Idag släpps The Mars Voltas Amputechture
Så vad fan gör ni här? Ut och köp!
12.
Fan också, den släpps idag men ingen i Uppsala får in den förrän på fredag. Blir till att gråta blod i två dagar.
12.
är den värd då? förra skivan var fortfarande bra men första skivan var helt sjuk.. mer av samma vara eller har de utvecklats?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den är sjukt värd..
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.
Helvete vilket tråkigt artwork...
•pave paradise•
f u lhabia ... =) även om jeff jordan kanske inte gör lika coola bilder som storm thorgerson så är det fortfarande grymt! de stora nyheterna tycker jag är att de omdefinierar vad the mars volta är, klargör att the mars volta group inte är samma sak, klargör igen vad omar gör (allt!)... det känns som att han har fått storhetsvansinne sen han sparkade jon... men man får väl låta honom hållas så länge de släpper såna här otroliga grejer.. hmm.. undrar hur jag kan bli ännu nördigare? jo! ni har väl hört ryktena om att jon numera repar med zach de la rocha?
"I think the mainstream sucks" - John Frusciante
Jeff Jordan är duktig, passar Mars Volta bra. Även om STorm Thorgerson kanske är ett mer obestritt geni (dark side of the moon någon?). Good shit all the way. Omar behöver nog vara lite megalomanisk för att få alla bollar i luften att flyga om man säger så. Vad spelade Jon i bandet? Hade faktiskt ingen koll på att han blivit sparkad. Varför då?
12.
Jon Theodore var väl trummis och lämnade självmant. På sätt o vis iaf..han var inte seriös nog och la inte ner den energi Omar "krävde" så..men har vi sett olika artwork eller? Omslaget gillar jag ju...men resten är ju bara..tråkig :S
•pave paradise•
Synd eftersom han är en så otroligt talangfull trummis
12.
Trummisen som är med nu var ju originaltrummisen..som var med på de allra första demosen de gjort..
•pave paradise•
Ja för det första att diskutera när man fått tag på en ny skiva är ju inte musiken, utan albumets artwork... :)
Look with your own eyes - See with your own mind
pendragon : antagligen, eftersom den har varit läckt så jävla länge...
anyways, jag tycker wish you were here är bra mycket coolare än dark side of the moon..
och
lhabia , jag kan hålla med dej om att det är lite tråkigt med tanke på att hela häftet bara har croppade bilder av själva omslaget (nån som vet varför det är spegelvänt..?.. big mutant alltså)
och sen måste jag säga att jon theodore var en av de bästa sakerna med detta band, och även om blake fleming också är fet, och det så kallade originalet, tvekar jag på att liveshowerna kommer ha samma intensitet nu...
Hur många har förresten sett det här? fucked up
Urinattacken
pendragon: Jag har lyssnat på Amputechture i snart två månader :) då är artworket sjukt intressant!
•pave paradise•
olympic - alltid lika moget med folk som går på band live som de hatar bara för att förstöra. nån kastade en glassflaska i huvudet på panic! at the discos sångare i år med. inte för att jag gillar musik, no sir, men orka med att förstöra för andra. man måste respektera andra, och det inkluderar ju musiksmak. tacka vet jag mike patton som gör tvärtom och pissar på sina fans.
12.
Fan va pretto dom verkar blivit, funderar på att just därför inte köpa deras skiva. För jag skulle säkert riskera att bli besviken, får låna den av en polare när hypen gått över om sådär 2 år. Annars kanske jag riskerar att luras av hypen o bli besviken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Stefan - Amputechture är verkligen inte mer pretto än Frances the Mute
12.
Tycker inte att det finns mycket till hype, och tycker inte att de är särskilt pretto. Sen är jag ju inkapabel till kritiskt tänkande när det gäller TMV eftersom de är världens bästa band typ.. hahaj-adD P21 ja, alltså.. jag fattar inte riktigt what goes on i snubbens mind..."hmm.. jag köper en dyr biljett till en konsert med ett band som jag avskyr, och jag pissar i en flaska som jag slänger upp på scen för att visa min avsky" okej då... man kan fatta att han (är twisted och) vill visa sitt avsky, men vafan? betala en jävla biljett? idiotjävel och lite skumt att folk skriker och blir lyckliga när bandet är jättearga och slutar spela...
Han som kastade piss på bandet var inte där för att se Mars Volta, de var ju på en festival.. Och jag är otroligt besviken på skivan..
•pave paradise•
Amputechture känns som en skiva ingen kommer ha som favorit, den kommer alltid ligga som 2a med antingen DitC elller FtM som etta. Men Mars Volta är ett fantastiskt band fortfarande.
