foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
John Coltrane Quartet The Wailers The Rolling Stones The Clash Brand Nubian
glöm inte skatalites som kanske gjort att band som the wailers och the clash låter som det låter. tjatisgt men sant jamaicas svar på booker t and the MGs är för viktiga för musik historien för att inte höjs åter igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
För att vara världens bästa band måste man ha en stor och felfri katalog. Få band klarar av det. The Rolling Stones är nära, men har gjort mycket skit. The Beatles är världens bästa band om man räknar bort solokarriärerna. Outkast var nära men föll på mållinjen. Några soloartister har klarat av det också, men det här handlar om band, så några sådana ska jag inte nämna. The Smiths har lite för liten katalog, New Order är för ojämna, men har om man räknar in Joy Division en hel del sanslöst material och är bra nära världens bästa band-status. Huff... det var svårt det här... men jag säger instinktivt:The Beatles
storpajsarn: Ja, Skatalites borde definitivt vara med på listan. Inte bara för sin historiska betydelse utan också för deras mängder med klassiska 60-talsinspelningar som svänger fetare än det mesta.
jag kan inte komma på en dålig skatalites låt så här på rakt arm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The Beatles har ju knappt gjort något dåligt om ni frågar mig
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”
Two bands:Pearl Jam Rage Against The Machine Öhm...och allt Chris Cornell sjungit...Ever
"Don't schsch me motherfucker"
Banan_Fiskarn hörde du hans live spelning på O-Baren? sjukt grymt.
trots den något mindre katalogen måste jag ändå säga The Smiths .
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
bygger inte det på att personen som utnämner världen bästa band har hört en jävla bräd av musik. menar annars känns det jävligt underligt.
jag skulle sejja the beatles, Red hot chilipeppers, U2 o typ elvis? =P
WoooP!
jag skulle vilja på stå att man måste vara på gränsen till galen för nämna U2 eller red hot i en tråd om världs historiens bästa band.
ARCTIC MONKEYS, COLDPLAY :)
Arctic Monkeys har släppt EN skiva så..nej. Coldplay är bara..dåliga..typ ett Radiohead utan hjärna, och ordentlig melodikänsla. Led Zeppelin är och förblir världens bästa band.
•pave paradise•
arj-som-fan Japp. Fick tag i den genom ett Audioslave-forum där nån finne posta den. Riktigt riktigt bra. Covern på Billy Jean av MJ är grym. För att inte snacka om Redemption Song...
Led Zeppelin är faktiskt jävligt bra... riktigt många fullträffar, och en hyfsat diger katalog i alla fall. Helt klart värda en Världens Bästa Band-pin på kavajslaget.
Tool är den enda gruppen jag stött på som aldrig gjort en dålig låt. sen är Can helt jävla monstergeniala också, men bara de första fem skivorna. och Tom Waits.
Vad har katalogstorleken med det att göra? Är det inte meningen att man ska slänga ur sig det första bandet man tänker på? Och att man ändrar sig efter 10 min? Är inte det musikkärlek, så säg? Analyserande jävlar. The Beach Boys, förresten.
http://www.toptensomething.blogg.se
Nej. Vänta. Jag har ångrat mig... Black Sabbath!
http://www.toptensomething.blogg.se
SP Det är nog bara min åsikt, men jag tycker att man ska kunna kräva det av ett Världens bästa band. Hög nivå, jämn nivå. Som Noel Gallagher sa en gång att "min första är lika bra som Beatles första, men vi får se sen om Oasis blir lika bra som Beatles". Fast jag sympatiserar verkligen med det här "Vilket är världens bästa band just de här minuterna? Jo, de som har gjort den här dödsbra debutsingeln jag lyssnar på". Men om tråden ska få någon slags struktur måste man ju analysera lite.
PEARL JAM
Förresten asså jag är helt förkrossad nu, har Chris Cornell varit i Sverige och jag har missat det? Vad var det för spelning? TELL ME DAMMIT!
