I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-09-05 12:14

Tom Waits

Har haft hans Mule Variations ett bra tag och "återupptäckte" den igen under semestern.

Nu är frågan, vilka mer skivor med han är bra? Om svaret är alla så säg vilken jag börjar med...

fridens

2006-09-05 13:58
uppenbara:

Swordfishtrombones, Rain Dogs, Franks Wild Years, Bone Machine, Alice, Blood Money

2006-09-05 17:03
Jag lägger till Bigtime (som är live), Blue valentine och real gone till ovanstående lista.

2006-09-05 17:44
Jag tycker att hans första (?) skiva Closing time är jävligt bra också, även om han ännu inte utvecklat sin karaktäristiska röst där.
Annars är Storyteller en jävligt bra liveskiva
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-06 06:57
Kan tyvärr inte hjälpa dig Phlu men ni andra ska ha tack!

2006-09-06 07:14
Phluphphelicious P20

gerhard hoberstorfer om jag inte har helt fel
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-06 07:14

2006-09-06 09:29
black rider mäst men också att jag har rätt stor koll på vad alla teater skådisar håler på med då jag är uppvuxen i och runt alla sthlms fria scener på grund av min far. så jag viste att han höl på med något sådant förut när jag tänkte efter.

2006-09-06 09:37
nja mer skadad av att ha sett mer film och teater än någon annan jag träffat eller hört talas om i samma ålder. var dock inte riktigt mit eget val.

2006-09-06 17:16
Deft. Bloodmoney. Annars gillar jag Real Gone och Bone Machine.
In the old days it was not a crime

2006-09-06 21:30
Alice, The Black Rider och Blood Money är alla skrivna som soundtracks till pjäser av expressionisten Robert Wilson, det gör skivorna väldigt intressanta och speciella och ger dem en alldeles speciell, mörk stämning. och jag älskar Waits' bruk av Chamberlain (en gammal sorts analog synt/"pianobandspelare", om jag har fattat det rätt), det låter grymt coolt och unikt. lyssna på låten "Starving in the belly of the whale" på Blood Money till exempel.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2006-09-07 14:17
gillar att han jobbade med les claypool på anti pop albumet. gryma grejer där från primus.

2006-09-07 21:25
storpajsarn
sen har de ju gjort Tommy The Cat tillsammans också

2006-09-07 23:24
i know

2006-09-09 10:50
Har helt missat att Tompa släpper nytt i höst. Orphans är namnet. Trippel-album, dessutom.

"Each of the three CDs is separately grouped and sub-titled – “Brawlers,” “Bawlers” and “Bastards” – to capture the full spectrum of Waits’ ranging and roving musical styles. “Brawlers” is chock full of raucous blues and full-throated juke joint stomp, “Bawlers” contains Celtic and country ballads, waltzes, lullabies, piano and classic lyrical Waits’ songs, while “Bastards” is filled with experimental music and strange tales."

Ses fram emot som fan!
2009

2006-09-09 10:53
Just det, källan ska ju med med också.

www.anti.com
2009

2006-09-09 19:09
Womack P21, jo, det där albumet gör mig glad varje gång jag tänker på det. det kan ju inte misslyckas! Real Gone var lite för modernt för min smak, gillar mer hans gammeldags musik, t ex albumen med freakshow/tivoli/kabaré-sound (som Blood Money och The Black Rider).
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2006-09-11 20:49
Inte för att jag är ett hängivet tom waits fan, men swordfishtrombones är grym iaf.
!!!!!!!!!!!!!!!!