I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-09-20 12:29

Damien Youth

Finns det fler DY fanatiker än mig här på whoa?

"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-09-21 19:38
Det var väl det jag tänkte..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-09-21 22:02
lol

vem är han? vlken genre? osv osv osv
Opinions are like rap careers, everybody's got one.

2006-09-22 11:56
Da_P_I_M_P

Ja du, vart ska man börja?

Han har för det första gjort musik sedan mitten på 80talet. I början släppte han en massa kassetter med musik. Han har i dagsläget släppt typ 30 - 40 plattor. Allt från psykedelisk progrock till jävligt mörk folkmusik. Även en del pop, punk och flummig hippiemusik. Massor av solo grejer och typ släpp med ett 20 tal band. Grejen är den att han jobbar helt "independent" och har ingen riktig distribution. Därför är det inte så många som vet vem han är. Man kan dock beställa skivor direkt från honom. Vilket gör att det till och med är näst intill omöjligt att hitta på nätet. Det går men är ganska drygt.  

Jävla skum snubbe. Målar en del konst. Mycket av musiken är rejält "knarkig" också. I slutet av 90talet (tror jag det var) köpte han ett hotell på Ebay och startade där ett konstnärskollektiv. Musiken som spelades in där tyder på att en hel del skumma grejer pågick under den perioden. (antagligen i form av stora mängder psykedeliska droger)

Aja. Han är hur fet som helst tycker jag! Och undrade om någon annan här visste vem han var! :)

myspace

2006-09-22 11:59