I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lära sig spela trummor?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-08-20 19:42

lära sig spela trummor?

jag vill lära mig spela trummor, vet någon vart i stockholm jag kan vända mig?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-20 20:16
www.google.se

Kulturskolan
•pave paradise•

2006-08-20 20:22
känns som man ska vara plutt för att gå där. men det är värt att kolla upp kanske. mer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-20 20:43
jag har inte möjlighet. eller jag kan väl lära mig själv om jag hittar något stans att sitta och öva.

2006-08-21 20:04
?

2006-08-21 20:14
köp ett eltrumset typ roland.. de nyare modellerna har en mesh-virvel som inte ligger långt ifrån känslan av att slå på ett riktigt trumskinn
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-08-21 20:17
så då kan jag alltså öva hemma med lurar då eller?

2006-08-21 23:08
det är iofs ett schyst alternativ. känns som jag klan köpa ett begagnat lite billigare att öva på. men då frågan, om man vill lära sig själv, finns det någon slags litteratur som är vettig. menar, någonting måste jag väll lära mig som grund?

2006-08-22 01:04
http://www.trumskolan.se/Trumskolan.html <-- check it out!

2006-08-22 01:07
trumma på benen, på tidningar eller på borden eller vadfan som helst:) Har du aldrig spelat på kastruller som barn?

Bara du vet anatomin hos ett trumset (hur varje del låter och vilken funktion den har - kolla på bilder/videos?) så kan du ju tänka dig de ljuden när du övar mot ett bord eller nåt.
Ett tips är att öva med riktiga trumpinnar.
Sen är det ju bra om du nån gång sitter vid ett trumset och prövar det du har gissat dig fram till. Du kanske känner någon med replokal/trumset hemma?
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2006-08-22 17:09
watakaa: perfekt!

jag sitter och trummar. alltid, på allt. så...

2006-08-22 22:57
kan ju höra direkt då, några billiga såna trummor som duger för en noob? finns det?

2006-08-23 09:29
nhoj: Hur mycket är du bered att lägga ut?
Man kan hitta bra grejor på blocket.se och vendolin.se, om du bor i sthlm så är slagverkskompaniet.se en riktigt bra affär, samt jam.se´s trummavdelning är okej.
Musikbörsen lurar dig bara, så dom kan du skippa.

2006-08-23 10:58
Man kan lära sig trumma i Fryshuset, har en kompis som ska börja ta lektioner där.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-08-23 11:05
lyssna är det bästa sättet att lära sig, och träna att trumma hela tiden, okej folk kommer få ryck på dig men det är inte så farligt

2006-08-23 18:27
watakaa jag vet inte riktigt. kikade lite på blocket, fanns några för 5000 ca, men om jag får betydligt bättre prylar för några tusen mer är det dom jag vill ha. men jag är ju ny, och har kanske inte världens högsta krav.

2006-08-23 18:38
ATLien fryshuset går inte med tanke på mina arbetstider. det är synd

2006-08-24 12:21
nhoj: du kan ju förstochfrämst ta och bli medlem på http://www.drummersunited.se/ <-- Svenskt trumforum, riktigt bra!

2006-08-24 17:06
watakaa suveränt! whoa är bra att ha ibland trots allt!

2006-09-14 22:37
jag uppar den här! ingen som kan lära mig privat då?