I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som spelar gitarr

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-06-10 10:36

Ni som spelar gitarr

1.Vilken stil
2.Vad har ni för utsrustning
3.Vilken utrustning önskar ni ha
4.Kan man seriekoppla effektpedaler/boxar (ex en wah med en amp)?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-10 14:38
1. hmm, stil? jag spelar allt möjligt.. mest punk/rock. men jag har nog inte utvecklat någon särskild gitarrstil ännu.
2. Crappy utrustning.. 15w förstärkare och en halvusel stratakopia.
3. Jag vill nog ha en telecaster eller stratocaster. vad för förstärkare vet jag inte.
4. Känner mig okunnig så det är nog bäst att jag inte svarar på det.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-06-10 14:58
1. All skit, mest blues typ, eller min spelstil är väl bluesbaserad antar jag :P

2. följande skit:

En fender strata. 60tals huvud, tunn hals, har varit metallic blå, men är nu typ träfärgad. Har haft ett floyd rose stall, men har nu ett avsågat telestall istället. Volymkontrollens ratt saknas, därför att jag inte har lärt mig att spela utan att ta i den hela tiden.

Mickarna är 2 st Lundgren custom P90s i singelcoilsize, dessa sitter i stall och halsposition. Mittenmicken är så långt nedskruvad som det går, och är skitdålig och har skandalöst låg utsignal (till skillnad från Lundgren mickarna, som har sjukt hög output).

Sen har jag en Ibanez AS200 som är pappas. Men den lirar ändå bara jag på. Inget special på den. Typ samma som John Scofields signatur, fast med coiltapswitch på övre micken. Ser ut som en ES335:a

Hmm, sedan har jag en Ibanez RGnånting. En billig svart metalyxa med fast stall. Lirar dock typ aldrig på den.

Sen har jag en billig transistorstärkare, en Peavey Bandit på 100 watt, 1x12a. Grymt bra för priset.

Men snart har jag jobbat ihop pengar, och då blir det en Valve king

I effektväg kör jag inte med mycket, ska tjacka en Line 6 delaypedal snart, när ajg har pengar. Jag har en Dimebag Crybaby from hell, den billiga versionen som saknar kontroller, samt en Schaller volympedal, som är totalt värdelös, men som kostade typ 300 spänn.

Sen har jag en Bjärton nylonsträngad akustisk från 60-talet också. Kostade 100 spänn på en loppis. Kostar typ 1500 på tradera.

3. En moogerfooger delaypedal. Kostar typ 5000, men är värd det.

4. Ja, det kan man, men ljudet låter ju olika beroende på i vilken ordning du kopplar effekterna.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-06-10 18:21
1. kör mest punk och metall

2. Ukulele med 6 strängar... ostämnd

3. en stämnd ukulele

4. om man värkligen vill
WoooP!

2006-06-10 23:50

1. singer/songwriter, funk, metal, hardcore.
2. Musicman signature skit, line 6 rack.
3. det fetaste inom marshall
4. Jajjemen.

2006-06-10 23:56
1. metal mestadels
2. j&d strata-kopia, guitarport, m-audio fast track och 50w speakers.. samt en 15w förstärkare som står och dammar
3. en ibanez i 8000kronorsklassen
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-06-11 01:27
1.Punk/crust/metal/sludge aktigt
2.En epiphone sg 62, en jj labs top. Ingen låda för tillfället... lånar. boss Metalzone distpedal.
3.Gibson sg... den där nya med knogjärnsinlägg ser hård ut, haha. Och jag skulle vilja ha en orange stärk, 100w topp...
4.Jorå...
Better active today than radioactive tomorrow

2006-06-11 15:30
Justja, jag har även en hemmabyggd telecaster som är ruggigt ful och dålig. Men den var cool. Fast nu har jag målat massa jävla blommor och annan hippieskit på den. Även ett hjärta där det står "Dedicated to uncle Jerry", då¨den självklart är dedikerad till Jerry Garcia. Jag funderar även på att bygga up plektrumskyddet och klistra dit en fet bild på jerry garcia.
Just born to die

2006-06-11 18:58
1. det ja ä sugen på, dock mest rock
2. epiphone special gura, kustom 16w amp och en boss metal zone pedal
3. inte så noga...ä inte så ruggigt bra direkt
4. inte en aning

2006-06-12 01:16
1.Rock,Pop,Metal,Sing/Songwriter,Jazz, jag har lirat det mesta
men just nu lirar jag 60-70 tals rock ala hendrix och the who
2.En Vit Fender telecaster med ernie ball superslinky strängar och fender medium plektrum,ingen stärkare just nu men det blir en 5150 top till hösten och en marshall låda
3.En svart Gibson Sg med emg mickar en peavey 5150 (rör) top och 2 marshall 100 watts lådor,en vinklad och en rak låda.
en ovation celebrity special.
4.ja
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”

2006-06-13 03:31
1. Rock, (horror)Punk, Psychobilly etc.
2. En LTD M 50 och en Line6 Spider II 30 W stärkare.
3. Jag vet inte riktigt. Är rätt så noob så.
4. Hänvisar till punkt 3.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-14 17:04
Är det ok om man är basist?
Jag skriver ändå hähä.

