I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pandora - The Music Genome Project

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-06-06 04:42

Pandora - The Music Genome Project

Tuff idé

12.

2006-06-06 08:08
Jo, riktigt intressant. Var rätt nyligen ett inslag om Pandora på radion (P2 om jag inte missminner mig). Han som grundat verkar vara lite av ett geni.
http://soundcloud.com/relicbeats

2006-06-06 22:53
old news! :)

Nä men nu för tiden är det ju gratis så det är bara att köra! Riktigt nice!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-06-07 12:39
jag har kört pandora ett tag.. är rätt nice.. man får ju leva med att det ibland dyker upp helt skeva låtar i sammanhanget.. skapade en "Social Distortion" station och nästa låt som spelades var nåt med Blink 182.. :/

för övrigt, så dyker ALLTID Green Days "nice guys finnish last" upp.. så länge jag har skapat nåt som har med punkrock att göra.. lite smått irriterande.. men annars gillar jag Pandora.. man kan upptäcka en del nya saker.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-06-08 07:07
har precis börjat använda det...vet inte...tycker det verkar lite så där...alltså, bra idé, men låtvalen är rätt bisarre emellanåt.... men man kan ju spärra och ha sig, så det blir väl bättre så småningom förmodar jag...

vid närmare eftertanke måste jag säga att idén är fantastisk, varför kom inte jag på den??? bah...
 I try to stay uplifted so that bullshit can pass me

2006-06-08 16:43
För cirka 1 ½ år sedan hittade jag ett liknande program på en sida som fungerade ungefär som pandora men de var skapat som ett slags planetsystem i rymden, varje artist hade en ikon som saturnus och sen var de streckade linjer till artister de påminde om

man kunnde höra lite olika låtar från varje artist genom att klicka på planeten..

det ja tänkte säga var iallfall att denna sida brukade vara mer exakt än pandora, man fick bättre resultat helt enkelt...

nån får gärna droppa länken då jag glömt bort den...

2006-06-09 14:56
Pandora är fett! Men som sagt, så kan det komma rätt så keffa låtar ibland på spel listan.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12