I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

om ingen skrivit om detta: låtstöld

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-08-17 15:37

om ingen skrivit om detta: låtstöld

jag blir galen på Fergies låt London Bridge
den är ju världens jävla rip off på M.I.A Galang, inte för att den mainstream massa fergie vill nå kan Galang utantill, men ändå....sug Fergie hon är ju noll originell

har ni några fler ni stör er på?
(förövrigt om sånt här är kul har popnonstop på p3 ett sånt här inslag då o då musikpolisen eller ngt heter det)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-17 17:14
hmm när du nämner det så.
Shooo bree

2006-08-17 17:24
Paris Hiltons låt och UB40´s gamla reggaedänga "Kingston Town" e skrämmande lika
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak

"You´ll never walk alone" Liverpool FC

2006-08-17 17:57
heheh yes faktiskt, exact samma stil. man skulle lätt kunna foga ihop dem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-17 17:59
för att inte tala om hur Iron Maidens "Fear of the Dark" är en kopia av Sisters of Mercy - Temple of love
Still in the bridge

2006-08-17 18:00
eller gitarrslingan
Still in the bridge

2006-08-17 18:30
eller att Stairway to heaven introt är snott från Spirits låt Taurus.

2006-08-17 18:30
och att dazed and confused är en cover

2006-08-17 18:49
Bright Eyes - Bowl Of Oranges påminner sjukt mkt om nån annan låt, kan dock inte komma på vilken...
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak

"You´ll never walk alone" Liverpool FC

2006-08-17 22:26
Så Fergie har samplat en MIA-låt...so fucking what? Vilken R&B/HipHop/Soul/vadfanmannukallardet-art ist har inte gjort det?
•pave paradise•

2006-08-17 22:28
blir bara jävligt störd på fergie
de e ingen sampling
de e bara ren o skär låtstöld för övrigt.
samplingar är ju helt okej.
låtstölder är ngt annat.

2006-08-17 22:39
Din första mening avslöjar ju allting, du tycker inte om Fergie. Sampling, annars hade hon blivit stämd eller något liknande som griniga vuxna gör mot varandra när de inte har något bättre för sig.
•pave paradise•

2006-08-17 22:51
?
ursäkta.
heheh visste inte du var fergie fanatic, tycker jag var rätt obvious me vad jag tycker om fergie redan när jag skrev tråden.

tycker låtstöld är rätt roligt, ladda hem o jämnföra, för o fatta tråden så lyssna på p3 popnonstop ngn morgon som sagt.
och för övrigt
jag är grinigast bitchen i stan, o de är underbart ;-)

2006-08-17 23:07
Fergie-fanatic? Jag spydde första gången jag hörde Black Eyed Peas, jag skrattade tills jag fick ont i magen första gången jag hörde hur pinsam MIA är. Sen är du inte så "obvious" som du säger då det är rätt hackigt skrivet där uppe, svårt att fatta, låter som du dampar loss och får ut vissa ord och inte andra. Och återigen, Fergie-fanatic? Ta en titt på min sida här på whoa. Om du känner igen ett enda av banden eller albumen som nämns där, så dricker jag ett liter bensin: folk som ens bryr sig om Fergie och lyssnar på närliggande musik brukar inte ha så mycket koll på den riktiga musikvärlden.
•pave paradise•

2006-08-17 23:09
hjälp, vad har jag gjort?
överreaktion av ngt slag som jag inte fattar

ha en trevlig kväll

2006-08-17 23:13
Du gjorde det enorma misstaget att låta en pissmyra till artist som Fergie komma in på din radar.
•pave paradise•

2006-08-17 23:47
ja de är förjävligt me polare som lyssnar på musik man inte trivs med. bara hålla för öronen nästa gång.

2006-08-18 19:25
Ihabia: whoa-folk med hybris finns i varje tråd. Dra in stavningsargument när du inte är täckt på andra fronter är också en klassiker. Väntar ivrigt på svaret storlek roman du kommer slänga i mitt ansikte för att läxa upp mig och prove your superiority.

Så här är det: Gwen Stefani, Nelly Furtado, Timbaland och framförallt MIA ska ha pengar för London Bridge helt enkelt för att Fergie försöker lansera sitt eget skit genom att kalkylera efter andras skit. Det är lathet, det är genomskinligt och det är en förolämpning till och med mot MTV-tittare. Anledningen till att jag reagerar är för att jag själv om jag vore artist skulle ha svårt att hitta anledningar att kämpa för att komma på något orginellt om andra bara skulle kunna kopiera min skötebarn rakt av. Det är en skrämmande trend.

It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2006-08-18 22:03
reina: haha...ok, roligt, jag skrattar. så.

kingjaffyjoe: ja?
•pave paradise•

2006-08-19 01:41
Clydisch, både Sisters of Mercy - Temple of love och Iron Maiden - Fear of the dark kom ut samma år, 1992!
Varför är alla på Whoa så oseriösa?

2006-08-19 13:37
Graffman: Temple of love var ute redan 1991, medan Fear of the dark kom 1992.
Källa: www.allmusic.com
Still in the bridge