I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intressanta skivsläpp - Kvartal 3/4-06

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-09-01 00:21

Intressanta skivsläpp - Kvartal 3/4-06

Rubriken säger allt: Vilka skivsläpp är enligt er intressanta, revolutionerande, riktigt jävla bra, osvosv? Själv har man fått den stora äran att få lyssna på några skivor/låtar på kommande album innan angett releasedatum, och är riktigt taggad inför skivhösten:

Mastodon - Blood Mountain (12/09/06)
1. The Wolf Is Loose
2. Crystal Skull
3. Sleeping Giant
4. Capillarian Crest
5. Circle Cysquatch (I min mening det som imponerar mest på plattan)
6. Bladecatcher
7. Colony of Birchmen
8. Hunters Of The Sky
9. Hand of Stone
10. This Mortal Soil
11. Siberian Divide
12. Pendelous Skin
13. Hidden Track

Lika tungt som vanligt, men med sämre sång än förut. Rätt kass kvalité på skivan jag fick med posten, men det bådar gott. Jävligt orättvist att ovanstående drar på en månadslång turné endast i USA tillsammans med Converge och The Bronx..att bo i Europa suger ibland. (Cedric från The Mars Volta gästar på en låt)

The Mars Volta - Amputechture (12/09/06)
1. Vicarious Atonement (Lugn ballad som lika kunde vara signerad Santana. Slutar med flippade trumpeter.)
2. Tetragrammaton (Smått irriterande temposkiftningar och gitarrton går uppåt i spiraler i början. Sen kommer dragspelet. 16:43 lång)
3. Vermicide (Riktigt seg, bossa-lik ballad)
4. Meccamputechture (Plattans huvudnummer tycker jag. Alla låter svänger och gungar mäktigt men denna svänger även fast det är rätt lugnt rakt igenom.)
5. Asilos Magdalena (Underbar spansk akustisk låt, med sång på spanska. Fantastisk.)
6. Viscera Eyes (Första singeln. Tillsammans med Meccaamputechture skivans absolut bästa spår. känns mer som ett At The Drive-In som tagits ner på jorden än Mars Volta. Finns att höra på Mars Voltas myspace-sida.)
7. Day of The Baphomets (Börjar med exotiska trummor, som snabbt ackompanjeras med ett fantastiskt bas-solo. Sedan blir det Mars Volta-flumm med skräniga gitarrer och trumpeter i allra högsta klass.)
8. El Ciervo Vulnerado (Skivans sämsta och konstigaste låt, låter som Frances The Mute-flumm.)

Bättre än Frances The Mute på ett sätt, sämre på ett annat, når absolut inte upp till De-Loused In The Comatorium. Frances The Mute hade mycket mer tempo än Amputechture, men det tar Amputechture igen genom en struktur och kontroll som inte fanns på Frances The Mute. Denna gång finns tydligen inte ett tema som på de två första skivorna, men ändå finns det ett som man får lista ut själv. jag och en polare har listat ut det, nu är det er tur.

Deftones - Saturday Night Wrist (31/10/06)
1. Hole In The Earth
2. Fm
3. Beware
4. Cherry Waves
5. Mein (Feat. Serj Tankian)
6. Interlude
7. Tilde
8. Rats
9. Pink Cellphone (Feat. Annie Hardy)
10. Combat
11. The Earth
12. Comanche

Här har jag bara fått tracklisten och omslaget. Singeln, "Hole In The Earth", har jag dock hört och den är riktigtriktigt bra.

Give me YOUR expectations!

•pave paradise•

2006-09-01 00:41
Psst, frances the mute är mycket bättre än de-loused. Bara så du vet.
12.

2006-09-01 00:43
j-adD:

Nej, det är den verkligen inte. Vill man ha flumm och meningslösa datorplinkande så, ja, då är Frances The Mute mycket bättre. Men jag tycker inte att den är det då jag gillar musik som undviker små-pretentiösa technotripper.
•pave paradise•

2006-09-01 00:45
The Haunted - The Dead Eye kan inte bli annat än fet.. ingen tracklist ute än vad jag sett , men den släpps 31 okt
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-09-01 00:46
och på tal om Mastodon verkar skivan väldigt trevlig.. Crystal Skull var med på senaste Close Up cdn, den gillar jag
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-09-01 00:51
Andra heta släpp:

The Bronx - The Bronx (2006) - Ute Nu!!
Converge - No Heroes (24/10/06)
•pave paradise•

2006-09-02 00:06
Självpropps?
•pave paradise•

2006-09-03 06:47
Jag tycker Damon albarns nya band The Good The Bad and The Queen verkar intressant, med en verve gitarrist och en clash basist och nån trummis som säkert vart med i nåt band men inte lyckades fånga mitt minne.

