycker jag (och jag är/var säkerligen whoas mest hängivna tta fan) att detta är bajs. Ladda först innan du köper. 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-08 19:31
Jag läste nåt om Enya, men jag hajjade inte riktigt. Tyckte inte EPn var särskilt upphetsande, utom Mine Was Real då.

Men så den går att ladda ner nu alltså?

2006-10-08 20:59
CRAP. Köp inte!

Låter som ett 38 minuters intro i princip, man väntar bara på att det ska dra igång, men det gör det aldrig. Nej, fram med gamla sköna TTA igen, detta känns bara pretto.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-09 00:59
Jag tyckte den var lite konstig. Lyssnat en gång bara men jag får nog hålla med Fabrikörn lite, lät mest som ett intro. Varför de nu fick för sig att enbart köra instrumentalt vet jag inte, men de kunde väl åtminstone kört instrumentaler som lät lite som låtarna på The new school?
jagvillocksåhaenblog.com

2006-10-09 14:09

Ja, detta var inte så kul. Lite småmysigt att lyssna på när man åker med tuben till jobbet eller tar en söndagspromenad, inte riktigt vad man förväntar sig/vill ha frånden grupp i världen som i normala fall gör den mest intressanta popmusiken 2006.

Om du velat fly från de höga kraven så hade de kunnat ta en paus istället.

2006-10-09 14:09
Om de velat fly från...

2006-10-09 15:56
Någon som lyssnat på den allra nyaste grejerna, alltså inte New Waves Ep:n?
Adam och Eva

2006-10-09 20:01
Lady_In_Red:

Det är ju det som denna tråd handlar om ;)

2006-10-09 21:09
Ska lyssna på det nu. :)

2006-10-10 22:33
Någon som lyssnat på den allra nyaste grejerna, alltså inte New Waves Ep:n?

hahahahahahahahahahahaha du är väll för skön hahahaha
Shooo bree

2006-10-12 17:10
ja, visst är det roligt...jävla as

Adam och Eva

2006-10-13 18:11
Hade inte de lagt ner?:/
 SHU!

2006-10-15 12:55
Lady_In_Red
ja, visst är det roligt...jävla as

Men kom igen nu? Du startar en tråd om Tough Alliances nya skiva, och sen diskuterar alla skivan, och sen kommer du in och frågar om det är någon som har hört den?

Då är det kanske inte så konstigt om du framstår som lite förvirrad och att folk tycker att det är roligt?

Jag förstår på sätt och vis varför de har gjort den här skivan och jag respekterar det. Det betyder ju dock inte att det nödvändigtvis är speciellt bra. Det är inte direkt dåligt heller, det är mest att det inte är speciellt engagerande. Och det är inte bara för att det är instrumentalt, de har ju gjort flera instrumentala spår tidigare som har varit betydligt bättre. Eller så är det bara att de instrumentala låtarna bara känns bra för att de står i förhållande till vokala låtar som kommer efteråt, och det därför inte funkar med en helt instrumental skiva.

De är ju själva medvetna om det inte direkt är någon storsäljare de har gjort, de har bara gett ut den i 500 ex. Men jag hoppas att de 500 säljer slut i alla fall, det är de värda.
don't get chumpatized

2006-10-16 21:15
de blev slutsålda för nån dag sen