12.
Någon som har lite teorier om vad skivan handlar om? Jag ska glida in på the comatorium snart och läsa vad alla galningar hittat på :)
12.
Religion. Och sant, ingen kommer nog ha denna som favorit..hoppas bara de inte fortsätter med dessa idéer till nästa skiva..
•pave paradise•
http://www.svd.se/dynamiskt/rec_skivor/did_13709422.asp Har ingen koll på hur man gör länkar på nya whoa, men här är iaf SvDs recension... Lite skumt att de låter den s.k. "hårdrocksrecensenten" recensera... Ganska annorlunda recension dessutom... Iofs bra att hon säger att hon typ inte kan ge ett korrekt utlåtande efter så kort tid, så som är fallet med TMVs musik, till skillnad från DNs recension där han sa "efteråt kommer jag inte ihåg en enda låt" och menade att det var en dålig sak. Själv pulserade hela min kropp av musiken i flera dagar efter att ha hört skivan en gång, men det är först nu som jag BÖRJAR inse storheten i det.. Antar att processen kommer fortsätta så länge jag lever.. Lite som mörk choklad jämfört med mjölkchoklad. Den här smälter långsamt och ger en mycket bättre upplevelse än den snabbare och sötare mjölkchoklad.
Denna skiva är ett lågvattenmärke. Sluta hylla.
•pave paradise•
lhabia - låt folk tycka som de vill, pucko. och jag vet att skivan handlar om religion eller som cedric själv sagt "more about the fear of God than the love of God". Men jag menade djupare konceptmässigt, så som Asiolos Magdalena är en kärlekshistoria med vampyrer (enda låten som cedric förklarat vad jag vet). Tre väldigt annorlunda album, den här verkar ta längst tid att smälta. Den var enklare än de två förra i början men det tar nog mycket längre att uppskatta, helt utan anledning. Kanske för att den är så mycket mindre tuff än Frances the Mute, och sämre också verkar det som. Nåja, mars volta är mars volta, och jag tvivlar inte på att jag kommer tycka att det är en skitbraskiva (men kanske inte ett mästerverk) om nån månad. kram
12.
j-adD: Du kan verkligen inte argumentera utan att säga saker som "pucko" eller hur? Sedan tror jag snarare att "Asilos Magdalena" handlar om Maria Magdalena som bölar om Jesus svek på deras blodsband.."Tetragrammaton" är det hebreiska namnet på Gud, "Meccamputechture" kopplas till Islam (Mecka) osv.
•pave paradise•
min personliga åsikt är ju att detta är deras bästa skiva hittills, men jag verkar vara ganska ensam om att tycka så efter vad jag läser här...
I try to stay uplifted so that bullshit can pass me
lhabia - cheesus christ, jag är itne dum i huvudet. tror du inte jag vet allt det redan? asilos magdalena betyder förövrigt magdalenaasylumen vilket är där man spärrade in skumma flickor för i tiden. cedric själv har sagt det jag sa om vampyrer och kärlek. puss
12.
men självklart kan man tolka allt på flera sätt. och jag tycker faktiskt du är ett pucko om du inte låter andra ha sin egen åsikt utan att du hoppar på dem. myspyssoja
12.
j-adD: Har inte hoppat på någon, ta och läs igenom de saker jag skrivit om du inte tror mig. Jag vill dock ha en acceptabel förklaring när folk har en annan åsikt :)
•pave paradise•
jaja, okej. fine! jag förstår dock inte riktigt hur du kan få in maria och jesus i asilois magdalena när Samael nämns som den huvudpersonen riktar sig mot i slutet. tror snarare det är någon vampyrliknande/Cain-liknande figur som blivit kickad i rumpan av sin gud för många gånger och vänt sig till Samael, helvetets here, istället. tell me, vad har du för teorier om alla andra låtar? intressant att höra! jag tycker för övrigt skivan är jävligt bra nu men jag har inte lyssnat tillräckligt. dock är det ingen ny frances the mute.
12.
Hm...angående "Asilos Magdalena" så tänkte jag i samma linjer som PitchForkMedia gjorde, backad av några spansktalande vänner, så jag har ingen s k "riktig" grund till mitt uttalande, det lät rätt dock..men ja, som vanligt lyckas The Mars Volta att skriva en svår och genomtänkt historia som man självklart vill lösa..så jag kommer ju försöka lösa det där på något sätt. Ska pula lite på låtarnas mening..
•pave paradise•
njaa det blev som jag trodde. Det är nog bara första skivan och den där första chocken som jag fastnade för. Hoppas på lite tyngre sound till nästa platta helt enkelt.