2006-09-03 10:00
Christian Falk släpper sin nya skiva 'People say' om en månad, de två singlar som hittills släppts, Dream on med Robyn och Ola Salo samt Shine med Pauline är riktigt bra. Bonnier verkar ha beslutsångest när det gäller releasen av skivan eftersom datumet ändrats hela tiden. Det som gäller just nu är dock 4:e oktober!
jagvillocksåhaenblog.com

2006-09-03 20:17
ser fan fram emot mastodon asså...
Better active today than radioactive tomorrow

2006-09-03 20:18
annars, world burns to death ska tydligen släppa nytt och det lär bli förbannat bra ... som vanligt med dom.
Better active today than radioactive tomorrow

2006-09-03 21:19
Nya skivor av dillinger escape plan, blood brothers, plot to blow up the eiffel tower m.fl. kommer väl i år också hoppas jag
12.

2006-09-03 22:48
Deftones - Mein (Feat. Serj Tankian) är redan min favoritlåt utan att jag har hört den!
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2006-09-05 00:19
bright eyes släpper ett nytt "a collection of songs" album med rariteter från 98-2006 nu i höst. 27 oktober var det kanske.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2006-09-06 10:24
lhabia
Har du hört nåt av the Bronx nya? Hur låter det?
Är det sant att det ska finnas en "explicit" och en "clean"?

Har du lust att berätta lite mer om Mastodon
FUMF!

2006-09-06 12:04
Ah, right. El-P uppföljare till Fantastic Damage, I Won't Sleep Until You're Dead kommer ju banne mig i år också! Hett hett!
12.

2006-09-06 21:17
alex:

Japp! Inhandlades igår, låter punkigare men ändå inte lika "hårt" som förra plattan. En låt påminner smått om DFA79, en som en rock-folk-blandning. Köp den med endast Parental Advisory-loggan uppe i hörnet, INTE den med "The Bronx" på framsidan. Riktigt riktigt bra och rolig lyssning måste jag säga!

Mastodons nya har jag i rätt usel kvalité (pre-cd) så jag vill egentligen inte säga någonting..låtarna låter bra men sången känns..usel. Hoppas på att det är just för att det är kvalitén som sviker och inget annat, låter nog mycket bättre när den släpps.
•pave paradise•

2006-09-13 21:26
Peppen på Converges nya är helt klart hög!
Hoppas på att de går tillbaka lite till Jane Doe stuket än att de fortsätter där You fail me lämnade in.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-13 23:02
Om Shai Hulud trycker ut sin debut på Metalblade så blir det utan något som helst tvivel årets skiva....men den kommer nog nångång nästa år.
A Profound Hatred of Man

2006-09-13 23:13
Jag är riktigt sugen på Triviums nya "The Crusade – som släpps nu den 10 oktober.

"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2006-09-14 03:17
dom spelade beware på hultsfred...det kan bli riktigt bra det där. hoppas dom kommer till europa snart igen
skriv kort, helst inte alls

2006-09-14 22:19
Britney Spears - Can You Handle Mine
1. Britney - Mona Lisa
2. Britney - Intimidated
3. Britney - Girls and Boys
4. Britney - And Then We Kiss
5. Britney - Shell Never Be Me
6. Britney - Ive Just Begun (Having My Fun)
7. Britney - Guilty
8. Britney - Over to You Now
9. Britney - Get it
10. Britney - Chaotic
11. Britney - Someday (I Will Understand)
12. Britney - Do Somethin (DJ Monks Radio Edit Hidden Track)

Ja det var väl ganska intetsägande och betydligt sämre än väntat...Hörde knappt någon hit på hela skivan.

Men kanske förstår första singeln bättre när jag hört den ett par 100 ggr
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-09-14 23:26
grönajätten:

måste säga att britney passar in perfekt bland banden vi andra nämnt :)
•pave paradise•

2006-09-16 15:01
Incubus - Light Grenades

1. Quicksand
2. A Kiss To Send Us Off
3. Dig
4. Anna Molly
5. Love Hurts
6. Light Grenades
7. Earth to Bella Part 1
8. Oil and Water
9. Diamonds and Coal
10. Rogues
11. Paper Shoes
12. Pendulous Threads
13. Earth to Bella Part 2

Har hört ena delen av Earth to Bella. Vet dock inte vilken men tippar på den första av dom. Den delen var iaf superb - percis som det mesta med Incubus. Även hört en liten del av Anna Molly och det låter lovande.

Tror denna skiva kommer knäcka övriga rockskivor detta år
"Don't schsch me motherfucker"

2006-09-16 15:01
Glömde tillägga att den släpps 28 november.
"Don't schsch me motherfucker"