1: Bluesbaserad Rock alá 60-70 tal
2: En rickenbacker 4001 '78 och en ampegrig.
3: Har i princip den utrustningen jag vill ha.. men en gammal fender jazzbas vore rätt ballt att ha också.
4: Absolut, men testa lite i vilken ordning du sätter allt. kolla med affär och dyl. vad dom rekommenderar.
Omnia est Faeces

2006-06-14 17:47
aaah, nu har jag beställt min nya peavey :)

Samt en line 6 Echo park delay pedal.
Just born to die

2006-06-14 18:04
Stevie Ray Vaughn Custom Stratocaster
Mesa Rectifier
Schecter C-7 (har sju strängar)
+ 5-6 pedaler. (hyper metal, wah-wah, super chorus, zoom 101, etc)

har haft kurt cobains custom Fender Jagstang förut i kurts trademark färg.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-06-14 18:27
är inte kurtans gitarr jävligt dålig? Det är iaf vad jag har hört, typ att den ger rundgång hela tiden och att den brusar och har sig.
Just born to die

2006-06-14 18:54
fantalight
haha har du fått den uppfattnigen genom att se på nirvanas uppträdanden? det är en konst inte nåt fel på gitarren inte.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-06-14 19:12
nejnejnej, känner en kille som har lirat på en sådan. Kurt cobain är ju expert på rundgång, därför misstänker jag att hans signaturgitarr faktiskt kan vara byggd för att ge mycket rundgång.
Just born to die

2006-06-14 19:12
Eller, min kompis sa att den var dålig, och att den bara rundade. Så, det var så jag menade.

Just born to die

2006-06-15 14:04
1. Mest funk, men även metal, punk, pop, visor, typ vad fan som helst
egentligen

2. Ibanez AR-100 CS (artist från japan, 81:a)
Epiphone Black beauty(les paul)
Sqiure strata (billig fender kopia)
och 2 akustiska av okännt ursprung
Hughes & Kettner Combo
Crybaby (wah-wah)
Ibanez phaser

3. En Fender strata, jaguar eller jazzmaster vore ju inte fel.
Skulle inte lida om jag kom över en rörstärkare heller, i övrigt är
jag ganska nöjd

4. Jupp, olika resultat beroende på vilken ordning osv...

2006-06-16 13:26
Soft med skryttråd ;)

1. Rock, jazz, blues.
2. Ibanez RG3120, Ibanez SA 160, Fender Jimi Hendrix Tribute Strat, Ackegurkor, Bas, Boss GT-8, Tech 21 Power amp, händer, öron, hjärna, ögonen plus en hel del annat smått och gott.

3. Allt för många grejer. Parker fly deluxe, mesa boogie rectifier, dumble amp. Ja.. drömmarna är oändliga.
4. Ja. http://www.guitargeek.com/

Jag hade en kurt cobain gitarr för några år sen. Den var ganska skön, tunn hals som tusan bara.

2006-06-16 17:24
Min AS200 knäcker alla era gitarrer ändå!

JAg vågar knappt lira på den längre. Det var den gitarren jag började spela på. Jag har nästan förstört den helt. Ångrar så jävla mycket att jag inte var försiktigare med den :/

Samma sak med pappas taylor big baby gitarr. Den har fett med repor och skit tack vare mig :/
Just born to die

2006-06-18 05:39
Hedman du har fan den ultimata bas riggen, rickenbacker 4001 är så jävla bra (är själv basist också) samma med ampeg stärkare
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”

2006-06-19 02:01
Hmm det här blir långt

1.Bluesrock, Rock, Hårdrock, Metall

2. En Roland Microcube för hemmaliret.
Stacken består av (rackstärkare):
En rolls patchwork (midistyrning)
Peavey Rockmaster Preamp
Alesis midiverb 4
Alto 15-bands eq
Peavey Classic 50/50 slutsteg

In i en Marshall 4x12 300w

Gitarrer: Epiphone Sg vintagemodellen
Ibanez Rg 1570
Custombyggd Les Paul av Jonas Fagerlund efter mina önskemål
Skräp-Tele som jag har som slit och slänggura

Sen lite pedaler och midistyrningsbord och skit

3. Jävligt mycket

4. Ja men du får olika ljud beroende på var i kedjan du lägger olika effekter, Wah`s brukar låta bäst när de är först i kedjan...
???

