brittisk musik
Är torsk på brittisk musik just nu. Skulle vilja ha bra tips om ni vet? Syftar på babyshambles, The libertines, Pulp, Oasis ect. Typ rock ska det va.
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
Dirty pretty things, Arctic monkeys, Kaiser chiefs
Kanske...?
Kaiser chiefs har jag itne hört, är dom bra?
Known, The Satellites, 52commercial Road
cockney rejects var alldeles för "hårt" för mig smak.
sen så får det ju gärna vara med en sångare som har brittisk accent, diggar det som fan.
The Jam, Primal Scream, The Coral.
The Kooks, The Zutons, The Editors, Franz Ferdinand...
Muse, gamla Radiohead
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Doves är rätt bra. Some Cities som kom förra året är helt klart värd att kolla in, även deras äldre skivor är helt ok.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skaffa Thom Yorke - Eraser. Högklassig Nintendo-musik. Skaffa dock inte Hard-Fi eller Lostprophets, bajspop och emo kan du vara utan..sen är dessa två rätt usla band ur vardera genre..Muse - Absolution, Radiohead - Hail To The Thief och OK Computer är fantastiska brittiska album..annars kan man ju köra gamlingar som The Who (Tommy), The Beatles (Revolver) och Led Zeppelin (In Through The Out Door)
•pave paradise•
Stone roses, Maximo park för att fylla i lite som inte skrivits.. annars om jag får välja favorit plattor bara så där från toppen av huvudet Oasis - Definetly maybe The Libertines - Up the bracket The Editors - The back room Dirty pretty things - Waterloo to Anywhere Kula Shaker - K Beatles - White album Arctic Monkeys - Whatever people.....
New Zealand Why not?
The Clash har ju inspirerat många av ovan nämda. The Smiths är ju bra och brittiska.
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”
Moderator
2006-08-31 01:38
Buzzcocks, Joy Division...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
The Cribs, We are Scientists, Orange Juice, White Rose Movement, Bloc Party osv. Känns som det allra bästa har nämnts här så kolla upp allt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The ordinary Boys heter dom. Helsköna killar och deras Boys Will Be Boys är så skön så att jagf dedikerade en tatuering till den
Shooo bree
Ahh, the ordinary boys. Riktigt sköna, fast lite mer ska-influenser än övriga band i tråden.. Call to arms är min favorit på Brassbound. farbrorbla, får man fråga hur tatueringen ser ut?
Boys will be boys är förövrigt riktigt bra, men jag bodde i England i nåra månader i våras och FYFAN va de körde sönder den på pubben/klubben. Gick i genomsnitt 4-5ggr per kväll.
beautiful south + housemartins, från en lad till en annan!! echo & the bunnymen jesus & the mary chain! elivs costello inspiral carpets! a certain ration happy mondays the farm the cure suede verve ride depeche mode!!! pet shop boys charlatans! manic street preachers och så till det senaste the holloways! fyfan nu fick mig att tänka efter
Man fattar hur den är, tycker den var grym!
Haha är en sån sucker för dedikerade gaddar som man tröttnar på efter ett år. Ska köra en dedikerad till Antisocial i nacken om nån månad
Shooo bree
the clash och sham 69
Jag nominerar U2 som mest otippade grupp i denna tråd :D
The Kooooooooooks
I'm at war tonight, You're in over your head, she said.