I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-07-12 00:26

Syd Barrett död

har jusst fått höra att syd barrett dött.
vad säger man om en sån sak?

2006-07-12 00:35
our heroes all die crazy
broken, poor or shot

2006-07-12 02:36
RIP!!! ÄLSKAR Piper... och de tidiga singlarna. Även "the Madcap laughs" är grym.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-12 05:11
RIP SYD BARRETT!! MIN LEDSTJÄRNA FÖR MUSIK!
ROGER KEITH BARRETT!!
GOD BLESS YOUR ETERNAL SOUL!
DillSound like whoa....
för mer info: maila eller gör nåt annat

2006-07-12 08:12
NOOOO :'( R.I.P.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-07-12 11:36
Alltså, skulle just göra en tr¨djävel!

Fyfan, läste det imorse. Jag är fan utom mig av sorg. Jag ligger och lyssnar på shine on you crazy diamond nu. Det kändes liksom mest passande. Sedan ska jag väl lyssna på hela wish you were here skivan med.

:'(

snart kommer Se Emily play i playlisten. Kommer fan fälla ännu en tår.

Ok, kansk elite overkill, men jag har tänkt bära svarta kläder hela dagen idag till hans ära.

Och hade jag haft lite Mandrax eller LSD eller något annat skojsigt så hade jag fan kört det hela dagen också.

THE MADCAP WILL KEEP ON LAUGHING FOREVER!

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-07-12 11:58
Ja, känns ju inte kul att jobba just nu... Sitter och lyssnar på lite Syd-solomaterial samt Pinkan, kommer nog fälla en och annan tår när jag kommer hem!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-07-12 15:43
Han var en av grundarna av Pink Floyd som du säkert hört talas om!

www.sydbarrett.net/

Va, oj då så tråkigt, vila i frid lilla vovve!

2006-07-12 15:43

2006-07-13 16:58
Herregud....
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2006-07-14 15:36
DiamondDust F14
WTF?!?
Shooo bree

2006-07-14 21:16
SNÄLLA BANNA DIAMONDUST!

Fäörbannat jävla okänslig och sjuk kvinna. Vem fan bryhr sig om en jävla hundjävel som är med i en jävla skitserie när The Madcap himself har dött?

Helvete! Visa lite respekt förfan. Jag vet att du försöker skaffa whoapoäng genom att vara "rolig", men vafanm någonstans får man ju dra gränsen!!!!
Just born to die

2006-07-15 12:31
en epok går i graven :(

DiamondDust

Lär dig respekt, människa! :<
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-07-15 13:08
:'(

Nu tycker jag vi tar en tyst minut och tänker på Syd.

Remember when you were young, you shone like the sun.
Now there's a look in your eyes, like black holes in the sky.
You were caught on the crossfire of childhood and stardom, blown on the steel breeze.
Come on you target for faraway laughter,
come on you stranger, you legend, you martyr, and shine!
You reached for the secret too soon, you cried for the moon.
Threatened by shadows at night, and exposed in the light.
Well you wore out your welcome with random precision,
rode on the steel breeze.
Come on you raver, you seer of visions,
come on you painter, you piper, you prisoner, and shine!

Just born to die

2006-07-15 13:29
Tråkigt som fan!

R.I.P
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2006-07-17 21:09
shine on..

r.i.p.
- U ain't really house, your love was never true

2006-07-17 23:38
"Wish you were here" får liksom en ny mening när den handlar om död... kommer ihåg alla gånger man kollade på en bild av Syd och tänkte "vad flummig han ser ut!" sedan lyssnade man på hans musik och insåg att han var ett geni, mer eller mindre. helst mer.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2006-07-18 03:39
R.I.P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2006-07-18 12:02
we don't need no education!
to long we have been in the same system

2006-07-18 15:16
the_first_two P0
du har fått nåt om bakfoten... The Wall gjordes av resterande Pink Floyd-medlemmar i runda slängar 10 år efter att Syd Barrett hade lämnat bandet :P
för övrigt är DiamondDust en okulturell tölp som uppenbarligen aldrig ens hört talas om denna milstolpe i musikhistorien.

2006-07-18 22:44
DiamondDust F15

Idiot. Visst det dör folk hela tiden, men för varje människa som dör finns det nån som blir ledsen. Så när nån nära till dig/någon du beundrar dör ska jag ställa mig på begravningen och skratta åt dig för att du är ledsen? Åt helvete med dig. R.i.p syd barret

2006-07-19 19:58
DiamantDamm F15. tack för att du förstår. hejdå.