Han spelade väl lite akustiskt för Bandit?
•pave paradise•
Välkommen till världens genom tiderna mest subjektiva tråd.
Look with your own eyes - See with your own mind
PenDragon: Whoas egen lilla musikguru, vilka vinner enligt dit? Deftones som citeras i din forumsignatur? om jag inte har helt fel..
•pave paradise•
Jag tillhör den lilla skara människor som har insett att det är idioti att ens försöka utse "världens bästa band", precis som det är idioti att försöka göra en lista med "omg lol världens bästa gitarrsolon" :) Allt vi har är personliga favoriter, och inte ens bland mina personliga favoriter skulle jag kunna utse ett enda band som är bäst. Det leder mig till slutsatsen att man, om man hur enkelt som helst kan bestämma sig för ett enda band i världen man anser är bäst, lyssnar på på tok för lite musik. Och det är inte Deftones jag citerar, det är hEmLiGt, tills någon kommer på det rätta svaret :) Kudos however! ^^
Jag kallar Led Zeppelin världens bästa band, men inte för att jag gillar dem..;) dammit! i will find out!
•pave paradise•
Jag personligen håller absolut Led Zeppelin som ett av världens bästa band... men att ett enstaka eller ett fåtal band skulle tillhöra denna kategorin finner jag fånigt :)
Det vore fult av mig att inte säga Dire straits !
Red Hot Chili Peppers för fan!
Rock is not dead!
Min Top 5: Alice in Chains The Clash Led Zeppelin The Doors Queens of the Stone Age
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
PenDragon: Det är väl en sak att "objektivt" försöka "utse" världens bästa band och en annan att diskutera och säga sin personliga åsikt. Tror ingen tar det här som nåt vetenskapligt.
Kraftwerk eller Depeche Mode
The smiths alla kategorier!
Tool. Sen är det inget minus att Danny Carey är världens bästa trummis heller.
!!!!!!!!!!!!!!!!
Soul_Survivor_II P28 I mina ögon är det fortfarande idioti att försöka utse ett band till världens bästa, oavsett om man är subjektiv eller försöker vara objektiv. Det finns helt enkelt för många bra band som inte går att rangordna imo :)
natrual99 P19 Njet njet ^^ Nyttjade citatet i fråga innan han släppte skivan, cudos however ;) Mycket trevlig gitarrist dessutom!
Q_B P19 inte nog med det! Maynard James Keenan är världens bästa sångare också! :)
Q_B Lyssna på Atomship fall du vill höra rockvärldens bästa trummare. Ett band som på vissa låtar låter rätt likt Tool. Du kanske skulle gilla. F.ö: Klart som fan man kan ha ett favoritband. Det betyder inte att man hört tillräckligt med musik bara för man har ett favoritband före alla andra.
Oasis Always been, always will be.
o |\_o )) \
Banan_Fiskarn P19 En jäkla skillnad på att ha ett favoritband och påstå att bandet i fråga är omg-lol-bäst-i-hela-världen :)
Jag har många favoritband, somliga anser jag vara bland de bättre banden i världen, somliga är helt enkelt jävligt bra musik.
Det jag motsätter mig är att peka ut ett eller ett fåtal band som världens bästa.
The Clash Ramones Beatles Wu-Tang Pink Floyd Är mina topp-fem just nu.
Beatles. Världens bästa band. Största, bredaste och kvalitativast katalog!
Adam och Eva
Lost Horizon Iron Maiden Judas Priest Finns inte superlativ nog för att beskriva dem.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
jesus & mary chain the smiths
kasim upp i mixen hur gåre
Jag tycker att Bränn Dailor i Mastodon är en av världens i särklass bästa trummisar. Sen måste jag säga att alla band som nämns är typ..bäst i världen, alla förtjänar den titeln.
•pave paradise•
nirvana, rage against the machine, pink floyd
toots & the maytals!
Misfits (1977-1983) Ramones BALZAC Samhain/Danzig