ok: Leftöver crack - atheist anthem Bathory - In conspiracy with satan Soulfly - I believe Motorhead/sepultura - Orgasmatron (nåja, han sjunger ju iallafall om att "i am mars, the god of war") Bob Marley - Öhm, typ allt. Men det jag kommer att tänka på på rak han är väl Forever loving jah, lion of judah, Jah live och exodus. Hmm, JA! Vi har ju världens bästa låt (nåja, en av dom): Genesis - Suppers ready Här har vi ett 22 minuters epos med bibliskt tema. kvällsfikat som är redo är ju nattvarden som jesus åt med sina lärjungar innan han dog som ni kankse kan lista ut. Jaja, den låten är grym. Det var iallafall min introduktion till genesis. Och nej, genesis är inte det där töntiga 80tals popbandet med hits som I cant dance och land of confusion. Eller, det är ju samma band, men det är skillnad på Genesis och genesis :P Liveversionen på Seconds out är den som gäller. Har man hört den så är suger originalet. Eller, originalet är iaf inte lika bra :P Vi fortsätter: Iron Maiden - the sign of the cross , den misstänker jag iallafall handlar om religion. Likaså The Number of the beast och säkert massa andra låtar. Black Sabbath - N.I.B , nej, det betyder inte Naitivity In Black, men den handlar om satan, det är väl typ den enda av deras äldre låtar som faktiskt handlar om djävulen. Tyr handlar ju om vikingagudar, så den skivan räknas också. Robert Johnson - Hellhound on my trail , handlar om en man (han själv?) som säljer sin själ till djävulen, likaså tror jag att Crossroads/crossroads blues handlar om. Nine Inch Nails - Heretic , "Your god is dead, and no one cares". Refrängen säger allt. Simon and garfunkel - Like a bridge over troubled water . Jag vet inte vem som har skrivit den, det är en psalm så vitt jag vet, men deras version är väl mest känd. Johnny Cashs är också bra. Nu lessnade jag.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die