I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intressanta skivsläpp - Kvartal 3/4-06

Övrig musik - Rock, pop & annat

   

2006-09-01 00:21

Intressanta skivsläpp - Kvartal 3/4-06

Rubriken säger allt: Vilka skivsläpp är enligt er intressanta, revolutionerande, riktigt jävla bra, osvosv? Själv har man fått den stora äran att få lyssna på några skivor/låtar på kommande album innan angett releasedatum, och är riktigt taggad inför skivhösten:

Mastodon - Blood Mountain (12/09/06)
1. The Wolf Is Loose
2. Crystal Skull
3. Sleeping Giant
4. Capillarian Crest
5. Circle Cysquatch (I min mening det som imponerar mest på plattan)
6. Bladecatcher
7. Colony of Birchmen
8. Hunters Of The Sky
9. Hand of Stone
10. This Mortal Soil
11. Siberian Divide
12. Pendelous Skin
13. Hidden Track

Lika tungt som vanligt, men med sämre sång än förut. Rätt kass kvalité på skivan jag fick med posten, men det bådar gott. Jävligt orättvist att ovanstående drar på en månadslång turné endast i USA tillsammans med Converge och The Bronx..att bo i Europa suger ibland. (Cedric från The Mars Volta gästar på en låt)




The Mars Volta - Amputechture (12/09/06)
1. Vicarious Atonement (Lugn ballad som lika kunde vara signerad Santana. Slutar med flippade trumpeter.)
2. Tetragrammaton (Smått irriterande temposkiftningar och gitarrton går uppåt i spiraler i början. Sen kommer dragspelet. 16:43 lång)
3. Vermicide (Riktigt seg, bossa-lik ballad)
4. Meccamputechture (Plattans huvudnummer tycker jag. Alla låter svänger och gungar mäktigt men denna svänger även fast det är rätt lugnt rakt igenom.)
5. Asilos Magdalena (Underbar spansk akustisk låt, med sång på spanska. Fantastisk.)
6. Viscera Eyes (Första singeln. Tillsammans med Meccaamputechture skivans absolut bästa spår. känns mer som ett At The Drive-In som tagits ner på jorden än Mars Volta. Finns att höra på Mars Voltas myspace-sida.)
7. Day of The Baphomets (Börjar med exotiska trummor, som snabbt ackompanjeras med ett fantastiskt bas-solo. Sedan blir det Mars Volta-flumm med skräniga gitarrer och trumpeter i allra högsta klass.)
8. El Ciervo Vulnerado (Skivans sämsta och konstigaste låt, låter som Frances The Mute-flumm.)

Bättre än Frances The Mute på ett sätt, sämre på ett annat, når absolut inte upp till De-Loused In The Comatorium. Frances The Mute hade mycket mer tempo än Amputechture, men det tar Amputechture igen genom en struktur och kontroll som inte fanns på Frances The Mute. Denna gång finns tydligen inte ett tema som på de två första skivorna, men ändå finns det ett som man får lista ut själv. jag och en polare har listat ut det, nu är det er tur.




Deftones - Saturday Night Wrist (31/10/06)
1. Hole In The Earth
2. Fm
3. Beware
4. Cherry Waves
5. Mein (Feat. Serj Tankian)
6. Interlude
7. Tilde
8. Rats
9. Pink Cellphone (Feat. Annie Hardy)
10. Combat
11. The Earth
12. Comanche

Här har jag bara fått tracklisten och omslaget. Singeln, "Hole In The Earth", har jag dock hört och den är riktigtriktigt bra.

Give me YOUR expectations!

•pave paradise•