I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lyssna på låt från The Mars Voltas nya

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-07-23 11:50

Lyssna på låt från The Mars Voltas nya

Amputecture kommer ut den 22a augusti men redan nu kan man lyssna på hela låten Viscera Eyes :

Windows Media

Real Media

Håll till godo!

12.

2006-07-23 14:23
Klart att den är runt tio min. lång..!

Mars Volta gör mig förvirrad.
I princip så gillar jag aldrig deras låtar första gången jag hört dem, andra gången hittar jag nån skön slinga eller liknande som jag längtar mig fram till nästa gång jag sätter på den. Då hittar jag ännu mer och sedan går de bara på repeat tills jag spyr..

Men denna var soft, lite klen för dem tycker jag, fast det bottnar nog i att jag är mer inne på ATDI..

Vet du om de ska ut på turné i år?
<br>

2006-07-23 15:52
Det blir nog mest usa-turnerande i år gissar jag på. Checka deras hemsida.
12.

2006-07-24 15:17
Även fast Mars Volta är gamla At The Drive-In medlemmar gillar jag verkligen inte att man ska på något sätt tala om vardera grupps musik i samma mening, musikaliskt sett har de inte så värst mycket gemensamt ju. Har lyssnat igenom hela plattan (ja, jag har hela plattan..) och kan direkt konstatera att efter några veckors lyssnande känns plattan bättre än Frances The Mute men når inte upp till De-loused In The Comatorium. Det här är Mars Voltas "rock"platta, det är mycket mer struktur, mycket mindre allmänt flum men fullt av medvetet placerat flum. Finns ballader, akustiska låtar och allt följer en väldigt strukturerad mall. I helhet väldigtväldigt bra, men skivan kommer garanterat vara bättre.
•pave paradise•

2006-07-24 17:25
Frances the Mute är eoner bättre än De-loused. Struktur är för kontorsfjollor.
12.

2006-07-25 19:19
För mig känns det som De-loused är en skiva som man kan ta vilken enstaka låt ur som helst och bara förundras över hur sjukt jävla genialisk den är, medans Frances mer är beroende av helthetsintrycket. Lite som en samling korta noveller kontra en utdragen bizarro, typ.

Förresten, vart i allsindar hittar man tjejer i sverige som lyssnar på ATDI!?