2006-06-19 02:02
edit: på trean skall jag plocka ihop mej en grym strata nån gång i sommar
???

2006-06-21 14:38
1. Rock (All sorts där ordet rock förekommer, t.ex. hårdrock, bluesrock etc.), Metall, Punk, Ska, Reggae, Soul, Funk och allt annat som går att spela.

2. En billig Les Paul kopia, Pevey Rage 158, sladdar och sånt du vet.

3. En äkta Les Paul hade inte suttit fel, eller SG.

4. Huuh?

simpel och enkelt....

2006-06-22 03:26
Oberon har sett en del av fagerlunds grejer, Damn! vilka schyssta guror.

2006-06-22 03:31
Okakim P18 japp och han är billig med... skall plocka ihop en strata soim han får smälla ihop i sommar hade jag tänkt... :)

Min är les paulen som det står Wikman på huvet på...

LÄNK
???

2006-06-29 00:39
1.Blues,rock,oi!
2.Peavey bandit112 100 watt och en hagström super swede
3.är rätt nöjd!

2006-06-29 11:47
köpte en ESP M-200fm igår =) mycket trevlig
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-06-29 19:05
Oberon P21

Vad kostade wikman gitarren? Med tanke på att du sa att han var billig så tänkte jag bara kolla ungefärliga priser :-) , för han gör ju riktigt fina gitarrer den mannen!
I bury those cockroaches

2006-06-30 06:44
Okakim P19 -> Ja tackars, jag gillar den som fan.
Omnia est Faeces

2006-06-30 11:21
1. Allt mellan himmel och jord. Blues, jazz, rock, progressive rock/metal, experimental rock, psychadelic rock, alternative bla bla etc.

2. Ibanez JS100BK, Ibanez TCY10BBK, Fender Telecaster, 4 akustiska från 35 000:- till 500:-, duglig Crate-stärkare GX-65 för att vara exakt, Behringer, V-Amp 2, 5 st olika effektpedaler, Crybaby wah-wah, säkert något mer jag glömt nämna.

3. Skulle ju inte banga för en gammal schysst rörstärkare och en Ibanez JS10TH.

4. Jo.
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-07-01 05:17
fick min nya stärkare idag :)

Den var fett nice
Just born to die

2006-07-04 03:10
reggae, soul, jazz, latin

fender 50-års jubileum j-bass
hartketopp till en 15-tummare
boss synthpedal

vill inte ha nåt annat. Eller jo nåt aktivt hi-tech skit skulle jag ta emot på gatan.

2006-07-04 03:11
4. ja.

2006-07-04 11:11
Nu har jag fått hem min line6 echopark delay pedal. Den är fan bra. dock verkar den ändra grundljudet litegrann (dvs ökar diskanten, och jag hatar diskant), men det ska jag föröska ändra på. Den är iaf grymt mångsidig. Allt från surfslapback till helt sjuka ljudlandskap.

dock var den rätt dyr. 1895:-
Just born to die

2006-07-24 14:19
1. spelar lite allt möjligt, från lugna ackustiska till punk

2. har en taylor 110 ackustisk gitarr som jag är väldigt nöjd med
sen har jag en Cort Es kopia som även den tillfredställer mig
....en lite billigare ibanez elbas som funkar men jag gärna skulle byta mot något annat, tex fender jazz bas
så har jag även en crafter ackustisk gitarr som är ful, men låter helt okej, som jag använder som slit och släng gitarr

3.. vill ha en fender jazz bas, någon vettig förstärkare till elguran, sen vore det ju inte tråkigt med en 57 les paul black beauty eller nått... eller nån dyr martin ackustisk.. men sånn är väl bara drömmar :)

2006-10-03 20:53
catlow:

Betalade mindre än 5-siffrigt :O
???

2006-10-04 05:22
1. Metal och Hardcore

2. Crap Behringer och en 15W förstärkare. B.C. Rich Warlock och en Line6 30W som låter bra när man spelar snabb och tung musik, clean ska vi inte prata om.

3. Dean Razorback för och rama in men annars en brutal Jackson gitarr och Mesa/Boogie stärkare.

A Profound Hatred of Man

2006-10-04 10:44
1.Allt möjligt, mest punk/rock eller punk/pop
2.OLP-mm1, kopia på van Halens signatur från musicman och en kustom förstärkare 10 watt. Sen lånar jag effektpedaler lite här och var ibland, ska köpa egen när jag får råd.
3.Ge mig en stratocaster så är jag nöjd.